Nieuw psychedelic trackje

Dozart

Super Сasual Dating Real-life Females
Lid sinds
27 juli 2011
Berichten
1.026
Locatie
GB
https://soundcloud.com/ron-dz/dozart-new-project

Wat vinden jullie er tot nu toe van? :) Hij is in principe gewoon af, maar sta nog wel open voor suggesties/tips/watdanook

Ben benieuwd. :)

Groetjes en zo
 
Totaal niet mijn ding qua muzikale stijl, maar wel heel origineel en gaaf geproduceerd! Klinkt goed zoals het is, geen tips qua productie dus.
 
Ja, tof. Goede sfx, lekker spacy in de break. De trommeltjes vind ik nog steeds wat statisch. De lead die er na de break bij komt, klinkt me ook wat te lo fi. Zo rond 5:14 vind ik het ook iets te druk, daar zou die leadsynth van mij weg mogen ten gunste van de rest van instrumenten.

Maar in het geheel een lekkere track, cool baslijntje. Prima mix ook inderdaad.
 
dank voor je reply, herr 'stupide' :okdan: Goede punten waar je op wijst. Ik heb je adviezen 'braaf' opgevolgd (lees: compromis) en een nieuwe versie geupload. :W
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb die drums nog eens onder handen genomen. Hopelijk is dat nu beter? Dat was/is(?) iig nog een verbeterpuntje idd.
 
Ja, die trommels zijn zeker beter. De break is voor mij qua vage sounds wel het lekkerst. Opbouw blijft goed en afwisselend. Ik zit alleen nog een heel klein beetje met die korte gitaarakkoordjes die ik niet zo mooi vind passen bij de baslijn/akkoordprogressie. Ik had de indruk dat dat in de vorige versie beter was, maar misschien heb ik dat niet goed gehoord toen.

In totaal een toffe track, met plezier geluisterd!
 
Zo'n kritisch oor kan ik nou enorm waarderen. Dank u!
 
Ook weer een 'subtiele' update gedaan* Uiteraard gewoon te horen in de OP.
 
Laatst gewijzigd:
Leuke track....basslijn/lead lijkt wel heel erg op Kraftwerk das model zo uit het hoofd....
 
Leuke track....basslijn/lead lijkt wel heel erg op Kraftwerk das model zo uit het hoofd....

*even opgezocht* nu je het zegt ja... lijkt er wel wat op enigszins ja, maar kende 'm niet, dus geen plagiaat :P
 
hoe heet deze stijl?

Als het goed is Psybient. :) Soms ook wel psychill genoemd. Maar in feite de downtempo variant van psytrance...
Of misschien nog specifieker Psy-dub.

Tja, al die naampjes en hokjes.... maar daar valt het het meest binnen iig mijns inziens.
 
Nog een beetje 'gemasterd' (heel voorzichtig, maar iig effe op volume gebracht en het nodige eq-werk dat daarbij hoort)
Nu hoef je je geluid niet meer harder te zetten als je 'm gaat luisteren. (misschien iets)
 
Aangezien hij in de OP nu staat als unavailable (link veranderd), hier nog even een keer:

 
Prima bezig zeg ik. Geen goede oren voor mixtips vanavond. Inhoudelijk: Ik vind je break te lang. Meer kan ik echt niet verzinnen :D. En ik ben absoluut fan van die lome bassline en de beats die ermee samengaan. Kwaliteitje dit. Contest material zelfs.
 
Hoi Dozart,

Ik heb zojuist je onderste track in deze thread beluisterd.
Als Psybient je doel is ben je voor mij goed op weg.
Voor mij klinkt dit net zo als SPHONGLE of die artiesten driehoek.
Vooral de lachjes in de break en de latino-fills maken het erg echt.

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:
 
Back
Top