gebruiken jullie koptelefoons of speakers of .. ?

kGk

4 Bit über-micro
Lid sinds
26 augustus 2003
Berichten
125
Locatie
Aug 2003
Ehm, ik vind mijn vraag zelf nogal raar klinken, maar hoe toveren jullie geluid uit jullie synths? koptelefoon, keyboardversterker of (hele dikke) speakerset (of iets anders natuurlijk).
 
Laatst gewijzigd:
iets heel geks antwoorden: monitors
 
Hard op de computerkast slaan.:duivels: Maar serieus, ik gebruik vooral hoofdtelefoon .Monitoren heb ik niet, wel een lading boxen.
 
ook gewoon monitoren...
 
Ik heb het even aan mijn buurman gevraagd, maar volgens hem gebruik ik ook gewoon goede monitorspeakers en een goede versterker.
Geintje hoor, ik hoor hem meer dan hij mij. right. :engel:
 
monitor betekent niks anders dan "weergeven". of dat nu beeld geluid of text is.

Maar, wat hier bedoeld word zijn studio monitors, "speciale" speakers bedoeld om geluid zo rechtoe rechtaan mogelijk weer te geven.
 
Monitoren kunnen zijn, beeldschermen, of luidsprekerboxen.

Monitorspeakers zijn speciale luidsprekerboxen voor het afluisteren van een mix in bijvoorbeeld een studio.
Deze speakers zijn (als het goed is) zo neutraal klinkend mogelijk zodat je een eerlijk beeld hebt van je geluid.

Heel wat anders dus dan HIFI speakers die proberen een audiosignaal zo mooi mogelijk te laten klinken.
Ik omschrijf het een beetje simpel, er zal vast wel iemand zijn die het beter kan zeggen dan ik, maar zo ongeveer is het.
 
een paar spirits absolute 2 met een goede versterker, een paar hifi boxen met een huiskamerversterker(is minder vermoeiend), een koptelefoon , een rolandjazzchorusversterker , een bell versterker met twee peavey-eurosysboxen( de laatste twee om op de buhne ook een goed geluid neer te zetten)
 
Ik werk samen met ProtoHuman en Relaxz dus meestal gaat iemand van ons d.m.v. koptelefoon geluiden maken, terwijl de andere twee met sequencing en afmixen bezig zijn.
 
gare pioneer hifi-versterkert + 2 jamo boxjes

een hoofdtelefoon hèb ik 1, maar ik weet eigenlijk niet hoe dat ding aanvoelt.
 
Op het podium gebruik je overigens ook "monitoren". Dit zijn dan weer boxen die voor je liggen om jezelf te horen . . .
Geen Hifi, geen rechte weergave . . .
 
ik luister via koptelefoon, ik heb nl geen monitoren, mij ff te duur en op het moment niet nodig heb (IMHO) een goede koptelefoon (sennheiser hd 280 pro silver) 8o
 
Aha, ik snap het. Maar is een koptelefoon dan ook te beschouwen als een monitor?
 
Origineel geplaatst door kGk
Aha, ik snap het. Maar is een koptelefoon dan ook te beschouwen als een monitor?

theoretisch wel, maar hier bedoelen we vaak speakers die specifiek voor muziekproductie bedoeld zijn (zonder kleuring van het frequentiespectrum)
koptelefoon zijn trouwens geen goede mix-omgevingen, zelfs de allerduurste niet.
 
Op dít moment aleen nog een hoofdtelefoon, maar ik wil nog wel een keer wat monitorspeakers erbij => net ff beter af te mixen; met hoofdtel. (veel) te veel bass en zo..

Maar hoofdtelefoon werkt lekker; zeker in de late uurtjes! :D
:smeris: <[Géén herrie na 10-en!!]
 
Back
Top