Een nieuwe clone van Behringer: Edge.

Behringer-Edge.001-678x381.jpeg


Behringer Edge, analog percussive Synthesizer, “the drummer from the cloned mother”​

"Edge neemt Behringer het analoge percussieve Synthesizer-concept van de Moog DFAM over, voegt MIDI+ USB toe en verpakt het in een roze Crave-achtige behuizing.
Met de Crave heeft Behringer voor weinig geld een onofficiële kloon van de Moog Mother-32 gemaakt.
Onofficieel omdat het nooit door Behringer is gecommuniceerd en vanwege de 3340-chip.
En volgens het laatste nieuws van vandaag werd het Behringer-team opnieuw geïnspireerd door de Moog-ingenieurs in Asheville."

"Edge is een semi-modulaire analoge percussie Synthesizer die is gebaseerd op het concept van de Moog DFAM (Drum From Another Mother) uit 2018. Hij heeft twee analoge VCO's met puls- en driehoeksgolven, oscillatorsynchronisatie en FM-opties.
Er is roze en witte ruis, een deca-envelop, een filter met high- en low-pass-modi en een eigen Decay- en Envelope-hoeveelheid.
Beide oscillatoren worden getriggerd door een dubbele 8-staps sequencer, een voor de toonhoogte en een andere voor de snelheid.
Je kunt elke sequencer met 8 knoppen programmeren en selecteren of de oscillator op toonhoogte reageert of niet.
Aan de bovenkant heb je een 15×10 matrix waar je je geluiden kunt patchen of integreren in elke Eurorack synth-opstelling."

Behringer Edge zal beschikbaar zijn voor $ 219 USD (catalogusprijs).
Geen informatie over de beschikbaarheid en pre-order optie.

 
Even een andere gedachte bij deze Behringer. Vanwege de prijs, helemaal als je voor nog minder een tweedehandsje kunt scoren over een tijdje, is er weinig beletsel om het ding 'ns open te maken om te kijken of je wat leuke mods kunt aanbrengen. Dat doe je niet zo gauw met een instrument dat behoorlijk meer kost.
Pure heiligschennis ! :D
 
Leuk maar niet echt BOC, alleem maar omdat het patroontje in Minor Pentatonic is? Op 2:35 gooit hij er wel valse noten doorheen dacht effe dat ik een andere youtube tab ergens open had staan.
Wat een wazige track :) wel tof

Ha ha ha, nou ja, dit komt uit 1974, als je deze lijn extrapoleert zou je denk ik best in de buurt van BOC kunnen uitkomen. Niet alleen kwa akkoordprogressie, maar ook de gruizigheid helpt ook wel mee, layering (bijv. de 'gitaar' achtige sound die vanaf 16 seconden de akkoorden meespeelt), dat soort werk.. het riep vooral een associatie bij me op. En hey, ik ben niet de enige die de link legt tussen Roedelius / Cluster en Boards of Canada :beard: Roedelius: Selbstportrait / Selbstportrait II
 
Even terug naar de basis, er zijn nog niet van demo's online maar wat ik van de edge heb gehoord klinkt totaal NIET als een DFAM. De DFAM is echt een soort warm beestje die je moet temmen. En in de basis kan het voor percussie achtige geluiden gebruikt worden maar in de praktijk kom ik meer uit op schreeuwende acid lines. Dat hoor ik dus niet terug tot nu in de EDGE. Dat wil overigens niet zeggen dat het niet een mooie aanvulling is op de DFAM, alleen als CV sequencer/mod is het het geld al waard, maargoed, dat geldt ook voor de Neutron die al eerste erbij komt hier denk ik.
 
Dat wil overigens niet zeggen dat het niet een mooie aanvulling is op de DFAM
Als hij niet klinkt als een DFAM dan is het toch juist een aanvulling op de DFAM? Als hij inderdaad (heel) anders klinkt dan zou dat voor veel mensen waarschijnlijk een pré zijn. Ik zou tenminste dan eerder kiezen voor twee apparaten die elkaar aanvullen dan twee apparaten die exact hetzelfde doen/klinken.
 
Ha ha ha, nou ja, dit komt uit 1974, als je deze lijn extrapoleert zou je denk ik best in de buurt van BOC kunnen uitkomen. Niet alleen kwa akkoordprogressie, maar ook de gruizigheid helpt ook wel mee, layering (bijv. de 'gitaar' achtige sound die vanaf 16 seconden de akkoorden meespeelt), dat soort werk.. het riep vooral een associatie bij me op. En hey, ik ben niet de enige die de link legt tussen Roedelius / Cluster en Boards of Canada :beard: Roedelius: Selbstportrait / Selbstportrait II
super bedankt, erg tof heb het nu aanstaan.
 
Even een andere gedachte bij deze Behringer. Vanwege de prijs, helemaal als je voor nog minder een tweedehandsje kunt scoren over een tijdje, is er weinig beletsel om het ding 'ns open te maken om te kijken of je wat leuke mods kunt aanbrengen. Dat doe je niet zo gauw met een instrument dat behoorlijk meer kost.
Klopt! Mijn beh model d heb ik gemod met pwm op osc 1 en een extra SH101-like subosc die ik via de audio in kan bijmixen. Bij de beh pro one heb ik dezelfde subosc mod toegvoegd. Bij de crave lukte het niet vanwege geen plaats meer in de behuizing, dus heb ik een mother32 gescoord, die had plek zat.
 
Grappig dat een MM bezitter onderstaand zelf schrijft na een vergelijk waar toch duidelijk is dat ze 1:1 hetzelfde klinken..


''Chris Strobel 3 jaar geleden

I has two Model D's from 1978 - 1988,they both sounded slighty different...no less different than these two sound slightly different,I sold them for $150.00 each and never

regretted it.''
Heeey, Er is iets wat niet klopt met het statement van die kerel ,hij zet er duidelijk bij dat hij ze verkocht heeft aan $150.

Dat is een extreem lage prijs.

Dus heel lang geleden?

Dan was er die Behringer Model D toch nog niet om te kunnen vergelijken.
 
Even terug naar de basis, er zijn nog niet van demo's online maar wat ik van de edge heb gehoord klinkt totaal NIET als een DFAM. De DFAM is echt een soort warm beestje die je moet temmen. En in de basis kan het voor percussie achtige geluiden gebruikt worden maar in de praktijk kom ik meer uit op schreeuwende acid lines. Dat hoor ik dus niet terug tot nu in de EDGE. Dat wil overigens niet zeggen dat het niet een mooie aanvulling is op de DFAM, alleen als CV sequencer/mod is het het geld al waard, maargoed, dat geldt ook voor de Neutron die al eerste erbij komt hier denk ik.

Ik denk ook altijd bij gebruik van dfam, je kan het een drumcomputer noemen maar hij leent zich meer voor baslijnen. De term acid zou ik niet snel gebruiken, ligt gevoelig op een forum met puristen...
 
Maar goed. Mag ik uit je nick opmaken dat je liefhebber van Roedelius bent? Ik hoorde laatst (na lange tijd) zijn Hollywood (Zuckerzeit) weer eens, en het verbaasde me hoe veel het weg had van Boards of Canada. Mooi spul!
Ik ben blij dat je dit zei. Want ik heb nu een toffe plaat uit 1974 ontdekt. Dat nummer Hollywood zou inderdaad zomaar uit het oeuvre van Boards of Canada kunnen komen, indien de drums net iets hiphopperiger waren geweest.
 
Back
Top