Maschine - macros - externe midi cc

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
In Maschine kan je de rotary encoders gebruiken om vst synth paramaters aan te sturen maar je kan ze niet instellen op midi cc nummer voor je externe synths.

Ik zou dat wel graag willen.

Volgens mij is de oplossing een vst midi plugin, die enkel en alleen midi cc verstuurt. Op deze manier map je een Machine rotary aan een knop in de vst en die stuurt dan midi cc74 ofzo.

Weet iemand iets simpels? Of weet iemand een andere oplossing?

ps. je kan dit natuurlijk wel als Maschine in midi mode staat... maar ik wil dit doen vanuit de 'maschine mode'.
 
Waarom maak je het jezelf toch zo moeilijk Furious ;)
Als je echt je externe synth niet vanop de synth wil besturen (ik hoop omdat de functies geen knoppen hebben op je synth, want anders snap ik het helemaal niet) is het veel simpeler om een andere midicontroller met je synth te verbinden (bv. een BCR2000 of zo een microcontroller) en die te mappen met je synth. Maar dat helpt je allemaal niet verder nu...sorry :D Ik ben tegen gelijkaardige problemen gelopen in het verleden. Je moet gewoon accepteren dat Maschine software nog lang geen volwaardige DAW is. Zeker niet op gebied van midi opties. Heb je getest of je midden in je sessie kan wisselen tussen midi en maschine mode? Als dit gaat zou ik het echt zo proberen, dat is de beste oplossing voor wat je wil volgens mij.
 
Waarom maak je het jezelf toch zo moeilijk Furious ;)
Als je echt je externe synth niet vanop de synth wil besturen (ik hoop omdat de functies geen knoppen hebben op je synth, want anders snap ik het helemaal niet) is het veel simpeler om een andere midicontroller met je synth te verbinden (bv. een BCR2000 of zo een microcontroller) en die te mappen met je synth. Maar dat helpt je allemaal niet verder nu...sorry :D Ik ben tegen gelijkaardige problemen gelopen in het verleden. Je moet gewoon accepteren dat Maschine software nog lang geen volwaardige DAW is. Zeker niet op gebied van midi opties. Heb je getest of je midden in je sessie kan wisselen tussen midi en maschine mode? Als dit gaat zou ik het echt zo proberen, dat is de beste oplossing voor wat je wil volgens mij.

Hi guys :biertje:

Hahaha.. tja, ik ben vrij koppig :D

Ik drop hier regelmatig vragen over Maschine omdat ik gewoon relaxt met ding wil werken. Het ging lange tijd vrij moeilijk, MAARRRRR.. nu na een half jaar heb ik dé manier gevonden die bij me past. Maschine enkel voor midi, en die stuurt via een virtuele midi verbinding Ableton aan. Super.

Volgende stap is nu om de encoders te gebruiken voor midi cc. Ik nam tot nu toe midi cc op met Maschine standalone met mijn Korg nanoKontrol en dat ging goed.

De reden dat ik nu die Maschine rotaries wil gebruiken is omdat:
- compacter
- endless encoders!

Wisselen met Maschine en Midi mode heb ik geprobeerd maar werkt niet lekker. Elke weer shift-control indrukken terwijl ik met sequences bezig ben werkt beroerd.
Maschine als VST vind ik ook niks.. ik kwam er niet achter hoe ik vanuit de VST Ableton midi tracks kon aansturen..
Ik denk dat ik wel iets kan met CTRLR, maar daar moet ik me weer in verdiepen. Ik dacht ik vraag eerst nog even hier of er niet iets handigers is..

http://ctrlr.org/
 
In Maschine kan je de rotary encoders gebruiken om vst synth paramaters aan te sturen maar je kan ze niet instellen op midi cc nummer voor je externe synths.

Ik zou dat wel graag willen.

Volgens mij is de oplossing een vst midi plugin, die enkel en alleen midi cc verstuurt. Op deze manier map je een Machine rotary aan een knop in de vst en die stuurt dan midi cc74 ofzo.

Weet iemand iets simpels? Of weet iemand een andere oplossing?

ps. je kan dit natuurlijk wel als Maschine in midi mode staat... maar ik wil dit doen vanuit de 'maschine mode'.

je kunt in de controller editor toch gewoon de CC waardes van de rotaries instellen?
 
je kunt in de controller editor toch gewoon de CC waardes van de rotaries instellen?

maar dan werken ze enkel in midi mode..
 
Nou, voor degenen die het interessant vinden: je kan idd door CTRLR als vst te laden je macros van Maschine koppelen aan cc nummers en die uitsturen.

Je Maschine standalone neemt dan automation op en dus geen cc in je patterns maar de midi uit verstuurt dus wel cc..

Tja. Ik vind dat toch leuk.. :)
 
Back
Top