Het jupiter voice kloon project

Ik heb van muff de sawcore gehaald en een schema gemaakt in kicad. De ltspice file heb ik ook wat uitvergroot omdat daar duidelijker staat wat de bedoeling is. Ik zal het laten assembleren met sockets, of doe dat zelf, zoveel is het niet. Ligt een beetje aan budget.

Voorlopig eerst de power supply opzetten. Ik vraag me af hoe belangrijk die is voor de sound van de jupiter. Heeft iemand daar een mening over, elke supply heeft zijn eigen ripple wat dus best wel eens bepalend voor de sound kan zijn. Of is dat te ver gezocht?

jp8-saw-core.png

jup8-spice.png
 
niks assembleren
golden rule ; eerst breadboarden

heb die componenten liggen 'k zal het eens even uitproberen
 
elk zijn manier van werken. breadboarden gaat het snelst,ook met het uitproberen van verschillende componenten en het blijft overzichtelijk wat je van wirewrap niet kan zeggen.
(enfin, is mijn idee erover)

neen de originele fet niet, die fet dient daar als een soort schakelaar in het schema en niet als versterker en heeft dus geen invloed op de klank.
ik heb dat ondervonden met m'n sem cloon project. heb daar 3 verschillende jfets uitgeprobeert.
 
Ja ik vond wirewrap ook zeer onoverzichtelijk totdat ik met verschillende kleuren ging werken. Dat is een groot verschil.
Later kwam ik erachter, voor mezelf, kan niet voor iedereen spreken, dat ik beter gelijk kan tekenen. Dat moet toch gebeuren en als je eerst breadbord wil niet zeggen dat je tekening dan gegarandeerd klopt. Per saldo ben ik dan meer kwijt als ik breadbord en teken.
Als ik snel iets wil opzetten doe ik dat liever in de signaal matrix met de software. Je kan modules aansluiten maar ook gewoon componentjes met elkaar verbinden zodat je een module ontwikkelt in de matrix.
Ik heb als doel een simpel schema editor te hebben die gelijk het schema implementeert in de matrix. Dat is nog sneller als een breadbord. Niet alles kan zo opgezet worden maar een vco toch zeker wel lijkt me.
Met de gridinterface moet het ook al kunnen maar echt overzichtelijk is het nog niet.

Ik moet even kijken wat nu handig is. Als jij breadbord en iets werkends heb dan kun je mijn tekening checken of die overeenkomt. Dan kan ik het laten maken met sockets zodat er later makkelijk verwisseld kan worden zonder hersolderen.
 
@Anatal op je website staan diverse modules, compleet verpakt in niets zeggende zwarte boxes, vraag je dan de specificaties te tonen krijg je het schema te bezien. :? Ik denk niet dat veel mensen daar iets aan hebben tenzij ze zelf met die schema's al eens iets gebouwd hadden. Ik heb daar in ieder geval niets aan ... so, skip it.
Nu weet je het. :walker:
 
De site wordt binnenkort bijgewerkt met de laatste ontwikkelingen. Alles was nog in ontwikkeling toen en de producten konden voorbesteld worden. Dat heeft uiteindelijk niemand gedaan. Nu snap ik dat wel, men wil graag eerst de spullen zien werken en het bedrijf heeft nog niet eerder iets op de markt gebracht. De spullen werken nu en ik werk samen met anderen aan demonstraties ervan. Zodra dat komt ga ik ook de site ermee updaten. Ik wil ineens met een nieuwe site inhoud komen en niet in plukjes werken want dat is niet efficient voor mij op dit moment.

Dit gaat over de jupiter kloon modules. Op de site staan de hearn morley modules. Die levert echter niet meer ben ik zojuist achter gekomen dus ik ga daar niet meer mee verder. Ze zijn bovendien erg duur dus een polysynth daarmee zou net zo duur als een jupiter worden. Ik koos ervoor omdat het goed werkende complete en discrete modules zijn. Ik had bijzonder weinig werk aan de borden maken.

De site is nu eigenlijk informatief bedoeld. Ik denk dat ik de productlijst maar eerst snel weghaal want het slaat nu inderdaad nergens op. In ieder geval de modules want die komen uberhaupt niet meer. De 32x32 en 64x64 switches zijn inmiddels wel leverbaar dus ik zal de info en de foto's snel gaan aanpassen daar.

In ieder geval zeer bedankt voor het melden. Ik hoop dat je nog eens gaat kijken als ik de informatie up to date heb gebracht.
 
Die fet geeft even kortsluiting, dat kan je op veel manieren doen, geeft hetzelfde effect.

Breadboard altijd handig, vooral met veel flexibele kabeltjes erbij,
alleen pas als je project echt gesoldeerd is kun je zeggen hoe die uiteindelijk word, experimenteer printje,
omdat alles dichter op elkaar zit, betere geleiding/minder storing.
Breadboard is een ruige pre-check, of het weleens gaat werken met de geselecteerde onderdeeltjes.
 
ik maak liever gelijk het pcb met machine tooled sockets zodat ik wel snel en makkelijk verschillende componenten kan proberen. Ik kan ze laten maken voor 1 euro per stuk, ex verzenden. Daar kun je toch niet voor sukkelen. Ok dan heb je breadbord af moet je alsnog gaan tekenen met hetzelfde risico dat er een fout in zit. Of enkelzijdig met de cnc frees maar dat moet ik nog eens gaan proberen, voordeel is dat ik dan gelijk het bord heb. Wil dat dus zeker snel eens gaan proberen.
 
pcb auto spread + 3d impressie. Volgende stap wordt de exacte layout aanhouden van de originele borden, of in ieder geval zoveel als mogelijk. Dat zal wel iets langer gaan duren uiteraard dan het zomaar erop gooien, maar langer als een paar uur zou het niet moeten duren. In de tijd dat het bord gemaakt wordt met de sockets kunnen de onderdelen besteld worden. Het gaat nu slechts om de saw core. Ik wil nog wel de moeite nemen de andere wave forms er ook op te krijgen voor de eerste test. Moet bovendien nog even op fondsen wachten. Zal wel pas in het nieuwe jaar worden voordat het hier is.
 

Attachments

  • pcbjpvco.png
    pcbjpvco.png
    19,1 KB · Bekeken: 198
  • jp8-vco.jpg
    jp8-vco.jpg
    31 KB · Bekeken: 205
Laatst gewijzigd:
Dank, ik ben al op een foutje gewezen inmiddels en de rest van de vco moet uiteraard ook nog. Ik zal als ik toch iets anders moet bestellen wel de saw core meenemen als ie nog niet helemaal af is. Het kost geen drol en hoe eerder een fout eruit hoe beter. En hoe eerder wat sound ook hoe beter uiteraard.
 
Je kan het aan mij geven. Ik ben agent voor ze in europa waardoor je veel minder shipping kosten hebt. Ik stuur 1 keer per week alle borden en krijg ze in 1 shipment terug. Tegen lokale kosten stuur ik het weer door.
Als je modules maakt die in mijn netwerk passen dan betaal ik alles en verkoop het via hun website en die van mij. Tegen een percentage van de opbrengst.

Maar je mag ook je eigen gang gaan www.elecrow.com , de assembly service is killing. Voor zeer weinig zonder opstartkosten krijg je topkwaliteit complete oplossingen geleverd. Spotgoedkoop lokaal componenten sourcen doen ze voor je. Of je eigen keuze componenten kan ook. Verzenden duurt 2 a 3 dagen.
Ik heb veel moeten uitproberen en veel moeten uitgeven om uiteindelijk bij hun te blijven hangen. Door schade en schande wijs ;)

Assembly kosten 0.03$ for SMD Pads(met stencil) and 0.04$ for THT pads

Voor de volgende componenten betaal je niets, alleen de assembly kosten http://www.elecrow.com/download/366%20Free%20Compoents%20List.xls , zitten een hoop 1% resistors tussen, voor weinig je eigen dac maken
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top