Fonograaf - 7e deel liveset

Vind ook dat er wat structuur ontbreekt, maar dit live-sfeertje maakt het nummer ok. Heb je weleens gedacht een toplayer over zo'n donkere basdrum als deze te leggen?
 
ik kan het niet verwoorden maar die kick is niet mijn ding en in 't begin is er een soort van laag dat te aanwezig is. Ik luister dit in mijn studio en klinkt te boomy ((kan 't anders niet verwoorden) - is verder wel onderhoudend. Die stem er in is dikke plus.
 
@peterdh

Wat bedoel je met 'n toplayer over de donkere basdrum?

@klinkske

Het laag komt van de veldopname v/h kunstwerk. Maar de kick staat denk ik ook wat te hard - moet ik aanpassen.

bedankt voor het luisteren, beide
 
@peterdh

Wat bedoel je met 'n toplayer over de donkere basdrum?...
Een toplayer is een sample die bestaat uit transients/hogere frequenties die de (bas)drum meer "definitie" geeft. Het is vaak maar een subtiel verschil. De click- of noise-sample zijn bekende toplayers. De bekende samplepackmaker Goldbaby heeft met zijn drum layering tools er een kunst van gemaakt. Ik heb ze dan ook allemaal :D
 
Oh ja da' ken ik wel :) Misschien werkt het door de ruis v/d veldopnamen heen te komen, de kick dan bedoel ik, terwijl ik 'm wel wat zachter kan zetten.

Een toplayer is een sample die bestaat uit transients/hogere frequenties die de (bas)drum meer "definitie" geeft. Het is vaak maar een subtiel verschil. De click- of noise-sample zijn bekende toplayers. De bekende samplepackmaker Goldbaby heeft met zijn drum layering tools er een kunst van gemaakt. Ik heb ze dan ook allemaal :D
 
Veel sfeer. :) Qua songstructuren probeer ik zelf altijd na het jammen stukken te selecteren en het beste eruit te halen en dat weer te laten versmelten tot een geheel.. een soort best-of van verschillende thema's en deze dan ook aangepast terug te laten komen.. maar het is natuurlijk een keuze om het bij 1 thema te laten.. en misschien is dit ook niet helemaal een stijl waar ik heel bekend mee ben :)
 
Als dit inderdaad een volledige track zou zijn met meer opbouw en een structuur zou dit de compositie naar een hoger niveau brengen. Om van deze klanken te kunnen genieten moet ik er wel echt in getrokken worden en heb ik een bepaalde structuur nodig. Als je eenmaal in de plaat zit kun je er wel echt van genieten. Tof stuk muziek. Ga hem in de nacht nog eens terugluisteren met een andere mindset.
 
bedankt MacGyvergear, & Xclusive1983, ben benieuwd na je bevinden na 2e keer luisteren. En ik ben wel heel benieuwd geworden naar een uitleg over structuur verder *D
 
Lekker vaag, maar toch wel interessant om naar te luisteren. In een liveset zou het vast wel werken, het is geen track die ik voor de gezelligheid zou opzetten, maar zo is de track ook niet bedoel.
 
@SKE @ Robi,

bedankt voor het luisteren.
 
HĆ© vink, bedankt voor de complimenten! Blij dat je ervan geniet. Dat werkt motiverend. Ik maak muziek voor mijzelf maar toch zeker ook voor een publiek. Anders had ik 't wel op m'n hardeschijfje laten staan. :dj:
 
lekkere stiekeme kick / percussielijn! Erg cool sfeertje, de kick maakt het actief en actueel of modern. Goeie effects! Gaaf hoe je de melodie er even uithaalt en de focus aanbrengt op alleen de (soort van Engelse) klok op 1:57 ofzo). Spannend! Mooie contrasten in de keuze van geluiden! dit is een...
*VOTE*
 
@Enzo.F

Hoera, bedankt voor de feedback & de vote. Maar wat bedoel je met Engelse klok op 01:57?
 
Nog voor ik het topic had gelezen dacht ik: jezus wat een vaag stuk. Na het gelezen te hebben denk ik dat iets minder maar ben ik nog steeds niet wild enthousiast. Over structuur zou ik me verder geen zorgen maken.

Ja, dat wel.

bedankt voor de feedback :koffie:
 
Heerlijk sfeertje van een kunstenaarshok, ben geen fan van deze beetje zompige kick, bass is wel heerlijk laag. Gave sounds. Ik vind het geheel wel wat hebben eigenlijk. Tof gedaan!
 
Heerlijk sfeertje van een kunstenaarshok, ben geen fan van deze beetje zompige kick, bass is wel heerlijk laag. Gave sounds. Ik vind het geheel wel wat hebben eigenlijk. Tof gedaan!

Bedankt voor het luisteren & feedback. Net alsof de track je tijdens het luisteren meer ging bekoren :okdan:.
 
Back
Top