• Het stemmen voor de Synthforum Contest 2020 is begonnen.

• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

Behringer RD-8

met-een-papje

Well-known member
Ik weet het eigenlijk allemaal even niet, maar rd -8 is zeker dat ie niet synced. Ik ga wat anders doen ben harstikke moe :D. Het is ook vrij complex hier.
Moet vanaf rd 6 start stop kabeltje naar rd-8 ?

Laatst gewijzigd:

Bibeaux

Well-known member
:mega:

Perfect!

Attachments

• 20201020_133935.jpg
    20201020_133935.jpg
    68,6 KB · Bekeken: 6
  • 20201020_134403.jpg
    20201020_134403.jpg
    63,8 KB · Bekeken: 7
  • 20201020_134420.jpg
    20201020_134420.jpg
    27,6 KB · Bekeken: 7

barend

Well-known member
Van mij mag het wel wat goedkoper, een soort tupperware bakkie voor een tientje :D haha.

45 euro voor een dustcover vind ik nogal. Staat niet in verhouding tot de prijs van het apparaat.

edit: inmiddels 31 euro zie ik nu.
edit 2: die 31 is voor de RD6. Ach, whatever, ik ga hem toch niet kopen :)

ishi

Administrator
Staff member
En weer een schepje:

The RD-8 Journey Continues. Great new features in 2.04 firmware release.

New Features:
- Improved pattern auto-save. All the below pattern changes will now be auto saved with STEP RECORD on.

- Lights off for the disabled voice of MUTE/SOLO/BUS SEND, when enabled they turn to solid red/white/pink.

- Set step off steps to on when in note repeat live recording.

- Use the 4 red LEDs (1, 2, 4, 8) above the note repeat buttons to show which note repeat value is recorded on a step depending on the voice selected.

- Add sweep erase function, when playing in STEP MODE, hold TAP/HOLD then press voice button to remove steps from pattern.

- When in STEP RECORD mode, hold ERASE then press voice button to delete all steps of the voice in pattern.

- Support pattern changing to different songs while playing.

Synthtool Updates

- Synthtool renamed SYNTHTRIBE.

- Screen size fixed.

- Minimize button added and command “W” to minimize supported.

Many thanks for all our power users such as Jamie Munro and many others.

Much more to come as we're just warming up...

krautrock1958

Well-known member
Mooi dat ze de firmware nog steeds doorontwikkelen, dat doen ze goed.
Ik kan me voorstellen dat voor een fabrikant het ook niet makkelijk is om in één keer alles bugfree en compleet met alle verbeteringen op de markt te brengen terwijl Jan en alleman hijgerig posten wanneer die nou 'ns een keertje uitkomt.
En natuurlijk kan je dan makkelijk zeggen van als de basisfuncties in ieder geval maar goed werken als ie in de winkel ligt.
Maar als het zo makkelijk was dan zou er vanaf nu nooit meer een apparaat op de markt komen waar firmware fouten in zitten.

Syntax

Well-known member
Lol 808 reacties
056C9F58-AD2F-4A6D-B86C-2DAA24FC3C50.jpeg

robotfunk

Well-known member
Is er iemand voor wie de firmware update heeft geholpen bij het sync probleem? Bij mij is syncen met MIDI en USB een totale loterij, met weinig kans op een prijs. Met een trigger is het niet veel beter, bijna geen enkele eurorack module weet hem betrouwbaar te clocken, en de RD-8 loopt regelmatig helemaal vast als ik 'm zo wil clocken.

Bibeaux

Well-known member
Niet helemaal een passend antwoord op jouw vraag, maar wel te maken met sync: mijn RD-8 loopt zowel als midi slave als als midi master perfect!