Techno in je gezicht

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
Lid sinds
21 juli 2010
Berichten
3.656
Locatie
Budapest Magyarország
Techno, in je gezicht.

Kreeg een beetje het idee dat er wat liefhebbers waren van de "wat meer" monotone gedeelten met bass, hats enz :D

Bij deze, mede omdat ik het al een paar keer beloofd heb maar geen tijd voor heb gehad een nieuwe "meteen in je gezicht" ding.

Usus Est Tyrannus dus :W

https://soundcloud.com/warehousegrooves/usus-est-tyrannus
 
Dit is lekker in je gezicht! Ik vind hem tof :) Het lijkt alsof je in een tunnel van metaal bent gekomen, het klinkt ook als muziek voor film.

Oja, vergeet ook niet een stuk van de warmte naar Nederland toe te sturen met meer tracks zoals deze :)
 
Dank je Paabs :) Had eigenlij niet verwacht dat jij het wel kon waarderen (want behoorlijk diep)
Vrolijk verbaasd dus :)

Was hier volgens mij afgelopen weken tussen de 36 en 41 graden :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: , gelukkig wordt het iets minder hier en kan ik wel wat warmte jullie kant opsturen :mexico:
 
Dank mede muziekgenoten :kroon:

@ Dubluv .... gebruik in dit geval/ eigenlijk heel veel (pre work) alles hybrid (ITB/OTB) en maak alles in etappes dus zou eigenlijk niet precies kunnen vertellen wat ik precies heb gebruikt.
Ik layer over layer over layer dingen (ik werk "wellicht" on-struktureel voor de meesten maar ik ben dan ook autodidact en kom eigenlijk uit het dj wereldje van de periode dat het nog "nieuw" was :luv: ) en dan plemp en bewerk ik deze in Ableton.

Drums, percussie zijn hybride, hardware, samples en AU's
Strings/drones vaak ook een combi van hardware en AU's (voorkeur voor oa Native Instruments, U-He, Xils, Spectrasonics en diverse hardware) ITB nabewerking en layerering

Wat ik dus in het kort doe is het samplen/bewerken en layeren van eigen materiaal en het knippen en bewerken van samples. *Met name vocalen en kleine sound bites.
Sommige gebruikte "stukjes" kunnen jaren oud zijn wat dus betekend dat de uiteindelijke set-up van alles kan zijn.

Maar het is dus "vaak" laag op laag op laag op laag en heel veel werk en :koffie: soms.

Dr.van Flans-dwerg ;) heb ik dit al een keer uitgelegd en zal dit kunnen beamen denk ik.

Werk ik handig? Wellicht niet
Is dat belangrijk? euh, nee :D
 
Dr.van Flans-dwerg ;) heb ik dit al een keer uitgelegd en zal dit kunnen beamen denk ik.

Klopt.

Over je track, Gek genoeg vind ik hem wederom heel erg dik. Gek genoeg, omdat er voor het gehoor eigenlijk weinig gebeurt. Maar dit is dan ook niet echt een gezellig luistertrackje voor een stormachtige zaterdagmiddag. Hier gaat het (wat mij betreft althans) puur om gevoel. Zo achter de laptop mis ik natuurlijk wel de juiste context. Ik luister dan ook vaak met m'n ogen dicht naar tracks en dat pakte nu en hier uitstekend uit. Zit hem in de groove denk ik. Dus gewoon lekker dik weer :okdan:.
 
Klopt.

Over je track, Gek genoeg vind ik hem wederom heel erg dik. Gek genoeg, omdat er voor het gehoor eigenlijk weinig gebeurt. Maar dit is dan ook niet echt een gezellig luistertrackje voor een stormachtige zaterdagmiddag. Hier gaat het (wat mij betreft althans) puur om gevoel. Zo achter de laptop mis ik natuurlijk wel de juiste context. Ik luister dan ook vaak met m'n ogen dicht naar tracks en dat pakte nu en hier uitstekend uit. Zit hem in de groove denk ik. Dus gewoon lekker dik weer :okdan:.

Thanks bro :okdan:

Had nog wat goed te maken, en techno moet :kont: schoppen en/of vibe hebben.
Ging voor optie no.1 :engel: en dit keer dus "niet te veel" dingen die afleiden.

Geslaagd dus :okdan:
 
Ik vind het ook tof klinken! Lekker donker. Alsof je in een of andere schimmige fabriekshal staat.

Ik vind het wel knap hoe je ondanks dat het zo monotoom is, het toch op een of andere manier boeiend weet te houden. Zelf kan ik dat helemaal niet. Ga er altijd van alles en nog wat bij lopen gooien.

Nice done.
 
Dikke track! Lekker diep :)
Die donkere sfeer is DE reden waarom ik techno maak/luister.
Enig minpuntje, maar dat is mijn humble opinion: vocalen. Zonder die vocals in het midden van je track vind ik 'm nog beter. Het haalt die duistere sfeer weg en dat is jammer.
Oeh en dat geluidje na de break is ook lekker! Past perfect bij de rest van je track.
 
Jaaaahh goed idee van je :okdan:
lekkr gevaarlijk licht demonisch en toch niet te zwaar op de maag.
Wel op de wenkbrauen!
}:|:okdan::duivels:
 
Damn, lekker hoor!
 
Jaaaahh goed idee van je :okdan:
lekkr gevaarlijk licht demonisch en toch niet te zwaar op de maag.
Wel op de wenkbrauen!
}:|:okdan::duivels:

Dank je Trag, moet eerlijk bekennen dat je me een aantal keer een "kleine" hint heb gegeven en het toch een klein duwtje is geweest.... even kijken of ik nog een vervolg "kan" maken.

Wie weet :engel:
 
Ondertussen al een vervolg gemaakt ? :D

Nee, nee, nee :stupid Moet maar weer eens aan de slag :D
Echt rete druk gehad en nog steeds niet aan mijn studio hok toegekomen.
Was wel (eergisteren) met een Duitse producer/dj/goede vriend van mij aan het keuvelen over een Schranz project dus wie weet.
Nu voorlopig nog niets concreet in de planning qua hardere techno.

Neem het iig mee :okdan:
 
Back
Top