En nog eens 5 nieuwe tracks op Youtube.

SynTheSister

Gereactiveerd actief
Lid sinds
30 Maart 2016
Berichten
138
Locatie
Allie NL
En nog eens 5 tracks. Ik heb weer een productieve periode. 8)





Deze vind ik zelf het leukst:



Weer een soundscape aan het begin (het is me goed bevallen) en nu ook in de break:



De leadsound is voor de verandering nu eens een kwakende eend :)
Verder nu eens gewoon echte drumsamples gebruikt:

 
Last edited by a moderator:
Voor mij klinkt het wat gedateerd.. Sounds lijken uit een groovebox te komen en ik ben zelf niet zo van die leads die hele zanglijnen spelen.. Ik zou ze wat korter houden, meer herhalen dus.

je video's zijn mooi verzorgd...
 
Je moet begrijpen dat niemand geneigd is te luisteren naar vijf nummers in één keer.
Ik heb het eerste nummer gehoord en het klonk goed, maar niet geweldig.. Dat weerhoudt me natuurlijk niet om de andere 4 te luisteren, die heb je nog van me te goed. Een beetje geduld.
 
Zelf hou ik niet van muziek zonder duidelijke melodielijn omdat het dan niet blijft hangen.
Ik maak altijd eerst een paar melodielijntjes (en baslijntjes) en kies dan later de "main theme" uit en deze herhaal ik dan een keer of drie. Van al te veel herhalende hoofdmelodiën of -thema's hou ik zelf niet (bijvoorbeeld: Oxygene 4 van Jarre).
Overigens heb ik er zelf geen geduld voor om track voor track te posten op het forum en als ik na een paar weken of maanden klaar ben met meerdere tracks maak ik er wat filmpjes bij.
Bedankt voor zover...
 
Hoe ga ik het verwoorden zonder je gevoelens te kwetsen. Er zitten hele mooie stukken in, maar na ze alle 5 geluisterd te hebben, heb ik zoiets van : "neen, dat is het niet". Je kunt goed overweg met je DAW, dat hoor ik wel, maar de muziek spreekt me gewoonweg niet aan.

Wat betreft je video's, daar ben ik ook in teleurgesteld. Een combinatie van een helm dragende dame die zit te tokkelen op een keytar.. en je naam die steeds terugkomt, alsof ik het nooit zou vergeten.

En eerlijk gezegd, het feit dat ik 5 van je nummers heb geluisterd, doet me stressen. Ik ben heel erg opgejaagd nu.. en dat is niet de bedoeling, denk ik. Beter nummer per nummer posten.. Of een promomix maken van je beste nummers ofzo.

't spijt me, maar 't is allemaal zo.. persoonlijk weliswaar. Wellicht kun jij hetzelfde zeggen van mijn muziek ;)

Ach, misschien ben ik gewoon een oud en verbitterd mannetje :beard:
 
Voor mij klinkt het wat gedateerd.. Sounds lijken uit een groovebox te komen en ik ben zelf niet zo van die leads die hele zanglijnen spelen.. Ik zou ze wat korter houden, meer herhalen dus.

je video's zijn mooi verzorgd...


Tja hier sluit ik me gemakshalve maar bij aan want het is zo goed als precies wat ik ook wilde zeggen :)
Heb alleen de eerste 2 tracks geluisterd hoor trouwens, de anderen moeten nog even wachten.

Wel echt hulde voor je productiviteit.
 
Overigens heb ik er zelf geen geduld voor om track voor track te posten op het forum.

Bericht door een moderator:
Laat ik vooropstellen dat het dan ook geen verplichting is om al je producties op het forum te posten. Het staat je overigens (tot op zekere hoogte) vrij om dit wel te doen natuurlijk. Ik geloof dat Gloomer wel een duidelijk punt heeft en leden sneller geneigd zullen zijn om naar 1 track te luisteren en die van commentaar te voorzien dan dit voor een serie van 5 tracks te doen.
 
Dat mijn laatste paar video's compleet "over de top" waren weet ik zelf natuurlijk ook wel.
Heb ik gemaakt met iMovie Trailers en dat vond ik nou juist humoristisch.
Mijn laatste muziekjes heb ik opzettelijk allemaal boven de 128 BPM gehouden om aan te tonen dat ik ook best hip en cool en dansbaar ben enzo 8)
En dan die Funky Duck om het imago weer volledig onderuit te halen ;)
Die iMovie Trailers beloof ik hierbij plechtig nooit meer te gebruiken.
 
maak daar een mix van ??
en tja, tijd kost geld,, en aandacht geven is liefde geven,, ook voor muziek, dont push it
en in deze tijden is minder en geen muziek horen nog het beste,,
hier op sf krijg je soms goeie,technische feedback, maar technisch is maar een deel
bij muziek horen de hartstochten zichzelf,
,,,
 
Ik houd totaal niet van deze muziek, maar dat neemt niet weg dat ik er wel naar kan luisteren. Vind het allemaal wel oké en ik doe het je niet na, leuke geluiden en de arrangementen zitten best goed in elkaar. Het enige wat ik een beetje vind is dat het wat dof klinkt en dat is jammer want dat haalt de frissigheid eruit, terwijl dat echt wel de bedoeling is bij deze muziek toch? Verder wel lekker productief en lekker bezig!
 
Static-G: het "onthou die naam" is best wel iets teveel van het goede maar ik had na het maken van meerdere iMovie Trailers geen inspiratie meer voor een andere tekst.
Die vallende piano was ik van plan eenmalig te houden. De kans is wel groot dat we nog een UFO-invasie krijgen met de special effex app. Bedankt voor de reacties.
 
Voor mij klinkt het wat gedateerd.. .


dat gevoel heb ik ook bij de Heroic Flux (is enige die ik gehoord heb).

flashback naar de happy house van de nineties

en zoals anderen al aanhaalden, is het technisch best wel goed
 
Nummer 4 vind ik met afstand het best gelukt (helemaal beluisterd). Eigenlijk best wel goed omdat daar de meeste variatie in zit en echt leuke opbouw heeft. Verder goede mix (eigenlijke alle tracks). Mooie video's, best wel veel zorg aan besteed. 1, 2 aan mij niet zo besteed qua smaak en funky invalshoek (heb ik daarom ook niet helemaal afgeluisterd). Nummer 5 vind ik zelf een beetje erg kinderachtig (sorry), maar ach zolang je er plezier aan hebt, waarom ook niet. Gaat tenslotte om je eigen plezier en dat is duidelijk aanwezig in alle tracks.

Of iets gedateerd klinkt of niet boeit mij in ieder geval verder niet, zolang het maar originele composities zijn. Je steekt daarmee in ieder geval met kop en schouders uit boven de remix boys & girls. De valhelm zou ik afdoen. Daar past je hoofdtelefoon toch al niet omheen:)
 
Het spijt me maar ik word hier enorm zenuwachtig van. Alsof mijn oren en brein geen seconde rust mogen hebben. Ook het "geluidenpallet" is nogal beperkt en de lead geluiden vind ik minder fijn om te luisteren.
De melodieën an sich, vind ik leuk bedacht.
 
Je bent lekker bezig, en erg productief, Dar heb ik veel waardering voor gewoon doen omdat het kan.
Je Vids op youtube zijn ook goed verzorgd en weet waar je mee bezig bent zo te zien , en te horen .
Ga gewoon lekker door op je eigen manier
Veel van je criticasters komern zelf meestal niet veel verder dan wat slappe commercieële imitatiedeuntjes met veel supersaws en voorgekauwde arpeggiotjes. en daar dan heel moeilijk en gewichtig over doen met curtis ic tjes en zo en ladderfilters..
Daar sta jij al ver boven vind ik .
General Generation is een toppertje btw ;-)


p.s. Dhr Baars is vanmiddag afgevoerd in een dwangbuisje, mocht u zijn commentaar nog missen ;-)
 
Back
Top