Andere hobbys?

Tijd is de enige remmende factor....... ik snap ook nooit dat mensen na hun pensioen in een donker gat vallen. Er zijn zoveel interessante activiteiten om je tijd mee te vullen.

Ik denk dat daar het probleem is dat die mensen niet van hun hobby hun beroep gemaakt hebben, maar van hun beroep hun hobby gemaakt hebben (die je in privé-tijd niet kunt beoefenen).
Maar ik kan daar ook niet bij nee. Ik zou dan weer meer tijd gaan steken in de muziek, fotograferen, genealogie en astronomie. De telescoop staat hier momenteel al te lang niets te doen. De dag duurt idd te kort. Een dag van 32u zou mooi zijn. 8 uren slapen, 8 uren werken en 16 uren voor je hobbies en vrije tijd ;)
 
Naast de eerder genoemde hobby hou ik me graag bezig met fotografie, games, clandestien drank maken, pepers eten en het doorwerken van taaie kost over futurisme, neuromorfische technologie, kunstmatige intelligentie, DNA/gentech, ruimte/tijd/dimensies, evolutie, abiogenesis en dat soort nerdgedoe. Snap er geen ruk van maar ik vind het machtig interessant.
 
Laatst gewijzigd:
Maar dat is juist het leuke, niet alles reeds onder de knie hebben. Anders wordt het maar saai.

Werkte ooit als niet bioloog bij een zoölogisch museum. Moest iets halen in de kelder. Zag ik daar allemaal grote brede ladekasten. Nieuwsgierig Aagje als ik ben moest ik daar natuurlijk even in kijken. Bleken er fossielen in te zitten. En bleek betrapt te zijn. Gevolg was dat ik eerst een paar uur later weer boven kwam, bijna privé onderwijs krijgend van de collectiebeheerder.:D
 
Fossielen kunnen reuze interessant zijn! Ik zie ze graag in musea, maar ik kom er eigenlijk te weinig.

Een instrument bespelen / muziek maken vind ik redelijk relaxed, maar als het erg lang is kan het ook best vermoeiend zijn vind ik. Ik zet er dus graag iets tegenover dat nog meer ontspanning geeft: Yoga, zeilen, reizen, autorally's, concerten en filosoferen/stappen met vrienden. En als er dán nog tijd over blijft (buiten de deur) spicy food eten, muziek luisteren, slapen, een goed boek lezen en/of games.
 
iets tegenover dat nog meer ontspanning geeft: ... autorally's ...

Heb je het dan over toerritten of over "aan 150 dwars over een boerenbaantje terwijl je copiloot de volgende bocht in je intercom gilt"?

Want die laatste soort (rally dus) vind ik ongelooflijk leuk en achteraf mentaal ontspannend omdat je 2 dagen maar op 1 zaak gefocust bent, maar die 2 dagen vind ik ook 100 keer vermoeiender dan muziek maken. De opperste concentratie, het fysieke aspect van de auto door de banen wringen op -en over- het scherpst van de snee, bij warme temperaturen een overall, muts, helm en handschoenen aandoen en dan in een zwarte auto met motor op kooktemperatuur...En tel daar nog bij de verkenningen en aanmaken van de pacenotes, de rit van/naar, en met een beetje pech een halve nacht auto oplappen. Dan liever een weekendje aan de synths prullen als het niet te vermoeiend mag zijn. Met synths verlies ik geen 6 liter vocht op 1 dag. :)

Een goed uitgestippelde en gedocumenteerde toerrit in een mooi decor daarentegen vind ik ook op het moment zelf 100% ontspanning.
 
Tof hoor!
Zou zelf nog wel eens een Lotus 7 achtig ding kopen, weliswaar geen rally auto, maar ook prima geschikt om te gummen :)

Actuele hobby naast electronica/muziek is voor mij fietsen (op de racefiets).
 
Mijn grootste (andere) hobby is het vermijden van zoveel mogelijk musea. En ik wordt er steeds beter in :dubbel:
 
Fossielen kunnen reuze interessant zijn! Ik zie ze graag in musea, maar ik kom er eigenlijk te weinig.

Ha, nu ik er zelf bijna aan toegevoegd kan worden...fossielen...

Als kind heb heel wat fossielen uit de grond gehaald met mijn vader. Trilobieten, belemnieten, ammonieten, koralen, sponzen, haaietanden dat soort spul. Daarnaast ook de nodige gesteenten, mineralen, kristallen en (half)edelstenen. Sommige vondsten hebben wel een winkel, expositie of museum gehaald.

Gezocht en gevonden in Nederland, Belgie, Frankrijk, Duitsland en Engeland. Op allerlei bijzonder lokaties in bossen, bergen, stranden, mijnen en steengroeves. Mijn vader zocht er zelfs de vakantielokaties op uit. Allemaal in een tijd zonder internet, google en navigatie vraag ik me nog af hoe hij al deze bijzonder vindlokaties wist te vinden.

Het feit dat iets na veelal duizenden of miljoenen jaren uiteindelijk in jou handen beland is toch een aparte gewaarwording.

Is geen hobby (meer). Maar de resultaten van die verzameldrift waren wel nog steeds rond binnen de familie (in doos, vitrine of tuin).
 
De laatste jaren vooral veel in de Veluwse bossen en heidevelden rond mijn huis te vinden. Meestal op de mountainbike. Vooral rond zonsondergang.

Blijft bijzonder dat er in ons overvolle landje nog plekken zijn waar je uren kunt rondfietsen zonder ook maar iemand tegen te komen. En waar nog plek is voor wilde zwijnen, edelherten, reeën, boommarters enzo.

Hoort dan ook fotografie bij, want het levert ook heel wat mooie plaatjes op.
 
O...en ik ben ook zo'n nerd die zich graag verdiept in wie, hoe, wat, waar, waarom en wanneer.

Wetenschap, techniek, psychologie, geschiedenis, biografieën enzo....
 
De laatste jaren vooral veel in de Veluwse bossen en heidevelden rond mijn huis te vinden. Meestal op de mountainbike. Vooral rond zonsondergang.

Blijft bijzonder dat er in ons overvolle landje nog plekken zijn waar je uren kunt rondfietsen zonder ook maar iemand tegen te komen. En waar nog plek is voor wilde zwijnen, edelherten, reeën, boommarters enzo.

Hoort dan ook fotografie bij, want het levert ook heel wat mooie plaatjes op.

Trap je daarbij zonder elektrische ondersteuning? :P
 
Heb je het dan over toerritten of over "aan 150 dwars over een boerenbaantje terwijl je copiloot de volgende bocht in je intercom gilt"?
Dat laatste heb ik (lang geleden) als rallyrijder (niet als navigator) wel gedaan, maar het zijn nu toerritten - het liefst over (de hoogste) bergpassen met veel haarspeldbochten in de Alpen.
En de ene keer een goed van tevoren uitgestippelde route en de andere keer zonder enig vast plan op stap. En dan zie je wel waar je 's avonds een slaapplaats vind. En dat lukt (bijna) altijd...
 
Trap je daarbij zonder elektrische ondersteuning? :P

Ha...ja, goudeerlijk en ouderwets met spierkracht aangedreven. Maar niet uit overtuiging hoor. Een hulpmotortje is af en toe best welkom. Moet naast mul zand (f*cking paarden) en modderpoelen (f*cking wilde zwijnen) meestal ook nog zo'n 40 meter hoogteverschil wegtrappen.

Zal daarom vast nog wel eens op zo'n elektriek aangedreven terecht gaan komen. Maar wel met brede bandjes en vering. Maar dat kost vooralsnog wel wat (extra)....
https://www.elektrabikes.nl/top-5-elektrische-mountainbikes/

Misschien wel zo'n hippe off-road Segway (die ik hier ook wel eens tegenkom, van de lokale verhuurder). Hoewel die te breed zijn voor de (vele) smalle single trails. Ook til je zoiets niet zomaar over omgevallen bomen.
http://eu-en.segway.com/products/segway-x2-se

Dat fietsen is overigens wel ongeveer alle beweging die ik nog krijg de laatste....naast het van en naar de auto lopen.
 
Dat laatste heb ik (lang geleden) als rallyrijder (niet als navigator) wel gedaan, maar het zijn nu toerritten - het liefst over (de hoogste) bergpassen met veel haarspeldbochten in de Alpen.
En de ene keer een goed van tevoren uitgestippelde route en de andere keer zonder enig vast plan op stap. En dan zie je wel waar je 's avonds een slaapplaats vind. En dat lukt (bijna) altijd...

herkenbaar! Ook die (bijna). :)
 
Ha...ja, goudeerlijk en ouderwets met spierkracht aangedreven. Maar niet uit overtuiging hoor. Een hulpmotortje is af en toe best welkom. Moet naast mul zand (f*cking paarden) en modderpoelen (f*cking wilde zwijnen) meestal ook nog zo'n 40 meter hoogteverschil wegtrappen.

Zal daarom vast nog wel eens op zo'n elektriek aangedreven terecht gaan komen. Maar wel met brede bandjes en vering. Maar dat kost vooralsnog wel wat (extra)....
https://www.elektrabikes.nl/top-5-elektrische-mountainbikes/

Misschien wel zo'n hippe off-road Segway (die ik hier ook wel eens tegenkom, van de lokale verhuurder). Hoewel die te breed zijn voor de (vele) smalle single trails. Ook til je zoiets niet zomaar over omgevallen bomen.
http://eu-en.segway.com/products/segway-x2-se

Dat fietsen is overigens wel ongeveer alle beweging die ik nog krijg de laatste....naast het van en naar de auto lopen.

Wist niet eens dat KTM ook fietsen bouwde! (Was altijd voornemens nog eens mijn motorrijbewijs te halen en een KTM te halen 8) maar dat hoeft misschien niet eens meer op deze manier).
 
Grappige hobby's hier en daar.

Ik doe wel is wat gamen. Wat oudere spelletjes voor PC en XBox 360 goedkoop op de kop tikken. Laatst Half-Life en Half-Life 2 helemaal gespeeld.
Af en toe dj-en. Met Koningsdag op leuk feesie gedraait.
Paar seizoenen van een serie bingewatchen. Pas seizoen 1 en 2 Colony gekeken. Best wel slecht maar doorgekeken omdat het idee van de serie een pure rip-off is van Half-Life 2 (zie hobby 1) :)
Paar keer per jaar naar alpen om in de sneeuw te spelen.

Verder heb ik hobby's als hobby's. :)
 
....alle beweging die ik nog krijg de laatste.....

Huh...de laatste...? De laatste wat? De laatste jaren dus.....

Ik heb kennelijk ook al de leeftijd bereikt waar op ik een zin begin en dan halverwege niet meer weet wat ik <en weg is het alweer>....
 
Wat hebben jullie veel vrije tijd om dat allemaal er nog naast te doen ???
Zeker geen kinderen?

Mag blij zijn dat ik ernaast nog een filmpje kan kijken of een game kan doen....
 
Wat hebben jullie veel vrije tijd om dat allemaal er nog naast te doen..
Keuzes maken :)

1k0.jpg
 
Wat hebben jullie veel vrije tijd om dat allemaal er nog naast te doen ???
Zeker geen kinderen

Ik kom tijd tekort.
Het is inmiddels alweer een tijdje terug dat mijn telescoop opgesteld stond en er komen meer interessante boeken uit dan ik lezen kan. Zelfs aan mijn tijdschriften (Eos, New Scientist) en nieuwe stripalbums kom ik nauwelijks toe.
Daarnaast probeer ik ook enigszins een sociaal leven te onderhouden.

Je kunt dus wel stellen dat ik zeer bewust geen kinderen heb, ik zou niet weten waar ik daar de tijd, energie en, met het oog op de muzikale hobby, de ruimte vandaan moet halen. :D
 
Back
Top