Deel je laatste herstellingen hier

Sync to tape zou mogelijk nog met mijn alesis hdz4 hd recorder werken. Die is wat dat betreft nogal oldschool met adat enzo. Niet dat ik dat gebruik.
 
Ik heb de laaste TF-1 module van de 8 ook aan de praat gekregen.
Bij de laatste had ik het kristal omgedraaid zonder sucses, nieuwe MPU bestelt en gaan!
 
Heb mezelf een Rob papen SQ10 SWITCH gebouwd ahv zijn yt filmpjes. Testrit gedaan vandaag (onderdelen kwamen vanmiddag binnen en heb t in een moeite gebouwd)
dolle pret mee, de ratchet truk moet ik nog verder uitvlooien. Ik bedoel: qua patching want ik heb de indruk dat mijn SQ Step in één keer wérkt. Ik zou mezelf verbazen als t ook morgen nog zo blijkt, dan mag t deksel er op en nog t frontje labelen. Jullie zien dus de 3 CV uit(s en de Gate, dan nog 2 trigs en rechts zijn de step lengtes die je kan kiezen afh van waar t in de sq10 geprikt zit.
Verkeerd aansluiten is ook geinig, ik was bewust al aan 't experimenteren.

Wie zich afvraagt wat je er nu mee wint: je krijgt wat doepfer dark time mogelijkheden uit de SQ10. Ik héb de darktime, ik gebruik m nooit. Dat komt omdat ik n hekel heb aan die kleine prullen, en aan die prul mini jacks, denk ik.



e
IMG_0630.jpeg
Schermafbeelding 2024-03-08 om 00.14.04.png
 

Attachments

  • IMG_0621.jpeg
    IMG_0621.jpeg
    227,8 KB · Bekeken: 24
Laatst gewijzigd:
Dat past prima onder een sq10. Ik heb enkel die hoogte niet over in de huidige setup maar we vinden er wel wat op.
Schroef eens een grandmother open of een ob x8. Die lucht kost je nergens meer
 
Cool! Hoe ga je hem labelen?
Rob deed t met stift zoals de sq10 er uit ziet. Ik denk misschien dat of met dymo. Ik heb nog oude dymo met relief. Dat kan ook nog voor extra vintage look 😉
 
Die oude Dymo's kwamen bij mij altijd los omdat ze terug rond wilden gaan staan. Als je het netjes met een witte stift kan, zou dat mooi kunnen worden. Je bent niet te jong om nog normschrift op school geleerd te hebben he. :)
 
Dat past prima onder een sq10. Ik heb enkel die hoogte niet over in de huidige setup maar we vinden er wel wat op.
Schroef eens een grandmother open of een ob x8. Die lucht kost je nergens meer
Ja, ik weet nog toen ik mijn Nord Modular openschroefde.: WTF??
 
Die trend werd gestart door de S1000KB omdat die dezelfde print als de S1000 rack in een masterkeyboard stopte. Daardoor moest de behuizing van het masterkeyboard 2 keer zo diep als gewoonlijk gemaakt worden, terwijl ze 4 keer te breed was. Aan de buitenkant kreeg je dan ook die typische "klavierversie van de rackunit" interface waar alle knopjes op een hoopje staan terwijl er links en/of rechts helemaal niks gebeurt op het frontpaneel (ok, dat had je al eerder met bv de Mirage, maar die zat vanbinnen tenminste vol :)).
 
Ik heb geen probleem met n boel ruimte op een synth, als er n controller of andere synth op past. Zoals op de a juno 2 past gerust de d05 😉
 
Ah, de good old BRC. Naar het schijnt zou die ook deels met de HD24 kunnen werken. Omdat die "deels" niet verder gespecifieerd werd, ben ik nooit op zoek gegaan naar een BRC.
 
Ik heb geen probleem met n boel ruimte op een synth, als er n controller of andere synth op past. Zoals op de a juno 2 past gerust de d05 😉
Op de S1000KB pastte mijn Minikorg 700. Dan wordt het misschien wat overdreven veel real estate. :D
 
Mmm misschien moet ik mijn broer zijn pedaaltje dat geen bypass meer doet ook eens nalopen met soldeer
 
Mijn keuze: wat is de volgende bak op de bank qua repair… polivoks zijn knoppen smeren of de 4 track tapedeck nog eens openen die graag stopt terwijl er niemand op stop duwt
 
Mmm misschien moet ik mijn broer zijn pedaaltje dat geen bypass meer doet ook eens nalopen met soldeer
In dit geval kon ik met een puntig voorwerp een paar pootjes van een smd chipje heen en weer bewegen als een loszittend melktandje...
Als ik er bovenop keek was er niks te zien, maar met m'n microscoop vanaf de zijkant zag ik dat een paar pootjes een fractie van een mm van het printje afstonden. 🫣
 
Back
Top