Andere hobbys?

sinew1958

In de beperking,toont zich de Meester.
Lid sinds
27 augustus 2002
Berichten
3.872
Locatie
Lier
Hebben de forumleden eigenlijk nog andere hobby's?En kunnen ze zich verwijderen van hun muffe studio-kamertje-zolder-kelder?

Ikzelf opzich ben ik ook nogal een motor rijder en tour ik wat rond hier en buitenland.Tuurlijk de nodige beweging met fiets en wandeling is eigenlijk niet echt een hobby maar een natuurlijke bezigheid.
 
Ik heb een (bijna klassieke) cabrio waar eigenlijk best veel geld in gaat zitten. Ik wil dat geen hobby noemen, maar het heeft er wel een paar kenmerken van :)

En de laatste tijd ga ik weer vrij veel uit, de stad in. Ik kom al lang niet meer echt aan muziek maken toe en daar moet ik nog steeds eens wat aan veranderen. Maar dat heeft ook met keuzes en discipline te maken :D
 
Buiten muziek, nee. Misschien het kijken van films. Had meer hobbies, maar daar heb ik m'n werk van gemaakt en is geen hobby meer. Het is meer een noodzaaķ om er geld mee te verdienen. Nog wel steeds leuk om te doen, maar geen hobbie.
 
Meubelmaken ligt al een tijdje stil maar is wel wat jaren een hobby van me geweest.
M'n werkbank en machines staan nog in de schuur, wie weet ga ik wel weer wat maken.
En soms denk ik er over om weer 'ns een schilderij te maken, dat deed ik een jaar of 20 a 25 terug nog wel 'ns.
 
Boeken en daaruitvolgend lezen....en dan met name non-fictie met wetenschap, kunst en geschidenis als voornaamste hoofdonderwerpen.
Ondertussen omvat mijn verzameling ruim 2100 titels, dus vervelen hoef ik mij niet snel.

Astronomie is een interesse waar ik veel over lees, maar waar ik ook praktisch mee bezig ben in de zin dat ik met enige regelmaat door één van mijn telescopen tuur.

Een hobby die voortkomt uit mijn interesse in geologie is het verzamelen van zand.
Deze liefhebberij begon bescheiden met het verzamelen van zandmonsters van plekken die ik bezocht, maar ondertussen verzamelen vrienden en familie voor mij mee en bezorgen mij zand van over de hele wereld.

Dan heb ik nog wat ondergeschikte liefhebberijen als tekenen op de computer, kajakken en fotografie.
 
Astronomie is een interesse waar ik veel over lees, maar waar ik ook praktisch mee bezig ben in de zin dat ik met enige regelmaat door één van mijn telescopen tuur.
Hier ook! :)
 
Mijn overige hobby's zijn Transformers, oude spelcomputer meuk en elpees.

28951990_1824267004260755_3513823314495668224_n.jpg
 
Ik luister en zoek erg veel naar 'nieuwe' muziek Nieuw voor mij, kan dus gerust uit 1978 zijn.
Festivals en concerten uitpluizen en dan vrienden vragen of ze meegaan
Ik heb 3 oude auto's waar ik zoveel mogelijk alles aan zelf doe. Zijn mijn dagelijks vervoer. Doe er ook al wel eens een trackday mee of zo.
Verder heb ik nog 'n flinke verzameling oude skateboards die vaak kunnen tippen met de prijzen van oude synths als ze mint zijn.
Ik heb geen tv, ik stop al mijn tijd in 't scherm vh internet en muziek en auto's. O ja, ik heb nog een vriendin sinds 9 maanden en die is hobby nr1. Ze is echt n schatje.
Verder herstel ik zelf mijn aankopen. Dus drumbak 2 ligt open deze maand voor herstelling.
Als ik tijd heb moet ik nog eens aan de slag met dj-en want mijn tante huwt volgende maand en feestjes draaien is alweer geleden van 2015 denk ik. En als dat allemaal klaar is, wil ik weer aan turntablism verder doen. Mijn loopbaanonderbreking 4/5e is lang niet genoeg om dat allemaal te combineren met wat sport...
Leven is te kort en al zeker een dag. En die tuin en voortin onderhouden is al zeker géén hobby? Net zoals auto's poetsen ;)
 
Linux (zeer beperkte scriptjes schrijven etc.). Te veel drinken, films kijken, muziek luisteren, uit eten gaan en verzamelen. Classic games spelen (Pac-Man, Donkey Kong etc.). En ja: in al die dingen ben ik verschrikkelijk slecht maar daar heeft gelukkig niemand last van. Alhoewel, te veel drinken: daar ben ik wel goed in. Maar daar heb ik alleen zelf last van.

Ik haat sporten. :beard:
 
Leuke hobbies hier.

Glasblazen cq glasinstrumentmaken. Yup, inderdaad.

Dat is een gave hobby! Het is wat ik vroegah toen ik een jaar of 12 was wilde worden. Glasblazer of Glas-in-Lood maker. Ben toen nog met mijn moeder langs bedrijfjes gegaan om mee te kijken hoe dat in zijn werk ging. Later zou blijken dat handwerk en mijn ongeduldigheid niet goed samen gaan.

Ps. ik heb laatst een familie erfstuk (glazen vaas) laten sneuvelen. Om van de scherven iets anders te laten maken moet ik dus bij jou zijn?

Zelf vind ik (organische) scheikunde enorm interessant en heb dus een flinke collectie glasinstrumenten en overige gear: van destillatie glaswerk en vacuumfilters tot magneetroerders. Hiermee doe ik zo nu een dan een proefje van iets dat ik online zie of destilleer ik de alcohol uit wijn die niet zuipen is :)

Twee andere hobbies zijn Unity3D icm IOS en ik heb een flinke moestuin voor de ontspanning.

Tijd is de enige remmende factor....... ik snap ook nooit dat mensen na hun pensioen in een donker gat vallen. Er zijn zoveel interessante activiteiten om je tijd mee te vullen.
 
Back
Top