Behringer Pro-16 en een reis naar de Jupiter-8

Behringer Pro-16​

"Prototype voltooid. Firmware-ontwikkeling in volle gang"

bron:
228391323_10159532374028914_224687596923873640_n.jpg

217897741_10159532374058914_3819524411384988682_n.jpg


Behringer Jupiter-8 kloon​


Behringer begint aan een reis naar de Jupiter-8

bron:

behringer-jp8-with-jp8-1024x565.jpg




.
 
Last edited by a moderator:
Ik zet in op €999.
da's wel erg optimisch.... :D
maar petje af als je gelijk hebt :okdan:
Ik denk dat ze onder de 1k5 moeten/gaan blijven voor al hun polys
zou goed kunnen als de specs bijna hetzelfde zijn als van de Prophet 6...

B. heeft ondertussen alweer genoeg aangekondigd/geteased... het is veel leuker als ze nu onverwachts iets in de winkel laten verschijnen, dan maar tot vervelens toe blijven aankondigen/teasen, bestelbaar maken, onbestelbaar maken, levertijd uitstellen en dan ineens met 5 dingen ofzo tegelijk komen.... mensen kunnen maar 1x hun geld uitgeven ... :)
 
Ja, hoe staat het met die Pro-800 bijvoorbeeld? Die is al ruim een half jaar te laat.
 
B. heeft ondertussen alweer genoeg aangekondigd/geteased.

Ho ho ho.. Ik mis nog steeds een Oscar Keys en een Cat keys, Kawai 100F Keys.. we zijn er nog niet. (Model 101 + 102 zou ook leuk zijn) en .. en .. en... :W
 
16 voice prophet is wel heftig zeg. Ik ben benieuwd. Zo te zien zit er wel een fan in naast de voeding, hopelijk gaat die niet te veel herrie maken.
 
Ho ho ho..
Santa is early this year.... :D
Ik mis nog steeds een Oscar Keys en een Cat keys, Kawai 100F Keys.. we zijn er nog niet. (Model 101 + 102 zou ook leuk zijn) en .. en .. en... :W
Zelf heb ik ook een lijstje B. voor Santa klaarliggen......
- Pro-1 beschikbaar, veel modulatie mogelijkheden en de in/outs naar euro hebben iets extra's
- K2 beschikbaar, heb nog nooit een MS10 of 20 gehad
- System 100 & 2500 beschikbaar, samenstelling zoals op mn PHUTURE Pfantasy modulargrid
- CAT beschikbaar, lijkt me een obscuur bakkie
- RD6 beschikbaar, klinkt echt tof en is dan 1 van de weinige die onaangekondigd uit kwam
- 2600 Grey Meanie, heb ik in maart besteld en een week later gecancelled
- TD3MO in het zwart, aangekondigd, zilver en geel zijn te pre-orden
- RD9 aangekondigd, uitgesteld
- VCS3 aangekondigd, geen datum, wie wil er nou niet met een VCS3 aanklooien?!?!?
- Syncusion SY-1 aangekondigd, geen datum

Ja, je wordt wel hebberig van al die aankondigingen/releases van Behringer. Gelukkig kan ik m'n verzameldrang nog steeds zonder moeite onderdrukken en liggen momenteel m'n prioriteiten ergens anders...
 
- VCS3 aangekondigd, geen datum, wie wil er nou niet met een VCS3 aanklooien?!?!?
Ik heb al een spaarpotje gemaakt. Maar de ene na de andere aankondiging v/e nieuwe/oude synth wordt door B. de wereld ingeslingerd. Ik vraag me af hoe groot de ontwikkelafdeling en de fabriek zelf is. Het is niet meer bij te houden zoveel als ze aankondigen (en soms ook nog eens daadwerkelijk de markt op brengen). Soms lijkt het bijna te mooi om waar te zijn.
 
Ik moet altijd aan die tracks van reddread denken als ik last van GAS krijg. Da’s dan zo weer weg!
linkie ?
 
Vind toch wel knap los val alles, dat ze de ene retro na de andere uitpompen, ok ze zullen er maybe wel allang mee bezig zijn, maar toch, knap werk, los van alles :) Je moet het kunnen e dan ook nog goedkoop...
 
Ho ho ho.. Ik mis nog steeds een Oscar Keys en een Cat keys, Kawai 100F Keys.. we zijn er nog niet. (Model 101 + 102 zou ook leuk zijn) en .. en .. en... :W
Vcs of synthi graag
 
Uiteindelijk komt alles er wel maar het zal wel bij de strategie van Behringer horen om er zo over te communiceren. En vastomlijnd tijdpad zou ik prettiger vinden; dan weet ik waarvoor ik kan sparen en hoelang.
 
Uiteindelijk komt alles er wel maar het zal wel bij de strategie van Behringer horen om er zo over te communiceren. En vastomlijnd tijdpad zou ik prettiger vinden; dan weet ik waarvoor ik kan sparen en hoelang.
Ik vrees dat dat niet altijd mogelijk is. Voor zover ik heb begrepen zijn ze bij de Ubx al een keer helemaal opnieuw begonnen
 
Gelukkig hoef je nooit heel lang te sparen met die zachte Behringer prijsjes. Meestal zitten er ook nog wel wat weken/maanden tussen hun aankondiging dat ze gaan shippen en dat Thomann kan leveren.
 
Dat zal wel meevallen. Er zijn denk ik liefhebbers genoeg die liever meer betalen voor "the real thing" dan een Chinese knock-off. Ik ga mijn Prophet-10 er niet voor inruilen in elk geval.
Dat je de P10 niet gaat inruilen kan ik nog begrijpen. Maar ik betaal zeker niet het 5-voud voor iets dat net zo goed klinkt. Als ik de demo's van de Ubxa als ex-OBx & OB8 bezitter hoor dan hoef ik daar niet meer over na te denken om 5x meer te betalen enkel voor het opdrukwerk van een originele... Ik hoop dat de DS80 er snel gaat komen nu.
 
is nog veel te vroeg om een oordeel te vellen over de sound.
Ik denk ook dat voor prototypes andere meer hoogwaardige componenten worden gebruikt.
nou ja wellicht wat paranoide idee :)
Op de bh facebook pagina staat dat de p16 hun flagship gaat worden en eerder dan de ubxa dn cs80 uit komt.
ik heb gevraagd voor selecteerbare voice selectie algoritmes en polyAT. ook zou ik een fx module die modulerrbaar is niet erg vinden.
kijk iig erg uit naar de p16, omdat die na de p10 en p5 uitkomt kunnen ze hem net wat mooier maken. 16 voices en multitimbral klinkt al tof.
stel je voor parts xfade over het keyboard.
Nou ja we wachten het geduldig af.
 
ze hadden een paar maanden voor de firmware nodig. die zijn nu verstreken en superbooth komt eraan.
 
Back
Top