Behringer RD-8

Als de ‘swing’ het grootste issue is tussen het lijken op het origineel of niet, issie voor mij prima :)

‘k Zou ‘m waarschijnlijk toch meer als ‘klankmodule’ gebruiken dan als (extra) sequencer. Maar ‘k wacht nog ff sowieso.
 
Ik heb me weleens laten vertellen dat er geen bewust ontworpen swing in de oude 808 zit, maar dat deze wordt veroorzaakt door timing issues doordat de bandbreedte voor de data in dat ding niet hoog genoeg is.

Er gebeuren wel meer rare dingen aan de binnenkant van de originele 808, zou goed kunnen.
 
Ik heb me weleens laten vertellen dat er geen bewust ontworpen swing in de oude 808 zit, maar dat deze wordt veroorzaakt door timing issues doordat de bandbreedte voor de data in dat ding niet hoog genoeg is.

Een hele ouwe CPU (computer controlled) die serieel alles verwerkt (net een beetje zoals MIDI) en niet parallel, zodat je een paar ms verschuiving krijgt bij veel triggers van instrumenten per step. Dit is de reden waarom sommige mensen bij beats programeren in MIDI ook altijd zorgen dat de kick en snare en claps etc net een eventje later of eerder zetten om het random jitteren tegen te gaan. Met Midi drums heb je het ook, maar dan meer random.
 
Trouwens die RD8 klinkt wel heel erg als een TR8 ook, zelfde niveau van authentiek, net niet, maar goed genoeg. Al heeft de TR8 veel meer voordelen (808/909/606/707/727 kits!) Die random pattern roller van die RD8 vind ik wel heel gaaf (probability functie). Maar eigenlijk komt deze gewoon een paar jaar te laat en is te beperkt met maar een kit erin. Dan later nog eens een RD9 en je hebt al ongeveer 24 inputs nodig. Stuurt die RD8 ook midi uit over zijn controls?, ik dacht van niet, maar dat is ook erg jammer dat dat er niet in zou zitten.
 
Ik heb me weleens laten vertellen dat er geen bewust ontworpen swing in de oude 808 zit, maar dat deze wordt veroorzaakt door timing issues doordat de bandbreedte voor de data in dat ding niet hoog genoeg is.

In de echte wereld zouden ze een drummer met timing issues meteen ontslaan. Bij de 808 noemen ze het swing en wordt hij erom geprezen....
 
Trouwens die RD8 klinkt wel heel erg als een TR8 ook, zelfde niveau van authentiek, net niet, maar goed genoeg. Al heeft de TR8 veel meer voordelen (808/909/606/707/727 kits!) Die random pattern roller van die RD8 vind ik wel heel gaaf (probability functie). Maar eigenlijk komt deze gewoon een paar jaar te laat en is te beperkt met maar een kit erin. Dan later nog eens een RD9 en je hebt al ongeveer 24 inputs nodig. Stuurt die RD8 ook midi uit over zijn controls?, ik dacht van niet, maar dat is ook erg jammer dat dat er niet in zou zitten.

Als die TR8 nou niet zo absurd lelijk was zou ik hem misschien kopen, maar hij is het te lelijk gewoon.
 
As promised we have delivered the firmware update which can now be downloaded.
In the spirit of transparency, I like to highlight that we haven’t fixed all bugs yet, but the team is working hard on improving the firmware.
Once we are done with the bug fixes we will start adding new features and we welcome any suggestions you may have.
I like to take the opportunity to thank our Manchester engineering team, who worked around the clock to get this firmware update out. We are certainly not perfect but we are committed to get things right.

Thank you for all your valuable feedback.

Uli

Nieuwe firmware is uit, nog niet alles is gefixt maar oa de drop out zo nu en dan van de kicks wel, oa analoge clock response verbeterd en hij vraagt of mensen op gs suggesties willen doen voor veranderingen/verbeteringen, er is een apart draadje voor.

Let op; net als bij de Neutron kan het zijn dat je eerst de driver moet downloaden; https://zadig.akeo.ie/

De firmware en vernieuwde manual; https://www.behringer.com/Categories/Behringer/Drums/Electronic-Drum-Sets/RHYTHM-DESIGNER-RD-8/p/P0DG5/Downloads#googtrans(en|en)
 
Ik denk dat ik echt een n00b ben, maar gister in de winkel kreeg ik er gewoon geen geluid uit.. :stupid

En dan irriteer ik me een beetje eraan; ‘t moet gewoon makkelijk en zonder manual op z’n minst de basis dingen kunnen doen :erm:

MAAR hij zag er groter uit dan ik verwachtte en zeker degelijk! :okdan:
 
Ik denk dat ik echt een n00b ben, maar gister in de winkel kreeg ik er gewoon geen geluid uit.. :stupid

En dan irriteer ik me een beetje eraan; ‘t moet gewoon makkelijk en zonder manual op z’n minst de basis dingen kunnen doen :erm:

MAAR hij zag er groter uit dan ik verwachtte en zeker degelijk! :okdan:

Haha, dat had ik ook de eerste 10 minuten toen ik hem binnen had gekregen, maar t is goed gekomen uiteindelijk..:D
 
Ik denk dat ik echt een n00b ben, maar gister in de winkel kreeg ik er gewoon geen geluid uit.. :stupid

En dan irriteer ik me een beetje eraan; ‘t moet gewoon makkelijk en zonder manual op z’n minst de basis dingen kunnen doen :erm:

MAAR hij zag er groter uit dan ik verwachtte en zeker degelijk! :okdan:

Haha, dat had ik ook de eerste 10 minuten toen ik hem binnen had gekregen, maar t is goed gekomen uiteindelijk..:D


Bijzonder als ik zie hoe lang julle al lid zijn op het forum, dat maakt me toch wel een beetje nieuwsgierig wat er zo onlogisch is waardoor jullie opstartproblemen hadden?
Ik vind 'm zelf redelijk logisch in elkaar zitten terwijl ik zelf meestal niet de vlotste ben, ik zelf zat bijv te kloten met het filter en de wave designer want die hoor je alleen via de master en niet op andere uitgangen, toen moest ik toch even vragen op het forum waar dat door kwam.
 
hoe zit het met de trigger output van de RD8? werkt die op de ms101?

ik zit net een video te kijken en daar komt het er op neer de de puls van de trigger out van de rd8 te kort is om de seqeuncer/ arp van de ms101 te trigger.
is dit echt zo , hier voor zou ik juist beide apparaten voor aan schaffen maar als die niet goed werkt zou het echt zonde wezen. iemand hier ervaring mee?
 
Bijzonder als ik zie hoe lang julle al lid zijn op het forum, dat maakt me toch wel een beetje nieuwsgierig wat er zo onlogisch is waardoor jullie opstartproblemen hadden?
Ik vind 'm zelf redelijk logisch in elkaar zitten terwijl ik zelf meestal niet de vlotste ben, ik zelf zat bijv te kloten met het filter en de wave designer want die hoor je alleen via de master en niet op andere uitgangen, toen moest ik toch even vragen op het forum waar dat door kwam.

Tja.. we worden ouder en dus ook dommer denk ik. :D
 
Bijzonder als ik zie hoe lang julle al lid zijn op het forum, dat maakt me toch wel een beetje nieuwsgierig wat er zo onlogisch is waardoor jullie opstartproblemen hadden?
Ik vind 'm zelf redelijk logisch in elkaar zitten terwijl ik zelf meestal niet de vlotste ben, ik zelf zat bijv te kloten met het filter en de wave designer want die hoor je alleen via de master en niet op andere uitgangen, toen moest ik toch even vragen op het forum waar dat door kwam.

Kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik ben ECHT geen pro die alle (of zelfs redelijk wat) ins en outs van synthese, en logica van gear ken/snap.

Het is voor mij echt (uitgebreide) hobby waar ik veel te weinig tijd voor heb en -eerlijk gezegd- heb ik ook niet echt zin om veel tijd in theorie te steken.
Àls ik dan wat tijd vind, ga ik liever wat melodietjes spelen, knoppen draaien, etc. in plaats van uitzoeken hoe je vanaf scratch een bepaald geluid zou kunnen namaken.
Vandaar dat ik ook niet héél snel aan het modulaire gebeuren zal beginnen..
Het lijkt me súper, maar ben ook wel een beetje realistisch.. :D

DAT gezegd hebbende: ik ging er bij de RD-8 een beetje vanuit dat als je op start/play drukte, je op z’n mínst wat drumgeluidjes zou horen.. als ik dan na redelijk wat verschillende knoppen en schuifjes,etc gedraaid te hebben nòg niks hoor, vind ik dat een beetje irritant .. :frons:

Zoals ik al zei: ben waarschijnlijk gewoon een n00b .. :dubbel:
 
Erg tevreden zelfs, hij moppert niet en is lekker stil. Sinds de dag van aanschaf nog geen tijd gehad om er mee bezig te zijn, dus hij zit weer in de doos.

Maar zonder dollen, ik moet een mixer, dan kan ik alles eens behoorlijk aansluiten, geen zin meer om computers op te starten en geluidskaarten draaiend te houden, daar ligt t een beetje aan.
 
iedereen nog tevreden met zijn rd8?

Ja, het is altijd heel makkelijk om dingetjes te noemen die niet oké zijn zoals dat je de wavedesigner/filter niet hoort als je de headphone op hebt en bijv dat sommige instrumenten te hard/zacht ingesteld staan.
Qua sound weet ik niet goed of ie precies zo klinkt als het origineel want ik heb die nooit gehad maar ik vind 'm lekker klinken in ieder geval.
Maar als je je niet op het half lege glas focust maar op half vol dan kan ik alleen maar zeggen dat behringer met de RD-8 een drumbox heeft uitgebracht die erg goed klinkt, lekker hands on is en tot nu toe een degelijke indruk maakt.
Ik ben een tevreden mens.
 
Zit te wachten tot die weer voorradig is , dan schaf ik er een aan. Ik wil ook geen vergelijkingen horen of die wel of niet naar een echt tr808 klinkt het gaat mijn er of die goed klinkt en dat klinkt die volgens mijn wel. alle bij zaken als wavedesinger/filter interessen mijn niet zo en geluiden die te hard of zacht ingesteld zijn kunnen op een mixer opgelost worden. het gaat mijn gewoon om de seqeuncer + de sounds die er uit komen goed werken en lekker klinken.
 
Back
Top