Andere hobbys?

Tijd heb je niet, tijd moet je maken. Scheelt al als je geen tv/series kijkt bijvoorbeeld.

Tenzij je af en toe eens ga binge watchen.Zeker op nachten dat ik niet kan slapen.Soms zet ik sommige boring passages een versnelling hoger.
 
Vooroorlogse Westclox wekkers sparen... Vermoed dat het iets te maken heeft met jeugdtraumas irt mechanische wekkers maar vooral toch ook eye candy (in tegenstelling tot de naoorlogse meuk die ze maakten). Ook oude 45's sparen (ook handig voor sample-werk) en veel te veel geld uitgeven aan serieuze vinyl remasters van 50's/60's jazz platen (Sam Records is een aanrader!).

En wekenlang zonhappen op vakantie, denk dat daar nog het meeste geld heengaat.
 
- Astronomie (beschik over een 15cm lenzentelescoop)

Da's een beste telescoop voor een refractor!
Ik ben wel benieuwd naar wat voor telescoop je hebt.
 
Gamen (ps4/switch/xbone) / sim racing

comics

Bios, series/films

Lego

Vinyl (platen)

Ergens ook nog Kite surfen / Duiken,... maar doe ik te weinig om hobby te noemen :erm:
 
Da's een beste telescoop voor een refractor!
Ik ben wel benieuwd naar wat voor telescoop je hebt.

Hey Tom. Ook interesse in astronomie? Ik beschik over een in astronomie-middens zeer bescheiden achromatische refractor (een Explore Scientific AR152). Maar voor visuele waarnemingen volstaat dit ruimschoots.


Frankrijk_2017_DG_036.JPG
 
Mooi ding!
Ik heb een 6 inch reflector en een 60 mm H refractor zonnetelescoop.
Astronomie heeft dus zeker mijn interesse.
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een ander instrument, maar er is tegenwoordig best veel keuze en ik ben er nog niet helemaal uit wat ik precies wil.
Ik wil hem hebben voor de eclips van 2026, dus ik heb nog even. ;)
 
Grappig, ik heb er twee (niet werkend) op mijn nachtkastje staan... maar geen idee of het voor- of na-oorlogs is. Mooie klokjes idd!
https://www.instagram.com/p/TRTP4fooel

Dat zijn naoorlogse en hoogstwaarschijnlijk schotse westclox. Ik spaar niet-electrische amerikaanse en canadese westclox. Vermoed dat de meeste van die klokken die in nederland aanwezig zijn bij mij staan (allemaal import).
 
Dat zijn naoorlogse en hoogstwaarschijnlijk schotse westclox. Ik spaar niet-electrische amerikaanse en canadese westclox.

Zoals deze (vroeger was alles beter...)

SmartSelect-20190424-142509-eBay_1400x.jpg - Click image for larger version  Name:	SmartSelect-20190424-142509-eBay_1400x.jpg Views:	1 Size:	36,3 KB ID:	3687733
163723_3418a2ee7d5643c3b95e3d1bd66d1221~mv2.gif - Click image for larger version  Name:	163723_3418a2ee7d5643c3b95e3d1bd66d1221~mv2.gif Views:	1 Size:	116,8 KB ID:	3687734
1927-westclox-tiny-tim-clock-restored_1_c565157ba1110233d383e1b4b127a2f0.jpg - Click image for larger version  Name:	1927-westclox-tiny-tim-clock-restored_1_c565157ba1110233d383e1b4b127a2f0.jpg Views:	1 Size:	24,8 KB ID:	3687735
Big-1-11-14-10.jpg - Click image for larger version  Name:	Big-1-11-14-10.jpg Views:	1 Size:	33,5 KB ID:	3687736


Wat erg interessant is is hoe Westclox in het prille begin van de vorige eeuw echt innovatieve marketing heeft toegepast door hun klokken een naam en een smoel te geven (Big Ben, Baby Ben, Tiny Tim, Ben Hur, Tom Thumb, etc). Daar waren ze in die tijd tamelijk revolutionair mee, en hebben ze als een van de (zoniet de) eersten de wekker als massaproduct aan de man kunnen brengen. Ook interessant is dat een deel van de vooroorlogse wekkers lichtgevend (waren) daar ze met radium beschilderde cijfers en wijzers hadden. Die radiumverf heeft de nodige verfmeisjes uit die tijd het leven gekost (hele nare kankers etc - zie documentary Radium City uit 1987) en de klokken die dat hebben zijn nog immer radioactief (en soms verrassend sterk radioactief). Ik heb er zelf ook een paar. Zolang het glas erop zit en de case niet uit elkaar wordt gehaald is het niet heel gevaarlijk, maar zonder glas is het wel meteen een serieus gezondheidsrisico. Dat maakt een an sich vrij suffe hobby toch nog een beetje "living on the edge" 8)
 
Laatst gewijzigd:
Iets van 30 a 35... Zit niet perse te wachten op meer, maar houd nog steeds eBay wel in de gaten voor de zeldzame gems. Volgens mij begon het vooral als een manier om mijn GAS ergens op te richten aangezien ik al jaren mijn best doe zo min mogelijk nieuwe studiospullen aan te schaffen (en daar redelijk in ben geslaagd). Van GAS naar Clock Acquisition Syndrome dus. Nu probeer ik dus zo min mogelijk in te geven aan mijn CAS maar ben ik de laatste tijd weer veel te veel vinyl aan het binnenhalen, van GAS via CAS naar Vinyl Acquisition Syndrome... Kansloos :D

eFfmdb3.jpg
 
Triatlon... ik train 15 uur per week: 12 zwemmen, 40 tot 60 km lopen en 150 tot 300km fietsen. Ik doe wedstrijden mee ( afgelopen weekend 1/4 van Meer, België meegedaan: 2 u 18 min) en plan om binnen 3 jaar mijn eerste volledige te doen...

ik schrijf mijn songteksten op de fiets en tijdens het lopen :-)

toad
 
ik schrijf mijn songteksten op de fiets en tijdens het lopen :-)

Gaat wel moeilijk als je zo hard loop als ik :) ik heb ook vaak ideeen en inspiratie and ik aan het trainen ben.
Alleen in het begin want na 15min dan zijn er nog maar weinig gedachten over.
Vorige week 2e bij een 4x street mile relay en een paar weken terug tweede bij een 10k. Heb een salami en peentjes gewonnen dus ben dus soort van semi - pro .. hahahahah
Zal maar niet zeggen dat er maar 20 man mee deed aan de 10k want dan klinkt het spannender.

Skaten, (downhill longboard), liedjes schrijven/zingen en ergens spelen.
Fietsen ben ik mee gestopt. Heb nu een betere balans tussen kinderen, sociaal leven, werk, muziek en sport.

Tja je kan ook naar buiten gaan om te samplen of je gitaar mee nemen en buiten spelen. alleen maar synth nerd zijn lijk mij best saai
 
Mijn andere hobby's zijn:
- Radio Zendamateur met F-registratie. Voor diegene die het niet kennen, het heeft totaal niets met muziek uitzendingen te maken.
Dus vraag me niet of je een plaatje kunt aanvragen.:dj: :stupid:D
Wat ik hiermee doe, is heel breed, maak verbindingen over de hele wereld met mede zendamateurs op de toegewezen frequentie banden. Maar bouw ook dingen zelf:eureka:.

Je kunt zelfs verbinding leggen met de ISS (International Space Station) als die overkomt. Maar goed dat ik heb zelf nog niet gedaan.
Je moet natuurlijk wel een examen afleggen om deze hobby te mogen beoefenen.

- En de andere hobby is Mijn VW/Ruska Super Buggy van 1964, oke in zijn vorige leven was het een VW Kever, daar is het bouwjaar dan ook van, begin jaren 70 is deze omgebouwd naar Buggy.
 
- Wat met een oude verbouwde wegracer rondblèren. (nieuw projectje zit in de planning, maar deze blijft sowieso ook)
- Op aanwijzing van mrs G zonder kennis van zaken in de tuin klooien en daarna met een ijstheetje op het gemak vol onbegrip naar het resultaat gaan zitten kijken.
- Lezen, non-fictie over geschiedenis en/of reisverslagen.
- De debiele oom zijn voor enkele neefjes en nichtjes. Heerlijk om het kind in je naar boven te laten komen samen met de andere kindertjes in de ballenbak of het zwembad, en als de kids lastig worden ze terug te geven aan de ouders.
- Misbruik maken van oude auto- en motoronderdelen. Lampen maken van cilinderkoppen, keukenrolhouders van drijfstangen, dat werk.

Tijd heb ik nergens voor. Mijn motto is vaak: Geen tijd is meestal geen prioriteit. Maar dat is helaas niet altijd houdbaar met +/- 60 uur p/w werken.
 
Back
Top