Klein experiment met OP-1 en Minicassette

Marc

Ouwe rot
Lid sinds
28 april 2004
Berichten
1.297
Voor een habbekrats een Sony Minicassette recorder gekocht en vond het geluidskarakter wel passen bij die van de OP-1.

Gelijk even een mooi verhaal van Walter Brown op de cassette opgenomen en deze vergezeld met een beatje op de OP-1.

 
Bedankt, de (andere) manier van werken met de OP-1 zorgt voor veel inspiratie hier ;)

Dat is ook precies de beleving aan deze kant, ik maak ook compleet andere muziek ermee dan dat ik met mijn oude rolands doe.
Maare gebruik jij de finger sequencer veel? Ik vind het namelijk een fantastische sequencer zodra die geprogrammeerd is maar om het daadwerkelijk te proggen vind ik maar zuur.

Echt een haat/liefde verhouding aan deze kant ermee
 
Die vind ik inderdaad ook erg lastig, maar geeft soms wel leuke resultaten.
Ik gebruik voornamelijk de endless sequencer en de geweldige arpeggiator in de Beta die ik ooit ergens van Reddit heb gedownload. Met de Beta is het 'loop click' gehalte van de tape ook zo goed als non existent.. dat was enige reden waarom ik ooit een haat/liefde verhouding had met de OP-1.. Nu is het alleen nog liefde :d
 
Die vind ik inderdaad ook erg lastig, maar geeft soms wel leuke resultaten.
Ik gebruik voornamelijk de endless sequencer en de geweldige arpeggiator in de Beta die ik ooit ergens van Reddit heb gedownload. Met de Beta is het 'loop click' gehalte van de tape ook zo goed als non existent.. dat was enige reden waarom ik ooit een haat/liefde verhouding had met de OP-1.. Nu is het alleen nog liefde :d

Ik heb mn op-1 2 jaar geleden verkocht omdat ik de synth.engines echt veel te beperkt vondt.
Hoe is deniduwe slump synh.in de beta ?
Ooit koop ik nog wel eens een op-1 ...mits ze er een deftige engine in proppen .
Heel leuke track.
 
Bedankt,!
De synth engines in de OP-1 gebruik ik persoonlijk niet en hebben mij nooit echt kunnen bekoren.. Ik zou daar persoonlijk de OP-1 niet voor kopen, maar voor de tape workflow/sample & sequence engines wel ;)
 
Bedankt Big!

Muziek heb ik gemaakt met de OP-1 en ik heb wederom gebruik gemaakt van de bandrecorder om de gebruikte samples eerst te 'verwoesten'

De vocals heb ik opgenomen op cassette en komen van The Golden Gate Quartet:

 
Back
Top