ruis/kraak in mengpanelen

Origineel geplaatst door Mostatic
Slechte voedingen, lekkende condensatoren of versleten.
Voedingen zijn ook vaak de oorzaal van dit soort problemen.

idd daar ben ik ondertussen wel achter dat voedingen het probleem kunnen zijn.(Zelf mixer gebouwd als project voor school. hij werkte perfect met voeding maar met een zelfbouw voeding ging het ding kraken als een gek.)
 
Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Ik heb ook krakende knopjes van de buss-select op mn mackie 16-4,, maar daarbij hielp dat lucht blazen niks helaas,,,zal ik nu toch het proberen met contactspray?? of zijn de potmeters gaar?

Contact spray gebruiken? Moet je vooral doen, kun je binnenkort weer sprayen tot in den dood. Het word dan alleen maar erger................................ Vervangen is een betere optie.
 
Origineel geplaatst door radiance
Ik dacht dat contactspray alleen dodelijk is voor faders en potmeters.
Voor drukknopjes kan je het toch wel goed gebruiken?

Radiance

Nee
 
Origineel geplaatst door radiance
Waarvoor is contactspray dan eigenlijk????
Je moet iets als je de bus met WD-40 niet kan vinden. Het effect is ongeveer hetzelfde.....
of zou het zoiets zijn als in de axxe reclames?
 
Origineel geplaatst door radiance
Waarvoor is contactspray dan eigenlijk????

Dit is voor mij gelijk ook de quote van de week! :D
 
Volgens Allen & Heath moet het dus zo.

* For cleaning faders and potentiometers: CaiLubeMCL
* For cleaning switches and contacts: DeoxitD5

http://www.caig.com/

De importeur in Den Haag bestaat niet meer maar het is vast nog wel te bestellen uit het buitenland of pro audio reparatie-service.
 
Dit zeggen zo ook onderaan;

"We would warn against using "switch-cleaning" products on faders and potentiometers."


Dus zou ik het nog steeds gewoon vervangen.
 
Niet het vehaal uit het verband trekken Beaker. Caig heb ik vaker gebruikt om modules schoon te maken, perfect spul.

Met die zin bedoelen ze dus niet de zut te gebruiken die je in elke doe-het-zelf-zaak vindt. Je hebt nl contactspray en cleaners.
 
Origineel geplaatst door The Q
Niet het vehaal uit het verband trekken Beaker. Caig heb ik vaker gebruikt om modules schoon te maken, perfect spul.

Met die zin bedoelen ze dus niet de zut te gebruiken die je in elke doe-het-zelf-zaak vindt. Je hebt nl contactspray en cleaners.

Doe ik ook niet. Je moet ook weten wat je doet en ik ken dit spul ook niet dus je hoort mij hier ook niets over zeggen.
Zo te zien doet caig ook meer dan alleen cleaners. Ook metaalverdingen weer redelijk herstellen, is wel prijzig overigens.

Uiteindelijk gaat het toch kapot................. :frons:
 
Origineel geplaatst door Mostatic
Uiteindelijk gaat het toch kapot................. :frons:

Ja dat is wel zo :(

Caig geeft je gelukkig wel de tijd rustig te sparen voor je nieuwe Alps potmters :D
 
Back
Top