per midi clip verschillende midi cc settings in ableton?

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
589
Dag beste mensen :halleluja

Per midi-clip van een externe synth kan ik verschillende automations doen maar verschillende midi cc settings per midi-clip lukt me niet: deze settings zijn van toepassing voor alle midi clips in de track?
Een gedeeltelijke oplossing is (in Ableton 11) 'macro variations' gebruiken. Dan heb je wel verschillende midi cc settings maar wel in éénzelfde clip ipv verschillende.

Iemand die weet hoe ik in een track per midi-clip verschillende midi cc settings kan hebben? :beard:


Hartelijk dank! :doei:
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2022-06-19 om 20.29.31.png
    Schermafbeelding 2022-06-19 om 20.29.31.png
    327,9 KB · Bekeken: 166
Ik heb daarnet even wat geprobeerd en los van de vraag: is het op zich mogelijk om in verschillende midi-clips verschillende macro variations te triggeren? Dit lukt me niet direct..
 
Ik weet niet of het per clip kan maar je kan wel meerdere tracks maken met verschillende settings per track en die allemaal naar het zelfde midi kanaal sturen.
 
Dag beste mensen :halleluja

Per midi-clip van een externe synth kan ik verschillende automations doen maar verschillende midi cc settings per midi-clip lukt me niet: deze settings zijn van toepassing voor alle midi clips in de track?
Een gedeeltelijke oplossing is (in Ableton 11) 'macro variations' gebruiken. Dan heb je wel verschillende midi cc settings maar wel in éénzelfde clip ipv verschillende.

Iemand die weet hoe ik in een track per midi-clip verschillende midi cc settings kan hebben? :beard:


Hartelijk dank! :doei:
Dit kun je gewoon in de midi clip zelf opnemen, dan kun je het terugvinden in de automation van de clip.
 
Back
Top