Behringer RD-8

Ik lees op Gearslutz wel allerlei klachten over de sequencer: die schijnt af en toe notes over te slaan, en er zijn problemen met sync.

Ik heb geen klachten en ben zeer tevreden met de RD8. Misschien staat ie bij de klagers wel op "random play" en zou ik naar de manual verwijzen :)
 
"Solutions have been found for the following three issues:
1. External Control : Failure to record BD steps when triggered externally.
2. Duplicate notes being produced by MIDI due to incorrect handling of Note Off Messages with running status.
3. Occasional dropped notes in the sequencer.

Sincere apologies, We want nothing more than for you guys to be happy with this product. A firmware update is currently going through QA and shall be released once it has passed."
 
"Solutions have been found for the following three issues:
1. External Control : Failure to record BD steps when triggered externally.
2. Duplicate notes being produced by MIDI due to incorrect handling of Note Off Messages with running status.
3. Occasional dropped notes in the sequencer.

Sincere apologies, We want nothing more than for you guys to be happy with this product. A firmware update is currently going through QA and shall be released once it has passed."

Nou mooi! En lekker snel opgelost dus!
 
Nieuwe firmware is nog niet gereleased he, moet nog langs QA. Verder ook geen fix voor de genoemde sync issues.
 
Nieuwe firmware is nog niet gereleased he, moet nog langs QA. Verder ook geen fix voor de genoemde sync issues.

Ja, dat had ik door, ut zal in ieder geval sneller zijn dan wat hier het geval is (TR8S) :D:

Roland is er in geslaagd om in 9 maanden 1 bug te fixen... 8)

[ Ver.1.13 ] SEP 2019
Bug Fix
The following bug was fixed.
  • Importing a user sample sometimes produces a silent user sample.
 
Nieuwe firmware...Altijd goed!
Al heb tot nu toe met de RD8 -als jam/ragbak- van alle issues die voorbijgekomen zijn, in de praktijk, geen hinder ondervonden.

​​​​​​Op de hi hats na dan... Na een 1 op 1 met originele TR808 vergelijk..
​​​
​​​​Ben na die opmerking over de in manual voorgeschreven tuning van eea wel weer benieuwd naar meer gemiereneuk... daar duik ik nog eens in...
 
Dat is een eerlijke demo!

RD-8 is heel cool maar is overduidelijk hoorbaar helemaal anders als de TR-808,wat op zich niet slecht is eigenlijk dan hebben er TR-808 eigenaars ook fun aan als ze een RD-8 kopen.
 
Kan zijn dat de componenten in de originele bak die links staat hun beste tijd hebben gehad, maar toch vond ik die eigenlijk nog het beste klinken.
 
Nou mooi! En lekker snel opgelost dus!

Ja precies.
Vaak reageert Uli persoonlijk op gs en ik vind ze altijd vlot met fixes komen.
Ook toen de DM indertijd uitkwam werd er snel aan gewerkt om problemen op te lossen.
Daar kunnen veel andere merken een voorbeeld aan nemen want bij een aantal merken heb je soms het gevoel dat ze niets of weinig laten horen en het ik weet niet hoelang duurt voor er wat gebeurt.

Dat is een eerlijke demo!

RD-8 is heel cool maar is overduidelijk hoorbaar helemaal anders als de TR-808,wat op zich niet slecht is eigenlijk dan hebben er TR-808 eigenaars ook fun aan als ze een RD-8 kopen.

Eerlijke demo wel en het zou vooral leuk zijn als ie meer z'n mond houd ipv continue door te praten....dat vergelijkt een stuk beter.
 
Laatst gewijzigd:
Het verschil tussen die twee 808s onderling is minstens zo groot als tussen de RD-8 en de 808s eigenlijk. Ook vraag ik me af of sommige Nederlanders wel Engels moeten willen praten, maar dat is weer een andere discussie :D
 
Je hoort wel verschil tussen de RD8 en de rechtse 808. Die linkse 808 klinkt een beetje gaar en sizzly. Ik vind de RD8 wat cleaner en killer klinken. Ik vind het ook geen wereld van verschil met mijn TR8S eerlijk gezegd. Voor mij niet genoeg om over te gaan tot aanschaf. Verder zou ik nooit zoveel geld uitgeven aan een originele 808 en liever dan nog een RD8 hebben aangezien die meer moderne praktische voordelen en mogelijkheden heeft met programmeren etc.
 
Overdrijven is ook een vak I guess :D

Absoluut niet,samples van een TR-808 komen zelfs nog dichter dan de RD-8, hij klinkt erg clean en kill/steriel zoals barend ook aangeeft,helemaal niet hoe elke TR-808 klinkt.
 
Ja, goeie, laten we lekker iemands tweede taal afzeiken, top! :o: Vind 'ie vast leuk om later terug te lezen.

Absoluut niet

Er zijn zeker kleine verschillen, maar dat is wel iets anders dan 'overduidelijk helemaal anders'. ;) Lijkt me overigens nogal logisch dat samples er meer op lijken dan een kloon.
 
Die linkse 808 klinkt een beetje gaar en sizzly.
Naar mijn smaak geeft het karakter. Vond de rechter 808 eigenlijk nog de minste, dan liever de cleane RD-8 in vergelijking. Maar goed, ben ook niet zo'n fan van het 808 geluid, dat kan ermee te maken hebben dat m'n voorkeur uitgaat naar die gare. :)
 
Back
Top