[Techno] soundscape-achtig

barn

Detroit nerd
Lid sinds
16 augustus 2002
Berichten
2.374
Locatie
Amsterdam
Probeerde een bepaald gevoel neer te zetten...

En tis me aardig gelukt al zeg ik het zelf...

Niet dat ik nu echt tevreden nog ben, dat weet ik nog niet precies... heb al sowieso nog wel wat kanttekeningen bij de mix...

maar sjek maar eens:
near glance
 
Ik snap em aardig denk ik. Hij klinkt alleen wat schel, maar misschien komt dat weer door de lage bitrate van de mp3.

Ik heb ze slechter gehoord hier :)
 
Origineel geplaatst door Gilles la Crêpe
Ik snap em aardig denk ik. Hij klinkt alleen wat schel, maar misschien komt dat weer door de lage bitrate van de mp3.

ligt deels aan de bitrate idd denk ik, maar het was niet mijn bedoeling om deze track warm te maken... eerder kil en koud...
 
ik ga straks ff luisteren!

;)
 
mooie luisterdetroit, ofzo. Inderdaad hoor ik ook de minder dansvloer gerichte tracks van jeff mills terug. Ik heb het persoonlijk niet meer helemaal op 'klassieke' detoit techno, maar dat is natuurlijk smaak, dat staat los v d kwaliteit. Die is gewoon goed.

matoi
 
ok!

de variatie in de drums is cool. 808 / 909 combinaties enzo..
soundscape is ook mooi.. goed gespreid in de mix.
opmerking van zonet dat 't te schel klinkt, ben ik niet mee eens.

ik heb wel enkele opmerkingen.
ik merk dat er een bepaald swing aanwezig is, maar nog nte niet helemaal tot uiting komt.
er ontbreekt het 1 en ander. Wat mooi zou zijn, als je omwisselend jouw soundscape kan varieeren met een periode waar een kort pulsachtig bassline iets in komt, die mee speelt met de ritme... dus meer funk erin!
en doe iets met modulation ofzo met jouw soundscape...
 
mono/poly - asr10 - mackie cfx20 - mijn 'virtuele' 909/808 vriendjes 8o)
 
idee is wel cool.. erug origineel... ik vind alleen de drumsounds gebruikt niet echt super... vooral de clap is te droog... maar ik bewonder je originaliteit! :okdan:
 
ik vind hem misschien iets te sloom... misschien kort ik hem in zodat ie wat spannender blijft, en misschien iets minder de snares laten slaan...

misschien wat meer laag, panning bleepje eruit... dan wordt het echt net 2001: a space odessey... ;)

maar qua sound zit ik iig echt op de goede weg nu... en sorry voor velen, maar ben nog steeds verliefd op de droge klanken van 808/909 :D
 
klinkt lekker Detroit achtig ja.. vooral als je de decay van de hats opengooit af en toe

toppie
 
Beetje red planet achtig.

Er mist nog een krachtige sound. Er zou nog een mooie bassline in moeten om het geheel wat meer persoonlijkheid te geven.

De soundscape is er,, alleen de compositie nog

Ik vind de drums juist goed klinken,,maarja Detroit all the way baby:L

Ohja,, voor de spulletjes waarmee je dit hebt gemaakt vind ik dit heel wat.

Ik denk dat wat nieuwe gear een goeie investering zou zijn.
Koop er eens een fm bakje bij.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bobaphat
Beetje red planet achtig.

Er mist nog een krachtige sound. Er zou nog een mooie bassline in moeten om het geheel wat meer persoonlijkheid te geven.

De soundscape is er,, alleen de compositie nog

Ik vind de drums juist goed klinken,,maarja Detroit all the way baby:L

Ohja,, voor de spulletjes waarmee je dit hebt gemaakt vind ik dit heel wat.

Ik denk dat wat nieuwe gear een goeie investering zou zijn.
Koop er eens een fm bakje bij.
ja if only i could buy all the stuff i wanted...:engel:

nee op dit moment staat een MicroWave I op de agenda... ik denk dat dat echt de beste aanvulling is op dit moment voor mijn set-up...

detroit baby -> think budget :D
 
Back
Top