Moog MOTHER-32

Mother_32_3_Tier_Rack_Black_web.jpg



Semi-Modular Standalone Synthesizer and Eurorack Module



Today, we are proud to announce the release of Mother-32, a distinctively vintage-voiced analog performance and production synthesizer, meticulously handcrafted to inspire unique sound creation, new music and endless sonic exploration.

During the prototype phase, we worked with 3 unique synthesists, Erika, Max Ravitz, and Bana Haffar to produce a video that explores Mother-32’s vast capabilities. Through performance and sound design, each artist displays the extensive vocabulary found within Mother-32.

The Mother-32 module is mounted in a black, laser-etched extruded aluminum enclosure and finished with traditional wood sidepieces. This 100% analog instrument features a one knob per-function interface, comprehensive voltage-controlled sequencer and an extensive 32-point analog patchbay.

Mother-32’s semi-modular design means that no patching is required to create powerful analog sound. This allows musicians of any experience level to quickly begin making music. Synthesists will enjoy exploring the extensive 32-point patchbay, which unlocks truly expressive, unique and complex synthesis capabilities. The patchbay also provides access to a wealth of sounds and functionality including an assignable CV output jack, MIDI to CV conversion, external audio input, a second voltage-controlled mixer, sync, and multiple unit expandability.

Onboard sound sources include a powerful 10-octave analog oscillator with variable pulse width, and an analog white noise generator. The signals from each sound source are then blended together by a voltage-controlled mixer for dynamic sound creation and manipulation. From the mixer, sound travels through a Moog Ladder Filter with selectable low pass and high pass filter types.

Musical creation and programming is executed via Mother-32’s comprehensive 32-step, voltage controlled sequencer or external MIDI controller. There are two sequencing styles available, allowing each user to quickly create new musical ideas with ease and familiarity. A total of 64 patterns can be stored and recalled from within Mother-32’s memory bank.

Mother-32 is an expandable analog ecosystem that allows multiple units to easily be mounted and patched together for extended synthesis capabilities.

Units are shipping to authorized dealers worldwide now with a U.S. street price of $599.

Find out more about Mother-32 here.
 
Denk dat bv een van die externe mixer/ extra lfo-s/h en noise module van moog die ook bij de voyager en moogfoogers handig zijn erbij zou passen evenals een polypedaal mp201 ( alleen nog maar 2de hands)
Omgekeerd lijkt me deze mother32 een leuke uitbreiding op de voyager met breakoutbox
Maakt het wel en erg interessante combinatie tmho
 
juist, dankjewel voor je antwoord - wil tevens een koppeling met mijn DAW, zodat ik de hybride setup ten volle kan benutten
 
Motu heeft een systeem waarmee hun geluidskaarten tevens als cv in/uit gangen gebruikt kunnen worden
Wel duur , maar ook sjiek
Anders een kenton interface extra?
De polypedaal van moog geeft tevens extra lfo's , midi , eg's en cv/trig etc
 
een fijne audio-interface en externe mixer heb ik - Dacht zelf aan de Yarns van Mutable Instruments, of een combi van de Expert Sleepers kaarten, of de MIDI3 van Pittsburgh Modular

Kort reflectie-moment denk ik inlassen (speel-tijd) en dan kijken wat een logische uitbreiding en aanschaf is

Een Polypedaal weet ik (nog) niet en een Voyager (heel graag, maar) past op dit moment niet in mijn workflow en studio - en is ook nog eens bups Euro-duur
 
Comment van de dag! :okdan:


inderdaad wat zijn die filmpjes slecht te hachelen zeg. kunnen ze zo'n ding niet gewoon aan Daft Punk, Klaus Schulze, Rick Wakeman of Jean-Michel Jarre geven voor een muzikale demo door echte muzikanten ipv die hipster knoppen noodlers die maar wat ambient drones eruit floepen.

Ik wacht wel op de sonicstate review en laat de moog marketing maar voor wat het is...
 
Motu heeft een systeem waarmee hun geluidskaarten tevens als cv in/uit gangen gebruikt kunnen worden
Wel duur , maar ook sjiek
Anders een kenton interface extra?
De polypedaal van moog geeft tevens extra lfo's , midi , eg's en cv/trig etc

dc coupling / card outs ...kostdat

sylenth is best ok thuis patch room;]
 
een fijne audio-interface en externe mixer heb ik - Dacht zelf aan de Yarns van Mutable Instruments, of een combi van de Expert Sleepers kaarten, of de MIDI3 van Pittsburgh Modular

Kort reflectie-moment denk ik inlassen (speel-tijd) en dan kijken wat een logische uitbreiding en aanschaf is

Een Polypedaal weet ik (nog) niet en een Voyager (heel graag, maar) past op dit moment niet in mijn workflow en studio - en is ook nog eens bups Euro-duur

Misschien ben ik een beetje naief, maar als je toch al de kant van yarns en later andere modules op wil gaan, waarom stel je dan niet zelf je favoriete modules samen? Dan kan je vast iets interessanters maken dan een single vco apparaat als de mother-32, en kan je in de toekomst specifieke onderdelen verkopen/bijkopen.
Of je kan voor cheap een microbrute nemen ipv yarns, dan kan je vanuit daar je modular bespelen, en eventueel besparen op de vca en lfo, want die zitten al op de micro. De micro kan je vanuit je daw syncen zodat de modular de noten van je daw afspeelt.
 
Als je toch al de kant van yarns en later andere modules op wil gaan, waarom stel je dan niet zelf je favoriete modules samen? Dan kan je vast iets interessanters maken dan een single vco apparaat als de mother-32, en kan je in de toekomst specifieke onderdelen verkopen/bijkopen.
Of je kan voor cheap een microbrute nemen ipv yarns, dan kan je vanuit daar je modular bespelen, en eventueel besparen op de vca en lfo, want die zitten al op de micro. De micro kan je vanuit je daw syncen zodat de modular de noten van je daw afspeelt.

Ohh!
 
Misschien ben ik een beetje naief, maar als je toch al de kant van yarns en later andere modules op wil gaan, waarom stel je dan niet zelf je favoriete modules samen? Dan kan je vast iets interessanters maken dan een single vco apparaat als de mother-32, en kan je in de toekomst specifieke onderdelen verkopen/bijkopen.
Of je kan voor cheap een microbrute nemen ipv yarns, dan kan je vanuit daar je modular bespelen, en eventueel besparen op de vca en lfo, want die zitten al op de micro. De micro kan je vanuit je daw syncen zodat de modular de noten van je daw afspeelt.

Geen idee of dit met naïviteit te maken heeft, ik vind het geluid wat het apparaat weet te produceren (zie bijvoorbeeld: https://youtu.be/ZO5WVRtF9ME) in verhouding tot de kosten van het apparaat (zeer) aantrekkelijk. Daarnaast vertrouw ik er op dat het apparaat mij de nodige 'duw in de goede richting' geeft, wat betreft de verdere stappen binnen de modulaire wereld

Overigens, vind je opmerking aangaande de MicroBrute een waardevolle, dankjewel
 
:dubbel::dubbel::dubbel:,
en iedere keer stinken ze er weer in....

kan niet wachten totdat de eerste op MP staat...


:koffie:

Lach er maar om....

Modular is wel net zo populair als Frans Bauer tegenwoordig, blij dat ik er vanaf ben.....Ik wil niet met dat gepeupel geasocieerd worden.....lekker veilig achter de rest aanlopen :P

Die mother ziet er best mooi uit.....voor een eurocrack ding in een kassie
 
Back
Top