Collector

rvanommen

Chihuahua!
Lid sinds
30 juni 2022
Berichten
1.257
Locatie
velserbroek



Ik heb weer eens wat prutswerk afgemaakt tot een full length nummer.
Zoals altijd ben ik geïnteresseerd in commentaar. Vooral over het mixwerk. ik probeer veel nieuwe dingen en neem wat risico's om commentaar op eerdere posts serieus te nemen en hier en daar misschien zelfs enigzins overdreven in te voeren om te kijken hoe dat valt bij de luisteraar :).

Maar uiteraard begint elke track met een lolletje... in dit geval een avondje spelen op de waldorf quantum waaruit een vrij lekkere arp kwam...
dacht ik... maar de volgende dag klonk hij toch nie zo goed als ik dacht. maar in plaats van weggooien dacht ik dit keer eens wat verder experimenteren.
Ik re-samplede mn eigen arp en heb die in ableton simpler een beetje veranderd in een nieuw geluid en daar dan nogmals een arpeggiator overheen gegooid. nu vond ik hem de volgende dag wel lekker en heb er een nummer omheen gebouwd.
verder heb ik getracht er een hele dikke sub in te gooien. wellicht te dik (of juist niet?), maar op mijn systeempje klonk het best goed. ben benieuwd hoe die valt voor mensen met een serieuzere setup (heel handig voor future-referencing).

PS voor het artwork heb ik eens een AI aan het werk geslingerd (deepAI). dit gedoe interesseert me werkelijk geen ene fuck. ik wil gewoon snel een plaatje... geen gezeik. Hoe doen jullie dat?
Ik wil het graag op youtube zetten omdat ik meer mensen ken die dat fijn vinden, maar de art moet me niet veel tijd kosten. muziek maken vind ik leuk. mixen (en masteren) begint te komen, maar het gedoe om het een beetje leuk op youtube te plaatsen boeit me totaal niet. wat is de snelste manier, zonder gedoe, is jullie ervaring?
 
Lekker ruig nummer.
Het laag is heerlijk.
De eerste arp is wat te jumpy / druk voor mij, misschien wat noten weglaten om wat meer ritme te maken.
Verder echt vet!
Dank je wel :)
Fijn om te horen dat het laag een beetje gelukt lijkt, ik was er wat onzeker over, maar t klonk bij mij best goed vond ik zelf. Blij dat dat nu N=2 is :).
 
Back
Top