deathspell - Timed Erase

deathspell

Ouwe rot
Lid sinds
29 juni 2012
Berichten
1.577
Ik heb dit nummer - het eerste van een nieuw project - net af en wilde op het forum al om feedback vragen, tot ik dacht: waarom doe ik niet gewoon mee met de wedstrijd? Het gaat me meer om de mening van anderen, suggesties, kritiek enzovoort dan om het winnen, alhoewel dat natuurlijk wel leuk zou zijn.

 
Wauw, thanks!

Misschien interessant voor de apparatuurliefhebbers:

Drums - Wave Alchemy Revolution
Bass synth - MacBeth Elements
Leads/Sequences - MacBeth M5N, Oberheim Two Voice Pro
Trance-achtig geluidje aan het eind - Modal 002
 
Dit kan wel bij een endboss fight in een horror game of zo.. wel mooi sfeertje, en mooie spanning. Misschien had het nummer zich iets meer kunnen ontwikkelen.. kan aan mij liggen met mijn aandachtspanne van 3 seconden ;)
 
Dit kan wel bij een endboss fight in een horror game of zo.. wel mooi sfeertje, en mooie spanning. Misschien had het nummer zich iets meer kunnen ontwikkelen.. kan aan mij liggen met mijn aandachtspanne van 3 seconden ;)

Dank voor de terugkoppeling... je kan hierin een punt hebben hoor. Ik neig nogal naar erg minimalistische muziek, over het algemeen. Je bedoelt iets meer elementen erbij en eraf gedurende de loop van het nummer, zodat er iets meer gebeurt?
 
Het begint heel sterk, maar het pakt me niet helemaal. Ik had de vocal er trouwens wat harder ingezet en de drums ook wat aangedikt de kick en de snare komen er voor mij niet helemaal uit. Dit heeft verder zeker potentie met wat aanpassingen.
 
@virkaz: dank je voor het luisteren. Dit is een nieuw project in een voor mij nieuw genre. Zoals ik in de introductie al schreef, ik heb deze track vooral ingediend om te leren en fine-tunen op basis van jullie feedback, dus mag ik je vragen wat er anders en beter zou kunnen om je wel echt te 'pakken'?

De mix was echt een 'race against the clock', dus die wordt sowieso nog beter. :)

@SB-SIX: thanks! Als je nog specifieke kritiek of opmerkingen hebt, positief of negatief, laat het vooral weten. Dat geldt uiteraard ook voor andere, eventuele luisteraars.
 
Je had vroeger (opa vertelt) op woensdagavond op Hilversum 3 bij de VPRO toen electronische muziek groter begon te worden een programma waarin techno-achtige tracks werden gedraaid. Deze zou daar zo in mee kunnen. Ik luisterde altijd omdat ik gefascineerd was door de sounds. Dat heb ik bij deze track ook nog steeds. Het is echter geen muziek die ik thuis zou opzetten om eens lekker te gaan luisteren :). Technisch-inhoudelijk kan ik weinig over zeggen. Punten voor verbetering heb ik al helemaal niet. Sorry.
 
Doet me ergens denken aan Paul Hardcastle - Nineteen. Zal wel door de bassslijntje komen
Dacht ik ook meteen aan. Een van de weinige Top 40 nummers die ik op de midd. school wel kon waarderen (de rest haatte ik). Doet me ook sterk denken aan de artiest Hashim (nooit gedraaid op de radio: ik had destijds het radio programma waar Dr. Van Lansberg het over had moeten luisteren). Zie o.a.:

Bevalt me zeer goed dit nummer! :)
 
In de sfeer van Paul Hardcastle/ Hashim idd al opgemerkt en Cybotron.
Basslijntje staat voor mij net even te hard tegenover de rest en de sample mag iets prominenter (harder)
Anyway.... ik blief dit wel :W
 
Doet me denken aan de Command&Conquer Red Alert soundtrack. Toffe sounds, maar ik vind 'm niet zo heel sterk. Het nummer gaat voor mijn gevoel niet een duidelijke richting op, ik mis een interessante ontwikkeling.
 
Detroit techno met jaren 80 electro invloed erin, ik hoor het graag.
Knap nummer!
 
Die vocal en bassline vind ik erg dik, maar vind dat er wel meer gedaan mag worden. De hele track klinkt nu als een tussen stukje.
 
Back
Top