Een nieuwe clone van Behringer: Edge.

Behringer-Edge.001-678x381.jpeg


Behringer Edge, analog percussive Synthesizer, “the drummer from the cloned mother”​

"Edge neemt Behringer het analoge percussieve Synthesizer-concept van de Moog DFAM over, voegt MIDI+ USB toe en verpakt het in een roze Crave-achtige behuizing.
Met de Crave heeft Behringer voor weinig geld een onofficiële kloon van de Moog Mother-32 gemaakt.
Onofficieel omdat het nooit door Behringer is gecommuniceerd en vanwege de 3340-chip.
En volgens het laatste nieuws van vandaag werd het Behringer-team opnieuw geïnspireerd door de Moog-ingenieurs in Asheville."

"Edge is een semi-modulaire analoge percussie Synthesizer die is gebaseerd op het concept van de Moog DFAM (Drum From Another Mother) uit 2018. Hij heeft twee analoge VCO's met puls- en driehoeksgolven, oscillatorsynchronisatie en FM-opties.
Er is roze en witte ruis, een deca-envelop, een filter met high- en low-pass-modi en een eigen Decay- en Envelope-hoeveelheid.
Beide oscillatoren worden getriggerd door een dubbele 8-staps sequencer, een voor de toonhoogte en een andere voor de snelheid.
Je kunt elke sequencer met 8 knoppen programmeren en selecteren of de oscillator op toonhoogte reageert of niet.
Aan de bovenkant heb je een 15×10 matrix waar je je geluiden kunt patchen of integreren in elke Eurorack synth-opstelling."

Behringer Edge zal beschikbaar zijn voor $ 219 USD (catalogusprijs).
Geen informatie over de beschikbaarheid en pre-order optie.

 
Ik denk dat ze allebij hebben net het interessantste is.
2 DFAMS is best duur en eigenlijk noodzakelijk om er een beetje een drumcomputer van de te maken en geen kick voice.
Ook is de Moog noise een beetje boring dus alle sounds waar noise belangrijk op is, is DFAM niet super.
Vooral cool voor kicks en tom achtige sound.
En ik denk dat ze vrij verschillend gaan klinken, de crave meer als een DFAM van sequential, de Moog zal waarschijnlijk mooiere iets organische kicks doen.
Als de Edge zoveel als een Crave gaat kosten is een prima oplossing die veel goedkoper is dan een DFAM.
Als die 350 kost is het prijsverschil maar weinig tegenover een 2e handse DFAM die voor 450 gaan.

Maar ik kan mis zijn zoveel van de Edge hebben we nog niet gehoord.
En er is ook niemand die er een heeft momenteel.
De midi in is handig, ook om je DFAM te gaan clocken met je daw enz ...

Alleen het formaat lijkt me onhandig.
Past niet in iets voor meerdere behringer mono's in rack, of moog in rack
en kan ook niet in je eurorack. En hij is wel heel erg paars ...
Lethargy of de roze en paarse chromatic modules of het paars in matriarch zijn allemaal wel mooier vind ik.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top