Peak vs Deepmind ?

tijd om weer on-topic te gaan lijkt me

@Skeletvm, ben je er al uit of waar twijfel je nog over?

Waarschijnlijk de Peak. Nu eerst 2 toestellen verkopen (helaas omwille van plaatsgebrek) waarover ik nog twijfel en dan wachten tot de eerste 2dehandsjes voorbij komen.
Ik zou de toestellen in kwestie ook kunnen houden, maar om ze in de kast te stoppen vind ik ook maar niks. Nieuw koop ik niets meer.
Dat heeft alles te maken met de (te grote) waardevermindering zodra je de winkel buiten stapt.
Ik heb hier een TI Snow die ik fantastisch vind klinken, maar merk toch dat ik niet aan sounds maken toekom omwille van te klein display / menu diving. Verder een Nova desktop die eigenlijk ooit ook onterecht een verguisd toestel was, maar intussen nog nauwelijks te vinden. Ik zou kunnen opteren voor een dubbele keyboard stand waar ik dan de Peak opzet, maar dan is mijn zicht naar buiten (tuin) naar de kl*ten. been there, done that.

Lollig dat er ook over SMD/SMT wordt gepraat waarin de meest verstandige opmerking was : slecht gesoldeerd = slecht gesoldeerd. Ja dat is zelfs voor een eenvoudige jackplug zo... :dubbel:
 
Vandaag een sessie met de Peak gehad en "Im BLOWN AWAY". De DSI rev2 die erboven stond heb ik nauwelijks aangeraakt en lijkt minder organisch te klinken. Ik vond alleen de arpeggiator wat tegenvallen en diep in het menu liggen. Ik ga er denk ik een bestellen.
 
Weet niet of deze demo al eens eerder voorbij is gekomen, maar vond hem zelf leuk genoeg om meer dan eens te beluisteren:
 
Last edited by a moderator:
Ik vindt de vergelijking tussen de Peak en de Deepmind niet opgaan het zijn 2 verschillende synths. Ik heb de Deepmind eens helemaal binnenste buiten gekeerd maar er zijn toch wel lekkere strings uit te halen. Het is de vraag hoe creatief ben je.
 
Deze thread weer even nieuw leven inblazen met bijgevoegde clip;

Duurt wel even, maar hopelijk levert dit hier nieuwe inzichten op.
De beste man heeft MI analytische en presentatie-vaardigheden van een uitzonderlijk hoog niveau.
Zie ook zijn andere clips.

 
Ik vond de Peak qua specs een mooie bak, maar wel een waar ik qua sound snel op uitgekeken was. Na 4 maanden had ik het wel weer gezien. Ik vond ook het gebrek aan headroom (wat geen overbodige luxe is als je 3 plekken hebt waar je het signaal kunt driven in je audiopad) een flinke misser. Het aantal takes dat ik weg heb moeten gooien wegens onmuzikale, lelijke clipping kan ik niet op de vingers van 2 handen tellen.
 
Apart, ik vind het een van de weinige synths die blijft boeien. Heb denk ik bijna 3 banks met custom patches gemaakt.

De oscs op 25% mix starten geeft heel wat headroom, en omdat de peak flink hard kan, kan nog steeds genoeg volume je soundcard in. Maar idd met resonance clipt hij wel snel als je dat niet doet. Nu snap ik denk ik waarom veel synths vanzelf zachter gaan als je de resonance open draait.
 
Qua mogelijkheden is het inderdaad een boeiende synth, hij is erg uitgebreid en prettig te bedienen. Maar qua sound kon hij me uiteindelijk niet bekoren, ik mis er toch karakter in - of in elk geval een karakter dat me aanstaat. Hij blijft voor mijn gevoel toch altijd een beetje steriel en vlak klinken, zelfs met diverge/drift.
 
Met "een beetje steriel en vlak klinken" doe je een Peak wel te kort vind ik, maar het is natuurlijk niet een vette analoge polysynth die je hoort.
't is dat ik al een aantal hybride synth's heb, maar anders zou ik wel graag een Peak willen hebben.
En vóór een DeepMind 12D zou ik eerder kiezen dan vóór een Prophet synth. Maar dit om reden dat de sound van een Prophet mij niet heel erg kan bekoren.

Ik hoop nog op de Korg Prologue die ik erg lekker vind klinken, maar dan moet Korg eerst wel het de-tuning probleem opgelost hebben (zover dit mogelijk is). Maar dán kon de Prologue voor wij weleens dé moderne analoge polysynth van nu zijn. Niet de ultieme analoge polysynth, want daar is de Prologue té beperkt voor in zijn filter- en modulatiemogelijkheden.
 
Met "een beetje steriel en vlak klinken" doe je een Peak wel te kort vind ik

Dat kan, maar het is mijn ervaring gebaseerd op vier maanden intensief gebruik in mijn studio en niet op het bekijken van een handvol YouTube video's.
 
Intussen nog steeds geen Peak gekocht. Wel terug een Blofeld. Omdat ik niet meteen plaats heb voor een Peak. Groot is ie wel... ;-)
 
Ik wilde eigenlijk ook een Peak bestellen (wat een mooi ding toch) maar eigenlijk toch wel een beetje afgeknapt op de sound na het zien van oneindig veel Youtube-video's en demo's (je blijft hopen). Sommige patches klinken wel lekker in mijn oren maar eerlijk gezegd klinkt het meeste matig (steriel) en soms zelfs irritant (schril, vooral in het hoge met de distortion). Hij zit voor mij aan de verkeerde kant van de streep in tegenstelling tot de virtueel analoge Nova II die ik eerder heb gehad en wel lekker klonk. Eigenlijk best wel teleurgesteld nu. Vandaag de knoop dus maar doorgehakt en voor hetzelfde budget een Deepmind 6 + Neutron + Model D besteld :)
 
Apart dat ik dit heel anders ervaar... Schril heb ik alleen met de wavetables (dat is in bijna elk apparaat schril) en distortion alleen als de gainstaging niet goed staat (toegegeven, de mixer moet soms een heel eind terug om dit goed te doen). Maar dan stikt het van de warme tonen. Zal binnenkort nog eens proberen wat patches van me te posten hier die ik verre van steriel vind klinken, maargoed blijft subjectief natuurlijk.
 
Wel grappig hoe persoonlijk dat soort dingen blijkbaar zijn.
Ik word namelijk steeds enthousiaster na het horen en zien van de verschillende demo's.
Ik heb er ondertussen ook zelf eens mee mogen pielen en het klikte meteen, niet alleen wat betreft het geluid, maar zeer zeker ook de layout en bediening.
Ik ben ervan overtuigd dat hij in mijn hok toegevoegde waarde heeft en daarnaast past hij perfect in het gat dat ik ik nog heb in m'n Jaspers rack.

Als er de komende weken niets komt dat mij kan overtuigen dat een ander instrument beter zou passen gaat de Peak er gewoon komen.
 
woah das echt zo anders dan de patches die ik ermee maak haha.
Grappig hoe verschillend dat toch is hoe iedereen weer totaal anders omgaat met een synth. Ik zal er ook wel een paar van mij uploaden later.
 
Ja dat is het mooie van zo'n veelzijdige synth toch? :) Ben benieuwd naar jouw patches!

Precies :D ! dat vind ik wel 't mooie van VA's, vaak heb je toch wat meer mogelijkheden in sounds met 1 VA dan met alleen 1 Analoge synth.
Ik zal vanavond wel even wat opnemen.
 
Mooie patches, mooi ding die Peak!

Kan het trouwens zijn dat je de patches een beetje naar rechts (qua pan) hebt laten trekken of lijkt dat maar zo?

Ja dat is zo idd, hij komt op 2 ingangen m'n geluidskaart in, maar 1 ingang is duidelijk luider. Zal wel ergens een trimmertje niet goed staan, moet ik nog eens uitzoeken. M'n andere ingangen hebben dat niet maar die zitten vol nu :)
 
Back
Top