Genesis gear

Ik vrees alleen dat dat dan een studio reunie gaat worden, want ome Phil heeft in de vele tours een zware gehoorbeschadiging opgelopen en wil niet helemaal doof worden.....
 
Yep, maar hij had het toch echt zelf over een reünietour...

Ik zou trouwens niet veel meer verwachten van een Genesis reünie-album; dat zou echt alleen maar kunnen tegenvallen.

Maar nou maar afzonderlijk iedereen af hè: Garbiel in Ahoy, Hackett laatst in 013 (die nog Genesisnummers speelt!). Maar NIET Phil Collins in de Arena!
 
banks brengt binnenkort zijn nieuwe album uit. Zijn eerste sinds 1995...

Collins staat voor de laatste maal op het podium waarvoor hier dus in juni in de arena. Weer eens geen kaartjes kunnen krijgen. Die worden alleen nog voor over de 150 euro per stuk zwart aangeboden. Mij beetje te veel. Dat is dus 2 maanden werken ghehe ;)

Mochten ze reunie houden ik kom zeker !

Genesis rocked niet echt maar waarom zouden ze? Tis toch wel degelijk een van de meest belangrijke en toonaangevende popgroepen ooit geweest. Peter gabriel kwam in een jurk op het podium, later kwamen rare figuren als bowie, boy george en manson (manson overigens heeft letterlijk de watcher act gejat maar het kostuum wat veranderd...)

En dan is er ng the musical box ;) Zeker aanrader. Volgend jaar hoop ik de lamb tour hierzo. Echt vet...
 
Origineel geplaatst door Slipperman
Peter gabriel kwam in een jurk op het podium, later kwamen rare figuren als bowie, boy george en manson (manson overigens heeft letterlijk de watcher act gejat maar het kostuum wat veranderd...)
JEUZ!

Gabriel%20Peter.jpg
gabriel_p.jpg

peter gabriel :bekdicht:

* 6 zwaait met de bijbel en schreeuwt: "het einde der wereld is nabij...!!!!"
 
Laatst gewijzigd:
KlikkerdeKlik

Rode jurk met vossenmasker... The musical box Foxtrot tour...

musicalbox_3.jpg

Henry the old man. Musical Box

Img0480.JPG

WOTS. Watcher of the skies...

page80a_2.jpg

Andere watcher of the skies

montreal5.jpg


Flowermask. Suppers Ready (Willow Farm)


Battle of epping Forrest

montreal1.jpg


I know what I like... (naja die maffe hoed. hij verwisselt telkens tijdens het nummer en speelt voor grasmaaier...)

berne5.jpg


Rael. Gros van The Lamb lies down. (Foto: In the cage)


page90.jpg


The Lamia

slip41.jpg


The SLipperman. Colony of SLipperman
 
Nou weet ik meteen weer waarom LSD verboden is... 8D
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Dat doen is GOD. Vind ik.
Ik las trouwens een interview met Phil Collins in Revue (ja, sorry, die kwam ik tegen...). Wat een Judas zeg... Vroeger briljant drummen, nu Disney-soundtracks maken en zeggen dat dat in feite net zo moeilijk is als de vroege Genesismuziek! Wel alle... :(

Die brother bear is anders verdomd vet. Heb stukje gehoord. Echt zo apart. Herken collins niet terug. Zat te twijfelen of ik hem hoorde. Mja was hij dus:)
 
Holy shit, en ik maar denken dat De "Manson" synomien staat aan shokrock.

Had dit toch niet verwacht van Pete....

Thanx voor die pix...
 
Origineel geplaatst door Slipperman
met de GENESIS?
alle andere hoofstukken zijn er uit gescheurd want die rulen beduidend minder nutuulk... :D

Origineel geplaatst door Slipperman
KlikkerdeKlik

Rode jurk met vossenmasker... The musical box Foxtrot tour...
erm... hoezo klikkerdeklik? ...of is deze afbeelding 18+ ofzo? :D

page80a_1.jpg
 
Origineel geplaatst door 6 trak
alle andere hoofstukken zijn er uit gescheurd want die rulen beduidend minder nutuulk... :D


erm... hoezo klikkerdeklik? ...of is deze afbeelding 18+ ofzo? :D

nee dacht gewoon dat hij beetje groot zou uitvallen hier :)
 
Origineel geplaatst door NewStyleSascha
Holy shit, en ik maar denken dat De "Manson" synomien staat aan shokrock.

Had dit toch niet verwacht van Pete....

Thanx voor die pix...

dit is niet zo zeer shockrock. komt omdat manson echt iedereen wil shockeren. Weet nog wel toen met die MTV awards of wat was het waar hij ook optrad dat missy elliot gelijk even haar gebeden tot god riep toen manson op kwam.

Dit is h eel anders. Opzich is het best wel amusant. Daarom is genesis ook zo populair geworden. Het is niet zozeer de muziek die ze populair maakten. Bedoel een nummer als suppersready van 24 minuten lang zoiets slaat niet echt aan bij het publiek maar tis toch hun klassieker en een van de populairste songs van hun. De verkleedpartijtjes van gabriel zijn nooit als shockerend bedoelt. Ze geven enkel een andere dimensie aan de muziek. Genesis is altijd heel sterk geweest in het combineren van theater en visuals met hun muziek. TIjdens de lamb lies down tour hadden ze al 3 schermen die het verhaal ook uitbeeldden.

niet dat de rest van de groep die costuums zo prachtig vond. De pers ging zich meer richten op wat gabriel aanhad dan de muziek en zo deed het publiek. Muziek was bijzaak geworden de costuums de trekpleister...

Tja zo ging dat toen ;)
 
Origineel geplaatst door Slipperman
Weer eens geen kaartjes kunnen krijgen. Die worden alleen nog voor over de 150 euro per stuk zwart aangeboden. Mij beetje te veel. Dat is dus 2 maanden werken ghehe ;)
erm... mischien bij deze een tijdelijk fonds oprichten?
"HELP SLIPPERMAN ZODAT IE NAAR GENESIS KAN" (wat toch weer een geweldig originele en catchy slogan... 8o))

als nou gewoon zo veel mogelijk forum leden 1 euro storten dan kan Slipper naar Tony en zijn schavuiten! :D
 
Laatst gewijzigd:
Optie 2:

Zoveel mogelijk leden kopen Slippermans (nu shareware) Mellorack versie 2... }:|

Een idee?
 
Origineel geplaatst door NewStyleSascha
Optie 2:

Zoveel mogelijk leden kopen Slippermans (nu shareware) Mellorack versie 2... }:|

Een idee?

zallik toch een server voor moeten afhuren ;) gratis lycos heeft me ai gemailed dat over 2 maanden de account eraf word gehaald...
 
Equipment used by Tony Banks over the years
The equipment lists in this section are derived from The Genesis Discography up until the 1991-era keyboard rig. This list was compiled in the early 1990s from various sources, including album liner notes, lists of tour gear for the band, etc. (The origin of the rest of the equipment lists is unknown.) Banks would not take his entire rig with him on tour, but did take most of it. Taking a grand piano on tour was not practical, so those parts on the albums were played on the electric piano. (Before it was dropped, for example, the "Firth of Fifth" intro was played on the electric piano.) He did take the Synclavier on the road with him, and it is visible in many of the performance videos from the 1983-1987 era. Changes to the keyboard rig were incremental over the years. Probably the two most drastic changes were the removal of the acoustic sampling Mellotron around 1980, when the then-new polyphonic synthesizers made it possible to play string sounds; and the dramatic overhaul of the rig for the We Can't Dance tour where Banks had only four slim keyboards onstage. (This latter shakeout involved the jettisoning of the Synclavier, and made songs like "Home by the Sea" sound quite different.)

From Genesis to Revelation (1969)
Piano
Farfisa Organ

Trespass (1970)
Piano
Hammond L-122 tonewheel organ -> Leslie speaker
Hohner Pianet N
Mellotron Mk II - hired from King Crimson

Nursery Cryme (1971)
Piano
Hammond L122 tonewheel organ -> Leslie speaker
Hohner Pianet N
Mellotron Mk II - hired from King Crimson

Foxtrot (1972)
Piano
Hammond L-122 tonewheel organ -> Leslie speaker
Hohner Pianet N
Mellotron Mk II - hired from King Crimson

Selling England By The Pound (1973)
Piano , notably 'Firth of Fifth'
Hammond T-102 tonewheel organ -> Leslie speaker
Hohner Pianet N
Mellotron M400 - with the 3 violins, 8 voice choir and brass tape sets. The flute set is used on "The Battle of Epping Forest"
ARP Pro-Soloist (monophonic preset synthesizer)
RMI Electric piano

The Lamb Lies Down On Broadway (1974)
Steinway Piano
Hammond T-102 tonewheel organ -> Leslie speaker
RMI Electric piano
Mellotron M400 - with the 3 violins, 8 voice choir and Brass tape sets
Elka Rhapsody (string synth)
ARP Pro-Soloist

A Trick of the Tail (1976)
Piano
Hammond T-102 tonewheel organ -> Leslie speaker
RMI Electra 368 Electric piano -> Fender Blender fuzz effect and MXR Phase 100 phaser
Mellotron M400 - with the 3 violins, 8 voice choir and Brass tape sets -> Echoplex tape echo and MXR 10 band EQ
ARP Pro -Soloist -> Echoplex tape echo and Leslie Rotating Speaker (on Robbery Assault and Battery)
ARP 2600 (analogue synthesizer) -> Echoplex tape echo

Wind and Wuthering (1977)
Piano
Hammond T-102 tonewheel organ -> MXR Phase 100 phaser and Boss CE-1 stereo chorus
RMI Electra 368 Electric piano -> Fender Blender fuzz effect and MXR Phase 100 phaser
Mellotron M400 - with the 3 violins, 8 voice choir and Brass tape sets -> Roland RE-201 space echo and MXR 10 band EQ
ARP Pro-Soloist -> Roland RE-201 space echo
ARP 2600 -> Roland RE-201 space echo
Roland RS-202
Fender Rhodes electric piano
Note: The MXR Phase 100 phaser and Boss CE-1 stereo chorus were used to replace the Leslie speaker. The RS-202 was mainly used to replace the Mellotron, though not used live.

...And Then There Were Three... (1978)
Piano
Hammond T-102 tonewheel organ -> MXR Phase 100 phaser and Boss CE-1 stereo chorus
Yamaha CP-70 Electric Grand piano -> Boss CE-1 stereo chorus
Mellotron M400 - with the 3 violins, 8 voice choir and Brass tape sets-> Roland RE-201 space echo and MXR 10 band graphic EQ
ARP Pro-Soloist -> Roland RE-201 space echo
ARP 2600 -> Roland RE-201 space echo
Roland RS-202
Moog Polymoog (polyphonic analogue synthesizer) -> MXR Distortion+ and MXR Phase 100

Duke (1980)
Acoustic grand piano (studio only)
Yamaha CP-70 (through Boss CE-1 Chorus)
Yamaha CS80 (through Boss Chorus)
Sequential Circuits Prophet 5 -> MXR Phase 100 phaser and Boss CE-1 stereo chorus
ARP Quadra (through MXR Distortion+)
Moog Polymoog (studio only)
Roland VP330 (through MXR 10-band EQ and Boss Chorus)
Hammond T102 organ through MXR Phase 100 Phaser and Boss CE-1 Chorus)
The CS80 was used a lot on the album as well as the CP-70 piano. Tony used the Prophet 5 and Quadra on just a few occasions on the album. But the Quadra especially was used a lot as a polysynth and lead synth on the Duke tour. The Prophet 5 was used more for string like sounds as well as the flutes on Duke's Travels (last bars before Duke's End kicks in) and Cul-De-Sac.

Abacab (1981)
Piano (studio only)
Yamaha CP-70 (through Boss CE-1 Chorus)
Moog Polymoog (studio only)
Yamaha CS80 (studio only) (through Boss CE-1 Chorus and MXR Distortion+)
ARP Quadra (through MXR Distortion+ and Lexicon Digital Delays)
Sequential Circuits Prophet 10 -> MXR Phase 100 phaser and Boss CE-1 stereo chorus
Roland VP330+ Vocoder (through MXR 10 band EQ)
NED Synclavier 2
There are rumors that the EDP Wasp was used.

Genesis (1983)
Yamaha CP-70 electric grand piano -> Boss CE-1 Stereo Chorus
ARP Quadra polyphonic analogue synthesizer
Sequential Circuits Prophet-10 polyphonic analogue synthesizer -> MXR Phase 100 phaser and Boss CE-1 stereo chorus
NED Synclavier II digital synthesizer (FM and Additive, no sampling option)
E-mu Emulator early digital sampler
Roland VP-330 Vocoder and string/choir
Some equipment put through MXR and Lexicon digital delays

Invisible Touch (1986)
Yamaha CP-70 electric grand piano (with Kenton MIDI retrofit)
ARP Quadra synthesizer/string machine
Sequential Circuits Prophet-10 synthesizer (with Kenton MIDI retrofit)
NED Synclavier II digital synthesizer (FM and Additive, no sampling option)
E-mu Emulator II digital sampler (with analog SSM filter and VCAs)
Yamaha DX7 digital FM synthesizer
AKAI S900 12-bit Digital Rack sampler
Roland MKS-80 analogue rack synthesizer
Yamaha TX816 digital FM rack synthesizer - 8 DX7s in a rack
Korg DVP voice processor - vocoder
Equipment put through Yamaha REV7 digital reverb and Lexicon digital delays

We Can't Dance (1991)
Korg Wavestation digital vector synthesizer
Roland JD-800 digital synthesizer
Roland Rhodes MK-80 digital piano / mother keyboard
Roland Rhodes VK-1000 digital organ / electric piano
Ensoniq VFX digital synthesizer
Yamaha CP-80 electric grand piano- (88-key version of CP-70)
E-mu Emulator III digital 16 bit sampler
Equipment put through Yamaha SPX1000 and SPX90 effects plus Roland reverb unit
The Roland JD-800 was responsible for the distinctive percussion sounds on the title track.

The Way We Walk (We Can't Dance Tour) (1991–1992)
Korg Wavestation digital vector synthesizer
Roland JD-800 digital synthesizer
Roland Rhodes MK-80 mother keyboard
Ensoniq SD1 digital synthesizer - More reliable sibling of VFX
Sequenced by Alesis MMT-8
Tony used these synths to also control his 2x 20HE rack units with the following gear:

E-Mu Emulator III digital 16 bit sampler in rack form
Kurzweil 1000PX digital piano module
E-Mu Proteus/2 XR sample playback modules (four units with Tony's own samples, one with Proteus presets)
Voce DMI-64 MkII digital organ module (two units)
Yamaha TX7 synth module DX7 in a rack
All of the above are mixed into two Roland M480 mixers and put through Yamaha SPX90 effects and a Roland SDE3000 reverb unit. All midi routings done by two MidiTemp MMP88 patchbays. Audio routings from the mixer through the effect units done with the Yamaha PLS1 line switcher which is also used to extract the Roland JD-800 audio and send it to the main PA desk.

Also used was a MIDI Gate unit (brand unknown) which is used for the song Mama which they performed 5 times in the USA leg of the WCD tour.

Calling All Stations (1997)
Korg Trinity digital workstation synthesizer
Korg Wavestation digital vector synthesizer
Roland JD-800 digital synthesizer
Roland JV-1080 digital rack synthesizer
Yamaha CP-80 electric grand piano

Calling All Stations Tour (1997–1998)
Korg Trinity Plus digital workstation synthesizer
Roland A-90 MIDI mother keyboard
Roland JD-800 digital synthesizer
These are then linked into 2 Opcode Studio 5 LX MIDI processor and 2 custom-made MIDI mixers and used to control these rack units:
Two E-mu Emulator]] 4 digital 16-bit rack samplers
Two Korg Wavestation SR digital rack vector synthesizer
Korg Wavestation A/D digital rack vector synthesizer and vocoder
Korg 01R/W digital rack synthesizer
Roland JV-1080 digital synthesizer
Three E-mu Proteus/2 XR digital sample playback modules
E-mu Proteus/2 XR Orchestral digital sample playback module
E-mu Proteus/1 digital sample playback module
Two E-mu Vintage Keys digital sample playback modules
Yamaha TX7 synth module - Yamaha DX7 in rack
All of the above are mixed into a Mackie LM3204 line mixer then put through Yamaha SPX1000 effects processor (four units) and Roland SRV-2000 effects processor. A Yamaha PLS1 line selector sends this to a Chiddingford Mixer for his Shure SM600 transmitter to his ear monitor.

Turn It On Again Tour (2007–present)
Korg OASYS digital workstation synthesizer
Korg Wavestation digital vector synthesizer (master keyboard only)
Roland A90 (master keyboard only)
E-MU Proteus1 (Customised with samples of Tony's vintage keyboards) - 4 units (only 2 in use)
E-mu E4
Korg Wavestation SR
Roland JD990 - 2 units
Yamaha TX7
Alesis MMT-8 sequencer
2 Mackie LM-3204 rack-mounted mixers (only 1 in use)
Miditemp PMM-88 (Patchbay)
Yamaha SPX-2000 (Effects) - 2 units
 
Overigens de andere synth die nog gebruikt word is de Moog Taurus 1 en 2... (staan naast elkaar. worden door daryl stuemer en mike rutherford bedient.)

Wat ik overigens MIS op deze setup is de SDS7 trigger kit die op de CP70 zou moeten staan (welliswaar andere kant natuurlijk). Zou kunnen omdat tonight tonight tonight niet gespeeld werd.


Verder mis ik ook een Linndrum tenzij die een andere plaats heeft gekregen. Die was noodzakelijk voor mama en throwing it all away.
De Linndrum staat precies aan de andere kant van de Yamaha/Emulator setup.
 
Back
Top