purist

primate_user

Ingeburgerd
Lid sinds
11 oktober 2005
Berichten
38
Locatie
Kester, Be
Hallo ben 26 en woonachtig te Kester, een plattelandsdorp 20 km ten zuid-westen van Brussel. Al heel vroeg geïnteresseerd geraakt in geluidopname en muziek. Kinderen voor Kinderen moet ergens mn eerste vinyl geweest zijn. Na enkele jaren van Metallica en Guns n Roses en natuurlijk de iets alternatievere radiohits heb ik de elektronische muziek ontdekt, althans de commerciëlere variant. Dat was dan eerder Cherry Moon en Extreme stuff maar na het legendarische optreden van Daft Punk in Werchter 1997 is het nooit meer goedgekomen met mij ;) Ondertussen had ik al wat rondgeklungeld met bandopnemers en dictafoontjes en daarna het programma Fast Tracker ontdekt. Tot ik plots overgegaan ben tot het kopen van deftige techno op vinyl om te beginnen djen. Dat ging redelijk goed, afgesloten met een studentenparty in mijn favoriete 'zaal' Fuse, Bxl. Ik had thuis geen materiaal staan om te oefenen en vinyl kopen werd mij veel te duur, dus ben ik dan maar gestopt met die hobby. Tussen het naar muziek luisteren door -geloof me, ik heb een terrameters techno achter de kiezen- heb ik nog wat gestuurd tot 2 jaar terug. Dat ging niet altijd goed, vooral door marie-jeanne, mijn beste vriendin maar tevens ook mijn grootste vijand ;) Geen geld dus in die periode om apparatuur te kopen. Tot ik ben beginnen werken. In een jaar tijd heb ik mn studio(ke) kunnen opbouwen, dat nu bijna voltooid is. Ondertussen heb ik me in mijn vrije tijd uitsluitend beziggehouden met techno. Ik heb alle boeken gelezen die ik kon krijgen. Ook dingen als Sound Synthesis and Sampling van Focal Press - 3x moeten lezen om alles te begrijpen maar razend interessant. Andere fijne boeken zijn DJAX sound of the underground en Electrochoc! van L. Garnier. Ook alles over de geschiedenis van elektronische muziek heb ik gretig gelezen. En we blijven onszelf natuurlijk de hele tijd autodidactisch bijscholen...en de scene in het oog houden op forums en in tijdschriften als Trax, Out Soon, Plastiks, Gonzo ed.
CD's verzameld met hopen, niet allemaal even goed natuurlijk, maar ik ben wel heel gehecht aan mijn collectie, zoals elke muziekliefhebber wel zal zijn. Flyers blijf ik ook nog altijd bijhouden. Doe ik sinds 1995 dus nu moet ik wel al ergens rond de 3000 verschillende hebben. Dat geeft een mooi overzicht van de feesten en clubs van dat jaar tot nu. Misschien doe ik er later nog wat mee.
Wat uitgaan betreft is het vooral Fuse en de bekendere technofeesten als Pro-Jekt en Kozzmozz. In zekere zin ben ik wel een techno-purist geworden maar ik appreciëer goeie ouwe Metallica en AC/DC ook nog altijd. Trouwens, ik hou van bijna elke muzikale stijl (maar verdiep me er niet verder in) want in elke stijl is goede muziek.
Mijn sociaal leven stelt niet echt veel voor. Veel met muziek bezig zijn zal daar natuurlijk wel mee te maken hebben. Ik heb een 5-jarige relatie gehad tot 10 maanden geleden. Nu heb ik wat meer adem en ontplooiingsruimte nodig.
Ik heb een liefde ontwikkeld voor synths in alle vormen en kleuren. Daarom dat ik op dit forum zit. Ik heb een minimale setup staan bestaande uit :
Novation BassStation
Novation DrumStation
Access Virus A
Roland TB-303
als synths, aangevuld met effecten (Lexicon MX200 en MidiVerb4), 2 compressors (DBX 266xl en Alesis 3630) en een Mulitgate. Alles aangesloten op een patchbay en een Mackie 1640 mixer. Voor de fun (en misschien ook wel serieuze werk) is er ook nog een VT-1 stemvervormer en
Om het geheel af te sluiten ga ik nog voor de jaarwende een MPC1000 aanschaffen, een Behringer audio-interface - zie voorpagina- en een paar goede monitors.
Mijn setup zal nog een hele tijd zo blijven, ik wil alle toestellen KENNEN.
Ik ga proberen techno te maken. Nu ben ik vooral wild van de muziek van Joris Voorn, Ricardo Villalobos, Matthew Johnson, Blackstrobe, Luke Slater, Ben Sims, Space Dj'z, Pet Duo...
Hopelijk vind ik mijn eigen stijl.
 
Welkom

leuke intro ook

En ik vond dat boek van Laurent Garnier ook zaaaaaaaaaaaaaalig. Leuk om te zien dat nog mensen dat hebben gelezen
 
Welkom
 
Back
Top