Peak vs Deepmind ?

nu vooral zelf sounds maken! want ik vind de presets meh :P...

Valt wel mee. Hoewel er wat standaard in zit is dit een dream machine voor ambient naar mijn gevoel.

Nice! Die 2 JD990's blijven voorlopig uit? ;)

hehe...niet echt. Die spaar ik vooral.

Veel plezier! Het ding blijft me nog steeds verrassen, zit superveel in

Thx. Dit is wel een blijvertje. De galm is superrrrrr !!
Update V1.2 verliep vlekkeloos. Nu nog een OSC pan parameter die je via Modmatrix kan aansturen en het is af.
En ik denk ook al aan de Kyra... ;-) Of toch de DM12 als extraatje...?
 
Lekker hoor! Had best ok klinkende basjes eruit horen komen. En dat voor een soort hybride va bak toch best ok.
 
Alvast snel een paar patches gemaakt. Wat je hoort is Peak met onboard effects. Verder niks.
Wat me echt opvalt is dat de AMP ENV bijt als een Pitbull.
 

Attachments

  • Output 1-2.mp3
    731,8 KB · Bekeken: 71
Of enkel een string partijtje met onboard galm. (die is tering goed!)
 

Attachments

  • Strings.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 66
Of snel wat geimproviseer ambient (FX drums in mod matrix)
 

Attachments

  • Alain Provist.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 84
klinken lekker die patches van je, vooral die laatste ambient drums vind ik erg tof.
Ook nu weer vind ik de Peak gewoon heel mooi klinken, ik heb al 'ns in het verleden een paar keer het woord 'schoon' gebruikt omdat dat woord voor mij de mooie cleane klank van de oscillatoren benadert.
Vroeg of laat kom ie ook bij mij een keer in huis.
Veel plezier met je Peak!
 
klinken lekker die patches van je, vooral die laatste ambient drums vind ik erg tof.
Ook nu weer vind ik de Peak gewoon heel mooi klinken, ik heb al 'ns in het verleden een paar keer het woord 'schoon' gebruikt omdat dat woord voor mij de mooie cleane klank van de oscillatoren benadert.
Vroeg of laat kom ie ook bij mij een keer in huis.
Veel plezier met je Peak!

Ik heb er een jaar over gedaan om te beslissen of ik de DM of de Peak zou kopen omdat ik geen geld wou uitgeven aan iets dat 6 maand later te koop staat. Persoonlijk zijn dit voor mij echter ook 'minpunten' aan de Peak :

* geen OSC pan
* MOD ENV kan niet worden gebruikt in FX matrix ( dus bv een delaytijd of rev time die een ENV volgt)
* geen audio over USB...
* geen digitale output
* 'slechts' 8 voice

Maar gelukkig is het erg breed klankspectrum van de Peak dan weer een plusser. Ik zou elke synthfan aanraden om dit toestel te kopen. Prijs/kwaliteit zit super goed.
 
Ik had hem een week toen firmware 1.2 uitkwam.
Nu is mijn studio adagium:"Koop nooit een instrument voor wat het misschien ooit zal kunnen, koop een instrument voor wat het nu kan!", maar dit was toch wel een fijn cadeautje zo voor de feestdagen.
Van voornoemde minpunten vind ik de OSC pan misschien het grootste gemis.

Aan de andere kant vind ik de virtuele oscillators waar de Peak mee werkt wel heel prettig.
Oscillator sync en supersaw achtige ontstemmingen binnen één oscillator waardoor je de overige oscillators overhoudt voor andere dingen.
Niet uniek misschien maar toch heel fijn vind ik de los van de oscillators in te mixen ringmod en noise.
Tot slot vind ik de effecten erg goed.
 
Ik heb er een jaar over gedaan om te beslissen of ik de DM of de Peak zou kopen omdat ik geen geld wou uitgeven aan iets dat 6 maand later te koop staat. Persoonlijk zijn dit voor mij echter ook 'minpunten' aan de Peak :

* geen OSC pan
* MOD ENV kan niet worden gebruikt in FX matrix ( dus bv een delaytijd of rev time die een ENV volgt)
* geen audio over USB...
* geen digitale output
* 'slechts' 8 voice

Maar gelukkig is het erg breed klankspectrum van de Peak dan weer een plusser. Ik zou elke synthfan aanraden om dit toestel te kopen. Prijs/kwaliteit zit super goed.

Na de 1.2 update kan je de fx wel moduleren met lfo's en envs:

You demanded, we delivered! Peak 1.2 lets you route non-voice-specific modulation sources to Peak’s FX parameters in the new four-slot FX Mod Matrix. Now you can, for example, expand and contract a reverb with a rhythmic LFO, or automate delay time changes using an envelope.

De oscs kan je pannen door de unison spread setting, ook als je geen unison gebruikt worden de voices apart van elkaar gepanned. Maar idd geen osc pan als moduleerbare param.
 
Na de 1.2 update kan je de fx wel moduleren met lfo's en envs:

Sorry SB, en het is mss maar een detail maar ik zie ENV 1/2 niet tussen de mod mogelijkheden van de FX pagina staan. Wel lfo's. Het gaat mij dus bv specifiek om Reverb time aan een env te koppelen. Dat is niet mogelijk.
Wat je schrijft over de unison spread klopt wel, maar ik had graag per OSC een pan gehad. Dat is iets dat trouwens op veel synths niet terug te vinden is.
Maar ik ga vooral niet klagen want verder 110% tevreden !
 
Dat is apart, dat stukje over die env is uit de releasenotes van 1.2 :)

Op de Peak pagina schrijven ze idd :
"Now you can, for example, expand and contract a reverb with a rhythmic LFO, or automate delay time changes using an envelope."

Misschien kijk ik er helemaal over maar ik heb wel gezocht.
In de Mod matrix menu kan je wel ENV's kiezen, maar geen parameters van de FX als destination
In de FX menu kan je alle parameters FX aanspreken, en vind je diverse mod sources, maar geen ENV's. (ook enkel LFO3/4 zijn selecteerbaar)
Dus ofwel klopt hun uitleg niet, of ik ben stekeblind. :-)
Misschien iemand een idee hoe het dan wel moet ? Ik hoor het graag.
 
Op de Peak pagina schrijven ze idd :
"Now you can, for example, expand and contract a reverb with a rhythmic LFO, or automate delay time changes using an envelope."

Misschien kijk ik er helemaal over maar ik heb wel gezocht.
In de Mod matrix menu kan je wel ENV's kiezen, maar geen parameters van de FX als destination
In de FX menu kan je alle parameters FX aanspreken, en vind je diverse mod sources, maar geen ENV's. (ook enkel LFO3/4 zijn selecteerbaar)
Dus ofwel klopt hun uitleg niet, of ik ben stekeblind. :-)
Misschien iemand een idee hoe het dan wel moet ? Ik hoor het graag.

Heb het ook gechecked maar ik zie het ook niet :)
 
Back
Top