Deel je laatste herstellingen hier

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.732
Locatie
Streek rond Herentals - België
Gisteren bracht ik een presonus firepod tot leven die een verbrande stekker bleek te hebben op de print vd aan uit knop.

Vandaag een DAT deck gefixed met een digitale video band in de tray… benieuwd wat er op de bijgeleverde tapes staat (komen van een NL-er die bevriend was met een hele bekende dj)

Deel je repairs hier 🤩

IMG_0033.jpeg
 
Een vraag;waar laat je je tweedehands gekochte apparaten herstellen.Factuuradres of jouw store binnenbrengen?
 
ik? Ik ben hier zelf bezig, momenteel krijgt mijn alpha juno 2 een verse batterij en OLED en de keys nog te reinigen...
Ik herstel niet voor anderen. Ik wil eventueel een revox A77 B77 ontdoen van zijn rifa rookbommen maar dat is t zowat :)
 
ik heb jammer genoeg mijn alpha juno zijn oled terug gewisseld en ook die eprom, display bleef half no matter what ik deed. En het dwaze was dat als ik in de functies ging, ik wel die andere kant kreeg qua info op de oled, om dan vervolges nooit meer weg te gaan. Tenzij power off en on.

IMG_0042.jpeg
 
Oled was enkel flatcable aansluiten had ik begrepen. Manual was vaag. Oled eprom plaatsen maakte gn verschil
 
Ik moet dringend eens tijd vinden voor een paar reparaties hier. Mijn laatste reparaties waren alweer maanden geleden: dcb functie van juno 60 herstellen en esq1 voeding recappen.
 
Ik heb er nog eentje op komst… de polivoks zijn pots smeren…
 
En zo. Klaar voor de proefrit. Deze middag viel de spanning in thuis nog uit als ie 5 minuten aan stond. Nu heeft ie midi, gereinigde knoppies (alles) en lijkt de stroom aan te blijven in huis. SPANNEND: mijn 1e DX repair ever. (stickers zijn in de kit incl)

IMG_0532.jpeg
 
Hij heeft nu midi. In en uit. Hij is nu dus een DXa. En ik kon m via de garfield al syncen. Best vreemd dat je daar amper wat over leest. Enkel synthmania en die synth krullebol die werkte met MJ aan Thriller zag ik er al mee bezig
 
minikorg 700S is vanaf nu knechtje van de kenton pro solo :) werkt

Klinkt echt geweldig, zo'n korg minikorg 700s, onbegrijpelijk dat de reissue amper verkocht wordt, echt zo'n bak die altijd goed klinkt en die schakelaars op de front zijn heerlijk om te schakelen, de faders gaan goed, geweldig geweldige bak (ik heb er dan ook n paar haha)

IMG_0121.jpeg
 
Als je maar aan oversized drumbakken mag zitten he. 8) Kan hij ook nog via trigger of zelf trigger out? Veel plezier ermee!
ik heb m nog niet geprobeerd maar hij heeft clock in out en trigger in. seperate outs (ook een click maar is vermoedelijk de metronome)
Het fijnste is die bakken gewoon programmeren op de bak zelf. Spelen met de quantize en meppen maar. Helemaal focus op je oren, niks te muisje blokje schermpie of xox proggen. Pure pret. Deze heeft blijkbaar zelfs de sync optie 'sync to tape' - niet dat ik denk dat iemand dat nog gebruikt, tenzij Hainbach of Espen eens gezellig willen doen, maar zou t el eens willen testen heb hier nog n 4 track staan.
 
Back
Top