iPad app: Modstep (de meest uitgebreide sequencer)



- Full-blown MIDI sequencer with Step Sequencer and Piano Roll
- Unlimited MIDI tracks
- Audio and MIDI streaming directly via charger cable to Mac and PC using studiomux technology
- Up to 128 MIDI CCs per Track can be modulated
- Built-in drum sampler with filter, delay and reverb, fully modulate able
- Built-in synthesizer with filter, delay and reverb, fully modulate able
- Templates to control external MIDI hardware
- Template editor to create your own templates for IAA Apps, desktop Apps and external MIDI -devices
- Supports all MIDI interfaces for the iPad
- Core functionality controllable via external MIDI controllers
- Works on all iPads (iPad 1 restricted to MIDI only)
- Trigger out
- Integrated IAA mixer
- Step Sequencer with active steps
- Use third party IAAs as instruments and effects within one app

Prijs €20,-

Op het eerste oog lijkt me dit een koopje wat denken jullie? :koffie:
 
Gister even kort ingedoken en gaat best diep. Krijg ook steeds meer trek in een iPad Pro verdorie. :P
 
Hier en daar nog wat vervelende bugs waardoor de app eigenlijk nog niet serieus te gebruiken is . Update zou onderweg zijn.
 
De handleiding vind je hier: http://modstep.net/wp-content/uploads/2015/12/modstepmanualDRAFT.pdf


En over de aankomende update..

"It is already uploaded to apple and we hope it will be available during the coming week."

New features:

-Ableton Link support
-Delete in Browser

Improvements:

-improved MIDI sync slave

Fixed:
-fixed a bug that would cause modstep to crash when deleting a Track with an IAA app
-fixed a bug that would cause a crash when an Autosave Session was loaded
-fixed a bug that would cause a crash when a New Session was created
-fixed a freeze that could be caused by recording Note Repeat
-fixed a bug that prevented saving of root notes
-fixed a bug that could cause modstep to show a black screen when switching to an IAA app
-fixed a bug that could prevent modstep from loading Sessions from the root folder
-fixed a bug with the IAA browser index
-fixed a bug that could cause a crash when long-tapping a Session in the Browser
-fixed a bug that would keep Delete active although another Edit tool was selected (red frame kept on flashing)
-fixed a crash that could occur when a MIDI Track was armed and external MIDI was recorded
-fixed a bug where the first loaded Synth Patch was empty/displayed no name

Known bugs 1.0.1:

• wrong IAA FX are loaded (IAA Effect slot)
• adding an IAA FX can lead to crash (IAA Effect slot)
• crash when deleting IAA FX (IAA Effect slot)
• quickly dragging sample kits might cause a crash in rare cases
• import and export of separate CCs, chords and Pads doesn’t work (whole Templates work though!)

While waiting for the first update to be approved, we have begun working on 1.0.2 which will fix the remaining known bugs of 1.0.1 and bring some new and improved features as well. More infos on that soon!
 
ziet er goed uit, mis precies wel een meer lineair sequencer view, er lijkt alleen een op ableton geinspireerde session view sequencer in te zitten ?

Ben zelf eens aan Auria Pro begonnen, die precies iets meer audio georienteerd is, maar sinds de pro versie dus ook midi doet, alsook audio warping.

Qua midi mogelijkheden ziet die Modstep er dan wel weer best OK uit. Het pianorol scherm ziet er mij iets gebruiksvriendelijker uit dan in Auria Pro, hoewel ik het natuurlijk eerst eens zou moeten kunnen proberen...

Cubasis, Auria Pro, Modstep, ... hoe meer keuze en concurrentie hoe beter :-)
Het is nog een beetje behelpen met die IAA om plugins aan de praat te krijgen in die sequencers, maar hopelijk lost AU dat allemaal op in de toekomst en hebben we toch wel een volwaardig alternatief beschikbaar op het tablet met de huidige evolutie.
 
Ik heb de modstep app en wil er vooral hardware synths mee aan sturen.
Daar is de app erg geschikt voor.

Hoe bevalt de app je tot zover?

Heb nu zo'n iconnectAUDIO4+ besteld om alles (mbp/ipad/iphone/hardware synths etc) met elkaar te routen.
 
Ik zag dat v1.1 uit is en daarmee was/is modstep ook in de aanbieding voor 14.99 (tot en met vandaag).

Gisteren de kogel maar door de kerk gejaagd en modstep gekocht. Tevens heb ik studiomux (audio/midi I/O via de lightning kabel naar je DAW pc) gekocht.
Tot nu toe zijn mijn ervaringen positief. Er zijn nog wel wat uitdagingen maar die liggen doorgaans bij het ontbreken van fatsoenlijke audio/midi i/o ondersteuning door best nog wel een aantal van de beschikbare apps. Fabrikanten hebben hier best nog wel wat te doen.

Ik vind modstep een uitnodigende sequencer die het combineren van intern en extern sequencen (zeker in combinatie met studiomux) heel makkelijk mogelijk maakt.
 
Interessante app zeg. Een paar vragen aan de gebruikers hier:

Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe?
Het is alweer een tijdje stil qua updates, komt er soms een versie 2 aan?
Is het ook mogelijk om er bijv een 8in8uit midi interface aan te hangen?
 
Mooi dat dit via studiomux in je daw binnenkomt.
Heb je in ieder geval een volledig digitale verbinding en studiomux heb ik al eerder een topic over geplaatst.
Je kan via die app allerlei apps regelrecht in je daw openen als vst zeg maar, echt tof.
Als je dit doet vergeet dan niet de speciale driver (studiomux driver) te downloaden want alleen de app doet niets op je pc.
Dit is een beetje een onderbelicht gegeven waardoor je flink kan lopen zoeken waarom het niet werkt in je daw.
Hier een clip hoe modstep integreert in je daw;
 
Interessante app zeg. Een paar vragen aan de gebruikers hier:

Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe?
Het is alweer een tijdje stil qua updates, komt er soms een versie 2 aan?
Is het ook mogelijk om er bijv een 8in8uit midi interface aan te hangen?

Het lijkt mij een leuk iets, maar zit nu nog teveel te pielen zonder handleiding of tutorials ernaast te leggen, wat enigzins frustrerend werkt.
Ik denk als ik beter de weg weet dat het een stuk makkelijker gaat, zoals met alle menu structuren in muziek apparaten.

Verder is de resolutie op de ipad 2 niet gedetaileerd genoeg om lang naar het scherm te kijken, vind ik. Vooral de kleinere texten worden onprettig blokkerig. Als ik door zou gaan met Modstep zou ik gaan kijken naar een 2e hands Ipad air of Ipad air 2.

Modstep werkte direct goed met mijn alesis iodock.
 
Mooi dat dit via studiomux in je daw binnenkomt.
Heb je in ieder geval een volledig digitale verbinding en studiomux heb ik al eerder een topic over geplaatst.
Je kan via die app allerlei apps regelrecht in je daw openen als vst zeg maar, echt tof.
Als je dit doet vergeet dan niet de speciale driver (studiomux driver) te downloaden want alleen de app doet niets op je pc.
Dit is een beetje een onderbelicht gegeven waardoor je flink kan lopen zoeken waarom het niet werkt in je daw.
Hier een clip hoe modstep integreert in je daw; https://www.youtube.com/watch?v=3xqkQ4HOBvY

Thanks Willem!

Het lijkt mij een leuk iets, maar zit nu nog teveel te pielen zonder handleiding of tutorials ernaast te leggen, wat enigzins frustrerend werkt.
Ik denk als ik beter de weg weet dat het een stuk makkelijker gaat, zoals met alle menu structuren in muziek apparaten.

Verder is de resolutie op de ipad 2 niet gedetaileerd genoeg om lang naar het scherm te kijken, vind ik. Vooral de kleinere texten worden onprettig blokkerig. Als ik door zou gaan met Modstep zou ik gaan kijken naar een 2e hands Ipad air of Ipad air 2.

Modstep werkte direct goed met mijn alesis iodock.

Goed te weten Niel, thanks! Ik wil het eigenlijk alleen gebruiken als midi sequencer en controller voor sketches en/of live werk. Een laptop erbij is vast leuk, maar dan kan ik net zo goed bitwig of ableton pakken.

Is de timing naar meerdere midi apparaten nog steeds strak? Ik
 
Niemand meer die dit gebruikt?

Deze vraag heb ik ook.. Zijn er tegenwoordig nog enthousiaste gebruikers van ModStep? Is het stabiel?
 
Back
Top