Deel je laatste herstellingen hier

Phoe, lastige klant! Het volume was plots weer stiller. Ik had het beter moeten weten, bij spul van die leeftijd gewoon alle soldeerverbindingen doorsolderen. De enige manier waarop ik mijn ander seventies spul betrouwbaar en stabiel kreeg.Nu is het volume terug hoog en hopelijk blijvend. Tenzij de oorzaak natuurlijk iets anders is....

Enfin, nog 1 printje en dan is alles op de VCA's na recapped. Al goed dat de uren voor eigen rekening zijn. :)

Ik plaats wel een foto van de zee van Vishay als ik klaar ben.
 
Zo, klaar. Alles werkt weer betrouwbaar en hij is uitgebreid ververst:

20240323_213246.jpg
 
Deze is niet echt een reparatie maar gewoon geld besparen: enkele fx pedalen hadden nog geen voeding. In de kringloop een 9V sennheiser adaptertje van 50 cent gekocht. Het idee was dat Sennheiser = low noise. Met twee nutteloze adapters die ik nog als donor had liggen Y-snoertjes gemaakt. Nu hebben alle fx tegelijk voeding. Volgens de pedaaltjes vraagt eentje 200mA en de andere 6mA; ik gok dat de 200mA adapter het wel trekt. :o:
 
6mA lijkt me dan ook n typo, niet… zal vast 60 zijn.
 
Nee, sommige pedaaltjes gebruiken echt niks als ze geen dsp of schermpje hebben. Dit is een simpele moderne distortion.

Die 200ma is een pocket pod, een beetje het andere uiterste.
 
Vandaag een Eventide Timefactor binnengekregen die als werkend werd verkocht.

Hier aangekomen knipperen de leds als een gek als ze al aan gaan en valt het ding steeds uit na een paar minuten of eerder.

Wat rondzoeken leerde me dat het weleens de soldeerverbingen van de powersocket konden zijn die niet goed meer waren.

Kastje open gemaakt, soldeerpunten opnieuw gesoldeerd van de powersocket en jawel, hij doet het nu goed.

Van de week nog een verkoper gehad op Marktplaats die me korting gaf op de prijs die ik bood voor een Behringer Odyssey als ik wat geld overmaakte naar een goed doel.

Nu dus 1 die me kapotte spullen voor werkend verkoopt. :D

Verschil moet er zijn zeggen ze wel.
 
Het probleem is nog niet helemaal weg, eerst was het bij aanzetten al, nu vrijwel alleen af en toe bij het aan de knoppen draaien, een beetje at random. Het schijnt dat de de boel schoonmaken met deoxit ook wat kan helpen en het vervangen van de ribbon cable naar het led scherm toe.

Maar eens wat busjes spray deze kant op laten komen. Lucht en deoxit denk ik, nog meer?
20240420_174724.jpg
 
Ok, doe ik dat ook.

Ik heb trouwens de soldeerpunten van de socket voor een 2e keer doorgesoldeerd, het probleem lijkt nu wel echt verholpen te zijn. Het werkt nu 2 uur zonder storingen.
Helaas had ik geen flux in huis anders was het waarschijnlijk in 1x goed gegaan met solderen.
 
Ik gebruik al 25 jaar alleen maar tin (loodhoudend) met harskern, nog nooit los flux gebruikt (ik doe geen SMD werk). We zijn geen loodgieters.
 
Normaliter niet nodig idd, maar ik heb het idee dat met het opnieuw solderen van de oude contactpunten waar nog soldeer zit er wel wat extra flux bij kan naast die in de soldeer zelf zit. Maar misschien heb ik het mis.
 
ALs het zo erg is dat je het niet opnieuw shiny krijgt met het toevoegen van wat nieuw harskerntin, zou ik de oude tin desolderen zodat er verhoudingsgewijs veel meer vers tin is. Dit heb ik zelf nog niet nodig gehad en ik heb al 70s synth compleet doorgesoldeerd.
 
Back
Top