gemodde avatar...

Ha, bedankt ..

En ik ben ook trots, ik heb daarstraks even geexperimenteerd met dat ding...en het is een nieuwe synthesizer geworden. De bekende ARPsound zit er nog in, maar nu gaat'ie veeeel verder. Het is dat ik weinig tijd heb, maar die andere twee moeten ook zo snel mogelijk...
 
Origineel geplaatst door SaintEric
Ha, bedankt ..

En ik ben ook trots, ik heb daarstraks even geexperimenteerd met dat ding...en het is een nieuwe synthesizer geworden. De bekende ARPsound zit er nog in, maar nu gaat'ie veeeel verder. Het is dat ik weinig tijd heb, maar die andere twee moeten ook zo snel mogelijk...


Wil je er niet toevallig eentje kwijt?:)
 
Origineel geplaatst door Bass Bizarre
Wil je er niet toevallig eentje kwijt?:)

of twee :) ? lijkt me vet een soort modular (toch?) in huis, my first modular, cool

:{
 
Voorlopig niet....

Ik heb net weer even zitten klooien...Ik moet tijd gaan maken voor die andere twee...

Ik kan nu zachtere/warmere klanken maken als vroeger, maar ook veeel smeriger...en die versnelde attack is toch ook wel een behoorlijke vooruitgang....

Het is niet mijn eerste modular (mijn formant is helaas gestolen...:() maar wel m'n beste...en ik word gek als dat hele zooitje eindelijk draait:D
 
hmm, ik wil graag smerig geluid maken, cool,

Jammer van je formant die is ook cool,

Laat maar eens iets horen uit je avater als je overal klaar mee bent, ben benieuwd :{
 
Alle gebruikelijke modificatie's deden het al en de extra mods, waar ik nog wat printjes voor moest maken heb ik net aan de gang. Dus:
extra all purpose mixertje
extra LFO
lag generator
twee inverters
sinus en driehoek op VCO1

grt,
Eric.
 
Daar is'ie weer...
Ik moest voor een potentiele klant even een demootje op het net gooien.
Welaan, het is een demo van 20 minuten geworden.(en de klant is er van overtuigd dat dit veel beter als zijn eigen originele avatar klinkt...ik ook...)

Wat ga je hier horen? De Avatar on his own. Rechtstreeks de computer in en een mp3 van gebakken.
Drie patchcords en verder alleen geschuif en gedraai aan knoppen.
Hier en daar hoor je een kraakje in het geluid zitten, dat is de resonantieslider, die aan vervanging toe is.:(

Wat valt op?
Gebrek aan ruis.
grotere rijkdom aan klanken. snellere lfo, extra lfo. omgekeerde adsr, snellere attack. meer hoog, meer bas. Strak transparant filter.:P
Er zit ook een stukje in met 1 oscillator die 4 golfvormen geeft. zaagtand-rechthoek en driehoek naar filter in en de sinus als filter modulatie.
Geen edits. gewoon 20 minuten zitten schuiven en draaien.(alsof dat niet te horen is...)
Waarschuwing, dit is geen compositie... en 20mb groot.

Semi-Modulaire ARP Avatarsessie

Ik heb dit even op de site van een vriend geparkeerd, het zal hier dus niet overdreven lang blijven staan.
Thnx, Chris!

Overigens, dit is geen roep om werk... :engel:
 
Bij 8 minuten! hmmm.. Hier kan ik lekker op werken! Meer sample en hold! Samen met een fenix demo ideale muziek om hardcore EJBs te programmeren! :)

edit: vet.... ik kreeg een foutmelding in Jbuilder... was je track net op 11 minuten!
 
Bij 8 minuten! hmmm.. Hier kan ik lekker op werken!

Jij moet een snelle werker zijn...
 
.... ik kreeg een foutmelding in Jbuilder... was je track net op 11 minuten!

Haha, het klinkt daar ook een beetje als een serieuze foutmelding.
 
Nu gaan vast en zeker de prijzen fors omhoog op de 2dehandse markt........petje af man.
Ik ga snel zoeken of ik er eentje kan vinden ........waar moet ik allemaal op letten om tot een koop over te gaan ?

Eerst dadelijk maar weer die cd van Par Example in de cd speler doen .......Komen er nog optredens van jullie ????
 
Thanks.

waar moet ik allemaal op letten om tot een koop over te gaan

Of de sliders goed zijn. Ik heb, denk ik, de grootste voorraad ter wereld, maar ook die is eindig.
En duur.
Eerst dadelijk maar weer die cd van Par Example in de cd speler doen .......Komen er nog optredens van jullie?
Veel plezier.
Nee, we zijn wederom gestopt. Ton is bezig met een band die afrikaanse invloeden heeft en een ruime bezetting. En ik ga gewoon door met het Par Example idee. Uiteraard wat moderner..Ik heb op het moment alleen weinig tijd om te musiceren vanwege de massa reparaties...maar dat komt wel weer.
 
Ik heb de afgelopen maanden ook af en toe zitten denken over hoe ik de volgende ga aanpakken.

Daar komt een arp/moog filter bij, of een discreet ssm2040 kloon. De eerste heb ik liggen en de tweede zou ik nog moeten maken.
Ik begin naar de laatste te neigen...vanwege de hp/bp/lp mogelijkheden.
allebei de oscillatoren met extra driehoek en sinus. en het ergste: die extra knoppen die onder de filterinput en filtermodulatie input zitten..dat worden 6 rijen op de input en 2 op de modulatie. 27 pots dus.. Want ik wil beide filters simultaan kunnen inzetten. Is wel veel...moet ik nog eens even goed over nadenken.
Ik zat te denken aan nog een oscillator, maar dan komen er weer meer pots bij.
Extra adsr met drie snelheden. supersnel-gewoon-extreem langzaam. misschien 2 stuks...een dedicated voor de vca.
lfo krijgt er ook 3.

mwah, zo kan'' ie wel weer even...
 
woweeeeeeeeee

woweeeeeeeeee

Ik dacht dat ik een storing in mijn geluidskaart had:dubbel: :dubbel: maarrrrrr je hebt het klasse voor elkaar Eric:okdan:
 
Back
Top