Het jupiter voice kloon project

kijk hoe simpel zo een paneel eigenlijk is, een paar vouwen en je bent er al. Digiloog kijk je mee?
 

Attachments

  • 11707945_436718186507875_2873763996310000831_o.jpg
    11707945_436718186507875_2873763996310000831_o.jpg
    35,4 KB · Bekeken: 113
Je kan het aan mij geven. Ik ben agent voor ze in europa waardoor je veel minder shipping kosten hebt. Ik stuur 1 keer per week alle borden en krijg ze in 1 shipment terug. Tegen lokale kosten stuur ik het weer door.
Als je modules maakt die in mijn netwerk passen dan betaal ik alles en verkoop het via hun website en die van mij. Tegen een percentage van de opbrengst.

Maar je mag ook je eigen gang gaan www.elecrow.com , de assembly service is killing. Voor zeer weinig zonder opstartkosten krijg je topkwaliteit complete oplossingen geleverd. Spotgoedkoop lokaal componenten sourcen doen ze voor je. Of je eigen keuze componenten kan ook. Verzenden duurt 2 a 3 dagen.
Ik heb veel moeten uitproberen en veel moeten uitgeven om uiteindelijk bij hun te blijven hangen. Door schade en schande wijs ;)

Assembly kosten 0.03$ for SMD Pads(met stencil) and 0.04$ for THT pads

Voor de volgende componenten betaal je niets, alleen de assembly kosten http://www.elecrow.com/download/366%20Free%20Compoents%20List.xls , zitten een hoop 1% resistors tussen, voor weinig je eigen dac maken

ps ... Ik heb dat kort geleden met ze besproken dat ze eigenlijk een agent zouden moeten hebben in europa omdat veel mensen toch huiverig zijn daar te bestellen. Het prijsverschil is zo extreem. De kwaliteit is uitstekend, eerder beter dan minder. Vooral assembleren in Nederland is niet te doen voor een simpel enkel dingetje. Hoge opstartkosten, wat is dat voor onzin??? Dat is gewoon zeggen ik wil eerst een bak geld voordat ik uberhaupt iets voor je wil gaan doen. Nederland, kostenland, verzin er maar op los.
Er moet wel iets van een siteje komen wat gewoon een doorgeef luik en distributie punt is om tegen lokale verzendkosten te kunnen leveren. Een keer per week komt er een doos aan van waar uitgedeeld wordt aan de kopers. Nu heb ik daar geen tijd voor en geen geld om het te laten doen maar dat gaat gebeuren zodra het mogelijk is.
Omdat je er nu over begint wil ik het kwijt dat ik daar mee bezig ben. Als er iets mee is dan wordt dat ook lokaal afgehandeld/opgelost. Ze zijn heel makkelijk in opnieuw maken en sturen als er iets mee is wat hun fout is. De bottom line is dus dat de klantenservice gewoon hier zit en bereikbaar is tijdens lokale kantooruren, zodat je met chinezen verder niets te maken hebt. Dat bedoel ik niet negatief, ze zijn erg vriendelijk daar gaat het niet om.
 
kijk hoe simpel zo een paneel eigenlijk is, een paar vouwen en je bent er al. Digiloog kijk je mee?

wat ik met de opdruk wil doen is eigenlijk niet iets erop gaan printen maar eruit graveren. Zo kan de opdruk nooit verslijten. Het moet dan dubbellaags materiaal zijn. De onderste laag is een andere contrasterende kleur zodat er van verf helemaal geen sprake is en slijtage onmogelijk.
De kist moet super stevig zijn en toch licht. Een logische optie is dan carbon. Dat zal wel duurder zijn dan staal maar het kan ook alleen voor het paneel zijn en de rest wel staal.
 
Carbon is heel duur tov staal, en frezen in een laag carbon lijkt me niet evident. Als je een slijtvaste opdruk wil, kan je over de opdruk nog een keer (of tig) vernissen.
 
Je kunt ook ipv dubbel laags enkel laags graveren en met inkt invullen. Ligt een beetje aan de dikte van je materiaal.
 
Graveren en infill
Falafelbiels methode (zwarte marker)
SAM_1414_zpsk7tpamub.jpg

Mat acryl en verf
20160903_143536_zpsyrzthpqa.jpg


Carbon wil je niet over nadenken, moeilijk te verwerken, bij machining komt vervelend stof vrij (ook bij glasvezeversterkt materiaal). Ja, het is licht, maar probeer eerst de rest van de constructie lichter te maken, je bent geen F1 auto aan het bouwen. Oh ja, duur, heel duur.
Acryl weegt overigens ook weinig.
De grootste uitdaging zit hem in het creeeren van een constructie die stijf genoeg is zonder veel materiaal te gebruiken (gebruik een PCB van 2mm en gebruik dat ook als constructie element, glasepoxy is heel stijf), geen staal, geen mdf, als je per se een lichte constructie wil.
Als je per se die "carbon twill weave" in je materiaal wil zien zou ik doen wat de tunende petmansen doen, en skinnen.

Overigens is dat Roland paneel niet zo simpel als het lijkt! In high volume tooling wel, maar als je zoiets wil doen op een zetbank krijg je hoofdpijn.
Het materiaal is eerst gezeefdrukt en daarna gezet. In een kantbank of vingerzetbankmoet je dan opletten dat je de bedrukking niet beschadigd.
Het is ten opzichte van de plaatdikte een heel lang product, en er zitten veel perforaties en cutouts voor connectoren dicht op de zettingen. Daarnaast zitten er wat kleine vouwtjes aan de uiteinden om in te schroeven, en die zitten ook weer best dicht op de andere zettingen.
Geen flauw klusje om dat (netjes) in het schuurtje na te doen hoor!
 
Dat klopt helemaal maar deze draad heet jupiter voice kloon project en niet jupiter kloon project. Schoonheid bevindt zich in de ogen van de waarnemer. Als u zoiets niet mooi kan vinden omdat het niet optisch gelijk is en zodanig herkenbaar als wannabee dan maak ik met alle plezier 1 die niet te onderscheiden is, tot op de gram hetzelfde weegt en niet hoorbaar anders klinkt. Althans ik zal naar eer en geweten handelen. Het enige wat tot nu toe onvindbaar leek was de saw core fet maar ik heb inmiddels van zack van little diode een toezegging gekregen dat hij eraan gaat komen, we zullen zien. Zolang het niet op mijn desk ligt hebben we niets aan toezeggingen maar ik heb goede hoop en ben er in ieder geval serieus en compromisloos mee bezig.

Ik heb een beetje veel op mijn bord genomen, eigen schuld maar stapje voor stapje gaat het wel lukken. Ik probeer minimaal 1 uur per dag hiermee bezig te zijn. Het moeilijkste is ermee stoppen als ik eenmaal bezig ben šŸ˜€ , ik ben nu met de square output bezig.
 
Oh wacht, er zit niet zo'n klein vouwtje aan, dat scheelt wel, alsnog wel doorzet mes nodig, anders kun je denk ik niet alle zettingen maken.

Overigens maakt mij het niet uit hoe eruit ziet, jouw project :D
Je deed het alleen voorkomen alsof zo'n panel maken triviaal is, en dat is het niet. Zelf zou ik over laser gesneden en gegraveerde frontpanels gaan, zoals in die plaatjes die ik postte. Da's goed te doen en niet achterlijk duur.
Daarnaast zou ik dat UV printen wel eens willen proberen, dat kan op metaal, en in een kleur, lijkt me mooi.

Die fet lijkt trouwens nog wel beschikbaar op eBay: 2N4393
Had je daar al gekeken? Of moet het een speciale zijn (geselecteerd?)?
 
wat hoor ik hier?

om even duidelijk te zijn:
de originele fet in de jup8 vco is de nf510: obsolete
de 2n4393 wordt op de meeste plaatsen als een goede vervanger gezien
is echt geen moeilijke: nog vlot verkrijgbaar, zelfs bij mouser 2.56 eu
 
onder andere daar, maar ook in cross reference tabellen

de fet in deze schakeling is een n-channel jfet en gebruikt als een soort schakelaar en heeft zo goed als geen invloed op de klank, alleszins onhoorbaar voor mijn kritisch oor.

ik heb vergelijkbare tests gedaan met het sem clone project en uiteindelijk voor de gemakkelijkst verkrijgbare, goedkoopste gegaan de j112


moest die in een soort versterkerschakeling staan maakt dit wel uit.
zoals de fet buffer na de vcf

belangrijker is de keuze van het soort condensator, die bepaalt de lineariteit van zaagtand en dus ook de verhouding van de harmonischen
 
dan heb je wel alles behalve een Jupiter clone!

Dat klopt helemaal maar deze draad heet jupiter voice kloon project en niet jupiter kloon project. Schoonheid bevindt zich in de ogen van de waarnemer. Als u zoiets niet mooi kan vinden omdat het niet optisch gelijk is en zodanig herkenbaar als wannabee dan maak ik met alle plezier 1 die niet te onderscheiden is, tot op de gram hetzelfde weegt en niet hoorbaar anders klinkt. Althans ik zal naar eer en geweten handelen. Het enige wat tot nu toe onvindbaar leek was de saw core fet maar ik heb inmiddels van zack van little diode een toezegging gekregen dat hij eraan gaat komen, we zullen zien. Zolang het niet op mijn desk ligt hebben we niets aan toezeggingen maar ik heb goede hoop en ben er in ieder geval serieus en compromisloos mee bezig.

Ik heb een beetje veel op mijn bord genomen, eigen schuld maar stapje voor stapje gaat het wel lukken. Ik probeer minimaal 1 uur per dag hiermee bezig te zijn. Het moeilijkste is ermee stoppen als ik eenmaal bezig ben šŸ˜€ , ik ben nu met de square output bezig.

ik reageerde hierop,zag net dat ik geen quote had gedaan
 
Carbon is heel duur tov staal, en frezen in een laag carbon lijkt me niet evident. Als je een slijtvaste opdruk wil, kan je over de opdruk nog een keer (of tig) vernissen.

ik zag een aanbieder die het geen probleem vond. Ik zou het zelf niet in willen ademen nee. Duur vind ik niet een punt als iemand het wil hebben en ervoor betalen. Ik zou het zelf wel willen. Vernissen is weer werk erbij. Ik zit te denken over zo min mogelijk handelingen vandaar alleen uitfrezen en verder niets, zodat de onderste laag het contrast geeft. Dat simpele zal ook wel een goeie uistraling hebben , reken daar maar op

Je kunt ook ipv dubbel laags enkel laags graveren en met inkt invullen. Ligt een beetje aan de dikte van je materiaal.

ben ik toch bang voor slijtage op de lange termijn, en dat geval van de handlingen, maar het is ook wel een mooie optie vind ik als het een beetje eruit komt omhoog, mooi lijkt me ja
 
Graveren en infill
Falafelbiels methode (zwarte marker)
Carbon wil je niet over nadenken, moeilijk te verwerken, bij machining komt vervelend stof vrij (ook bij glasvezeversterkt materiaal). Ja, het is licht, maar probeer eerst de rest van de constructie lichter te maken, je bent geen F1 auto aan het bouwen. Oh ja, duur, heel duur.
Acryl weegt overigens ook weinig.
De grootste uitdaging zit hem in het creeeren van een constructie die stijf genoeg is zonder veel materiaal te gebruiken (gebruik een PCB van 2mm en gebruik dat ook als constructie element, glasepoxy is heel stijf), geen staal, geen mdf, als je per se een lichte constructie wil.
Als je per se die "carbon twill weave" in je materiaal wil zien zou ik doen wat de tunende petmansen doen, en skinnen.
Geen flauw klusje om dat (netjes) in het schuurtje na te doen hoor!

ik wil ook zeker met carbon niets zelf doen, alleen acryl en aluminium wel voor prototyping. Kijk dat kist gebeuren dat kan een cultuur op zich worden. We leven in custom tijden, waarom 1 soort kist voor iedereen. Mijn plan is dat anderen modules gaan maken die makkelijk in het netwerk prikken en dat die via mijn site ook verkocht kunnen worden. Evenzogoed hoop ik dat er ook enthousiastelingen verschillende soorten kisten gaan maken waar het systeem in past en dat die kisten ook via mijn site verkocht kunnen worden. Ik wil en kan niet alles alleen gaan doen maar ik zal wel een keer het goeie voorbeeld moeten geven en dat ben ik nu aan het doen zeg maar. Ik vind het tof te zien dat er zoveel activiteit is. Niet iedereen wil perse commercieel bezig zijn maar voor wie dat wel wilt ben ik bezig een platform te pushen.
 
Ah, daar zie je inderdaad geen "koop nu!" linkjes van :D
Deze meneer gebruikte 2n3819, heb ik er nog wel een paar van liggen als je omhoog zit.
https://youtu.be/2FB0m1Rrv2g

Deze had je gezien neem ik aan?
https://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?p=1284507

ja dat schema ben ik in kicad aan het inbrengen zodat ik zo pcb's kan gaan bestellen voor de saw core, eerst die maar eens mooie stabiel krijgen dan de rest van de waves en de boel keer 2 en we hebben een jupiter vco module

tiergrinder is goed bezig, weet van wanten, maakt verdomd leuke muziek ook. hij werkt alleen niet rechtstreeks op pcb. hij trekt het ook erg ver door met de mod cons ook maken. ik heb alleen de modules nodig, die hang ik in het netwerk en ik ga jullie vragen de boel met de software aan elkaar te knopen zodat het net zo goed een echt jupiter schema wordt. Ik ga dan ondertussen verder met de prophet rev 2 klonen, deal? :P

de eerste kloontjes moeten helemaal origineel worden zodat ik met de dif amp de perfecte vervangings kanidaat kan vinden per component. dat moet 1 voor 1 anders weet je niet meer waar het verschil vandaan komt.

de verdere kloon borden gaan dan met de vervangings componenten werken zoals de 2n4393 voor de nf510

de eerste zullen echter wel met de nf510 gaan werken, je kan 100.000 keer tegen me zeggen dat het niet uitmaakt, dat maakt mij dan weer niet uit, ik zal altijd voor het origineel kiezen als ik die voorhanden heb, lijkt me logisch al kosten ze 100 euro per stuk, ik heb er maar 2 nodig dus wat maakt dat uit.
 
Oh wacht, er zit niet zo'n klein vouwtje aan, dat scheelt wel, alsnog wel doorzet mes nodig, anders kun je denk ik niet alle zettingen maken.

Overigens maakt mij het niet uit hoe eruit ziet, jouw project :D
Je deed het alleen voorkomen alsof zo'n panel maken triviaal is, en dat is het niet. Zelf zou ik over laser gesneden en gegraveerde frontpanels gaan, zoals in die plaatjes die ik postte. Da's goed te doen en niet achterlijk duur.
Daarnaast zou ik dat UV printen wel eens willen proberen, dat kan op metaal, en in een kleur, lijkt me mooi.

Die fet lijkt trouwens nog wel beschikbaar op eBay: 2N4393
Had je daar al gekeken? Of moet het een speciale zijn (geselecteerd?)?

nee ik beweer in principe helemaal niets maar ik neem wel eens iets aan, als dat niet klopt dan hoor ik dat juist graag. ik heb op je vragen denk ik al wel antwoord gegeven in de posten hiervoor niet?
Ik wil veel proberen en verschillende zaken aanbieden maar in ieder geval ook op zijn minst 1 exacte kopie van het origineel in staal. Ik hoop daarom dat het betrekkelijk eenvoudig is voor degenen die hier ervaring me hebben. Zelf zou ik de carbon versie willen hebben, ook voor de looks maar ook zeker voor de stevigheid
 
onder andere daar, maar ook in cross reference tabellen

de fet in deze schakeling is een n-channel jfet en gebruikt als een soort schakelaar en heeft zo goed als geen invloed op de klank, alleszins onhoorbaar voor mijn kritisch oor.

ik heb vergelijkbare tests gedaan met het sem clone project en uiteindelijk voor de gemakkelijkst verkrijgbare, goedkoopste gegaan de j112


moest die in een soort versterkerschakeling staan maakt dit wel uit.
zoals de fet buffer na de vcf

belangrijker is de keuze van het soort condensator, die bepaalt de lineariteit van zaagtand en dus ook de verhouding van de harmonischen

het gaat me dus alleen om de eerste 2 en als ik de nf510 kan krijgen dan ga ik niet expres een andere nemen, de nf510 wordt geloof ik 5 euro als ie eraan kan komen. het wordt alleen de vraag of ik er wel 2 kan kopen of dat het er minimaal 50 moeten zijn. Ik denk dat ik op ebay de rest wel kwijt krijg aan hysterische jp eigenaren, met een leuk verhaal erbij dat dit het meest zeldzame onderdeel uit de jp is 8o)
 
Graveren en infill
Falafelbiels methode (zwarte marker)


Carbon wil je niet over nadenken, moeilijk te verwerken, bij machining komt vervelend stof vrij (ook bij glasvezeversterkt materiaal). Ja, het is licht, maar probeer eerst de rest van de constructie lichter te maken, je bent geen F1 auto aan het bouwen. Oh ja, duur, heel duur.
Acryl weegt overigens ook weinig.
De grootste uitdaging zit hem in het creeeren van een constructie die stijf genoeg is zonder veel materiaal te gebruiken (gebruik een PCB van 2mm en gebruik dat ook als constructie element, glasepoxy is heel stijf), geen staal, geen mdf, als je per se een lichte constructie wil.
Als je per se die "carbon twill weave" in je materiaal wil zien zou ik doen wat de tunende petmansen doen, en skinnen.

Overigens is dat Roland paneel niet zo simpel als het lijkt! In high volume tooling wel, maar als je zoiets wil doen op een zetbank krijg je hoofdpijn.
Het materiaal is eerst gezeefdrukt en daarna gezet. In een kantbank of vingerzetbankmoet je dan opletten dat je de bedrukking niet beschadigd.
Het is ten opzichte van de plaatdikte een heel lang product, en er zitten veel perforaties en cutouts voor connectoren dicht op de zettingen. Daarnaast zitten er wat kleine vouwtjes aan de uiteinden om in te schroeven, en die zitten ook weer best dicht op de andere zettingen.
Geen flauw klusje om dat (netjes) in het schuurtje na te doen hoor!

Ja ik zou best de weave look willen hebben zonder de kosten eventueel. Of in ieder geval dat als optie hebben voor andere gevallen ook maar ik weet echt niet wat je bedoel met tunende petmansen, of wacht je bedoeld wrappen. Ja dat doe ik al , hier gewoon wit. Werkt perfect om even snel iets netjes te krijgen voor de proto of een foto studiotje. Maar wt ik erop tegen heb is dat het vakwerk is dat veel handelingen vraagt. Ik zoek echt iets dat minimaliseert wat je moet doen met het indrukwekkendste resultaat, ja ik ben een zeikerd, ik weet het. Maar we komen wel op iets moois uit, ik weet het zeker.

Kijk ik heb hier de power transistoren, daar kwam ik ook op nav het vragen hier. De oplossing is een combinatie van opties. Het moet prima werken. Hij kan 8A piek en 5A constant aan. Heb nu feitelijk een 5 kanaals labvoeding voor een paar euro, tof toch. Kan gelijk de hele stroomvoorziening van de voiceboards opzetten.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    43,7 KB · Bekeken: 106
Back
Top