Andere hobbys?

Het is inmiddels alweer een tijdje terug dat mijn telescoop opgesteld stond en er komen meer interessante boeken uit dan ik lezen kan.
Hier alweer hetzelfde, het is al nauwelijks bij te houden wat er dagelijks allemaal te lezen is op arXiv! ;)
 
Leuke hobbies hier.
Ps. ik heb laatst een familie erfstuk (glazen vaas) laten sneuvelen. Om van de scherven iets anders te laten maken moet ik dus bij jou zijn?

Zelf vind ik (organische) scheikunde enorm interessant en heb dus een flinke collectie glasinstrumenten en overige gear: van destillatie glaswerk en vacuumfilters tot magneetroerders. Hiermee doe ik zo nu een dan een proefje van iets dat ik online zie of destilleer ik de alcohol uit wijn die niet zuipen is :)

Twee andere hobbies zijn Unity3D icm IOS en ik heb een flinke moestuin voor de ontspanning.

Tijd is de enige remmende factor....... ik snap ook nooit dat mensen na hun pensioen in een donker gat vallen. Er zijn zoveel interessante activiteiten om je tijd mee te vullen.

Dat laatste snap ik ook niet, dan mis je echt wat in je leven!

Dat van die vaas: nee. :)
Daarom zei ik ook: glasinstrumentmaken.. Dus scheikundige rommel. :)
In een ver verleden opleiding gedaan (Leiden) maar nooit werkzaam in geweest professioneel, maar wel thuis lekker klooien. Helaas niet altijd veel tijd voor alleen.. grr

ps, moestuin! :okdan:
 
Wat hebben jullie veel vrije tijd om dat allemaal er nog naast te doen ???
Zeker geen kinderen?

Mag blij zijn dat ik ernaast nog een filmpje kan kijken of een game kan doen....


Nee, ik heb niet veel tijd. Moet ook gewoon hard werken voor de kost en ben vaak niet echt lekker op tijd thuis. Maar dat hoeft geen reden te zijn om niet dat kleine beetje tijd dat je over hebt wat nuttig en leuk op te vullen.
Ik haat bv TV, ik kijk al jaren niet meer naar die ellende. Scheelt een hoop tijd kan ik je zeggen.
Ook ik ben 's avonds meer dan eens te moe om wat te doen, maar soms moet je je gewoon
dwingen.
 
Wat hebben jullie veel vrije tijd om dat allemaal er nog naast te doen ???
Zeker geen kinderen?

Mag blij zijn dat ik ernaast nog een filmpje kan kijken of een game kan doen....

Het hangt er ook vanaf hoeveel tijd je in elke hobby steekt he. 1 hobby elke dag 1 uur of 2 hobby's elke week 3 uur kan ook...

Hier is er momenteel weinig tijd voor hobby's (kinderen, andere gezinslasten, huis, tuin, job...) dus ik moet het doen met een tweetal hobby-uurtjes per week. Dus een wagen restaureren is meerjarenwerk, ik doe slechts 1 a 2 rally's per jaar, en de laatste keer dat ik een album opnam is 6 jaar geleden. :)
 
Door tinnitus ben ik genoodzaakt een ander hobby te zoeken.
Gelukkig ben ik gek op planten en tuinieren. Helaas heb ik alleen een dakterras dus er valt niet veel te tuinieren.

Mountain-biken. Is ook leuk als mn lichaam t toelaat. Hier in de buurt zijn drie parcours die weliswaar zonder veel hoogteverschil toch vrij uitdagend zijn. En soms ga ik ook naar schoorl. Prachtig daar!

Mn huis decoreren met zoweinig mogelijk mooie meubels is ook wel een hobby. Ik ben postbezorger dus t moet allemaal van het grofvuil komen of van t vakantiegeld via marktplaats ik hou niet van vakantie dus dat komt goed uit. Ook de jacht op marktplaats kan me bekoren.

Verder spaar ik Boss pedalen. Ok dat is weer muziek gerelateerd. Maar ik spaar ze ook voor de mooi om naar te kijken.

Vroeger was geestveruimende middelen uitproberen en testen ook een hobby, dat staat tegenwoordig wel op een lager pitje. Ik rook zelfs niet meer.

Lezen is ook echte liefhebberij non fictie vooral muziek en techniek gerelateerd en biografieen .

Genoeg te doen dus en gelukkig ook tijd genoeg.
 
Hobby is muziek maken. Muziek is werk: chef licht bij www.doornroosje.nl maar das ook hobby. Dat was het, maar dat blijft het gelukkig nog steeds.

Als je daar drie kinderen en een vrouw bij optelt, dan is je tijd wel een beetje op. Als ik dan al tijd over heb, dan stop ik dat in een festival: www.dekaaij.nl

Als je mij een berg staal, een slijptol, een lasapparaat en vooral genoeg stroom geeft, dan ben je me dagen kwijt. Of een snackbar in een container maken, of een toilet, of een hele keuken inclusief uitklapbare washoek... of een mini reuzenrad. Eigenlijk alles wat groot, lomp en enorm fout kan gaan is leuk :D
 
Ik moet wel zeggen dat mijn Doornroosje werk in de drukkere maanden tussen de 40 en 70 uur per week kan zijn. Ik heb 32 contract uren, dus die mag ik altijd graag opmaken op momenten dat dat kan. En dan vul ik mijn tijd dus met al die andere onzin.

Wel kut, las apparaat is stuk.. nieuwe kopen.
 
ik mountainbike nog en vind het buiten in de bossen/polders fietsen wel een fijne afwisseling op het in de studio zitten te freaken. Om de balans te houden zeg maar. De fiets op zich is ook al een hobby. Bouw ze altijd zelf op. Soort sport om met een beperkt budget en leuke 2e handse spullen een dikke mtb van onder de 10kg in elkaar te knutselen.
 
Sport zie ik niet zo als hobby. Dat is meer noodzakelijk onderhoud zodat ik blijf functioneren om mn hobbies te doen.

Koken komt al iets meer in de buurt van een hobby. Maar is ook noodzakelijk. Want ik houd van lekker eten en dat ontstaat niet vanzelf. Dus misschien is eten dan de hobby die ik faciliteer door te koken.

Verder speel ik graag met electronica en embedded processortjes. Vaak ook in dienst van muziek. Ik ben momenteel bezig een Midi/CV convertertje te ontwerpen en bouwen. Maar of dat project ooit af komt....

En gamen. Daar gaat ook veel te veel tijd in zitten... is dat een hobby of een verslaving?
 
Aangezien mijn rol hier op het forum vooral anoniem is leek het mij wel leuk om in dit topic te reageren.
Voorlopig blijft alles een leerproces en het forum heeft zo veel informatie dat ik kan opslorpen dat reageren er nog niet inzit.

Dus mijn hobby's:
Dj'en,
Vroeger vaker maar doordat de "wereld" dusdanig aan het veranderen was viel ik wat uit de boot.
Het hele social-media en netwerk gebeuren was totaal niet voor mij weg gelegd.
De stijl van Techno die ik draaide werd ook minder populair en ik ging niet echt mee in modernere stijlen (tech-house, minimal,...)
De laatste maanden merk ik weer een boost in bookings, het hardere en donkere kantje van techno vind weer zijn weg naar omhoog, dus all good for me.

Voetbal
Na een zware blessure (enkel en kuitbeenbreuk) 2 jaar geleden ben ik eindelijk terug ietwat op niveau.
Ondertussen 30jaar dus neem ik vrede met een plaats in het B-elftal in 4e provenciale.
Het najaar heb ik de functie trainer-speler op mij genomen dus daar stak behoorlijk wat tijd in.
Op het einde was het niet echt een hobby meer maar een echte last. Trainingen voorbereiden, de ploeg onder controle houden (laatste plaats, weinig motivatie, jonge gasten met elk hun problemen). Soit, ik ben blij dat het seizoen erop zit en ik mij volgend seizoen terug kan concentreren op het voetballen zelf aangezien ik mijn ontslag als trainer heb gegeven.

Learning
Sinds kort dus gebeten door (hardware)productie...
Iets meer dan een jaar geleden begonnen met Ableton maar dit gaf totaal geen voldoening.
Tot een kennis mij liet spelen met zijn synth's (korg MS20 etc...).
Het spel zit nu op de wagen maar er is zoveel op de markt en de kostprijs is er niet naar dus ik lees.. leer en herbegin voor ik een hele boel synths heb die ik niet gebruik.
 
Hobby's ???

- Mijn kinderen
- Harlopen (dagelijks)
- Fietsen (18 km naar werk en terug )
- Electronica (maar vooral muziek/synth gerelateerd
- Programeren / Linux
 
Veel te veel andere hobby's heb ik eigenlijk.

- Bier maken
- Wijn maken
- Kaas maken
- Astronomie. Veel lezen maar ook soms die telescoop bovenhalen.
- Genealogie. Man wat kruipt daar tijd in wanneer je ook echt alle akte's wil gezien hebben.
- Muziekles geven. Notenleer aan kinderen, piano aan volwassenen.
- Tripjes met de motor. Een oude Honda Shadow 750 (uit 1983) die geweldig mooi is en heel goed rijdt. Maar enkel nadat ik 'm met veel moeite heb weten te starten...
- Niet echt een hobby, maar na reeds 10 jaar bezig te zijn met ons huis te verbouwen (en het is nog lang niet af) beschouw ik al die klussen toch als hobby.

Het scheelt enorm dat mijn zoon intussen bijna 11 is én dat ik al jarenlang geen tv meer kijk. Wat een brutaal grote hoop onzin daarop zeg.
 
- Bier drinken
- Wijn drinken
- Kaas eten
- Synthforum modereren (mensen die bijdehante posts plaatsen berispingen geven enzo).
 
Heb een paar uit de hand gelopen hobby's geloof ik :)

- Single malts :{ * uiteraard soms een glaasje proeven :D
- Vintage Star Wars in originele verpakking/ pre productie materiaal.
- H.R. Giger (pre Alien)
- Tekenen
Heb dus iets met grafische vormgeving/verpakkingen.

Ooit weer m'n platenkast uitspitten, draaitafels aansluiten en weer gaan mixen :dj: (in de planning voor dit jaar)

- Lezen (non fictie en geo politiek) :geslaagd:
- Soms heel erg onbegrepen muzak maken met verborgen/diepere betekenissen / contradicties (uiterste zoeken en die bij elkaar brengen)

En ik sta graag buiten op de schietbaan kruitdampen te inhaleren met m'n trainer (dynamisch perforeren) :mexico:

Mijn vrouw is niet mijn hobby, zij is meer dan dat :luv:
 
- Strips.
- Bouwen van modelkits (die hobby is een beetje uit de hand gelopen, heb hier ongeveer een halve winkel staan:engel:)
- Oude computers van rondom de eeuwwisseling (en daarmee begon de volgende geldverslindende hobby...:P)
 
Back
Top