korg electribe 2 en novation mininova sync

jeetn

Stamgast
Lid sinds
2 juli 2006
Berichten
473
Locatie
belgie
IK ben niet zo thuis in het midi gebeuren.

Ik wil dat de electribe de sounds van de novation speelt ipv de interne sounds te gebruiken van de electribe.

Op zich is dit niet moeilijk om in te stellen.

Mijn echte vraag is nu:

als ik bezig ben met de 16 tracks van de korg in pattern 1 en ik switch naar pattern 2 , kan ik dan 16 nieuwe sounds uit de novation laten spelen of blijf ik met die eerste 16 sounds zitten ?
 
Ik ken beide machines niet, maar waar je naar op zoek bent is een zogenaamde "program change" commando vanuit je Korg om de synth vertellen dat ie naar een andere program moet.
Ik zit even in de manual en op het web te kijken of ik ergens een midi implementation chart zie, maar nog niks gevonden.. Het hangt dus helemaal van de korg af of je program changes kunt versturen.
 
De korg electribe werken met patterns

je kan dus kettinggewijs van de eerste pattern naar de 2de enz

iedere pattern heb je 16 tracks.

Wat ik nu zou willen weten is ofdat het mogelijk is om in pattern 1 16 geluiden van de navation mninova te gebruiken en als ik dan naar een volgende pattern ga ik terug 16 andere geluiden kan gebruiken van de mininova.

zo kan ik dan een song opbouwen.
 
Zo te zien in de midi chart van de mininova kan hij program change commando's volgen.
Nu moet je die nog kunnen uitsturen uit je Korg. Ik denk dat het nog lastig wordt.
 
Maareeuh de mininova is monotimbral, zal dus altijd maar 1 geluid per keer kunnen afspelen, en geen 16 zoals je wil (of je moest 16 mininovas in huis halen)
 
Back
Top