Dozart - The Eye

Dozart

Super Сasual Dating Real-life Females
Lid sinds
27 juli 2011
Berichten
1.026
Locatie
GB
Goedenavond!

Tijdje niets gepost hier. Heb het afgelopen jaar dan ook bijzonder weinig nieuws gemaakt. Een van m'n minst productieve jaren. Mede te danken aan een ransomware-aanval waardoor ik de toegang over al m'n muziekbestanden ben kwijt geraakt. Ik hoop nog altijd er ooit weer toegang toe te kunnen krijgen. Gelukkig had ik nog wel wat backup-schijven, maar helaas wel van 6 jaar geleden.

Anyway, de afgelopen tijd me heel veel verdiept in efficiënter en doelgerichter leren werken, m'n DAW en synths nog beter onder controle krijgen etc. En nu heb ik eindelijk weer eens een nieuwe productie!
Een psytrancenummer. Ik ben heel benieuwd of jullie nog tips en tricks hebben. Meestal hebben er altijd hier wel een paar wat goeie tips, mix-technisch of inhoudelijk, dus ik post gewoon maar weer hier. ;)

Dus, bij deze:

Ben zeer benieuwd!
 
Nice. Je hebt in ieder geval genoeg aandacht besteed aan de edits en modulatie overal. Lekker ook hoe rond 3:10 de boel er weer in knalt. En dat vage melodietje na de tweede break is ook vet, die zou ik zelf veel prominenter in het nummer hebben gebruikt denk ik. Bij 5:38 tot en met 5:50 is de bas niet echt lekker op de melodie afgestemd. De laatste minuut vind ik sowieso een beetje warrig, met een weinig functioneel breakje en beetje loze melodietjes. En de tik op iedere tel zou ik wat zachter zetten. Dat maakt de kick zo digitaal en scherp (beetje lastig onder woorden te brengen maar misschien begrijp je wat ik bedoel). Verder een bijzonder vermakelijk nummertje.
 
Thanks voor de tips man! Lastig soms om dat niet over het hoofd te zien: dingen die out of key staan. Ik heb altijd sterk de neiging dat 'gewoon' op gevoel te doen, maar wordt er dan toch regelmatig op gewezen dat dingen offkey staan :) Jij noemde alleen de bass dan, maar iemand wees ook nog op andere dingen. Puntje om beter op te letten in het vervolg.
En dat vage melodietje na de tweede break is ook vet, die zou ik zelf veel prominenter in het nummer hebben gebruikt denk ik.
Ik heb die nog ietsje luider gemaakt, klein beetje extra, maar subtiele chorus en nog een kleine beetje extra modulatie hier en daar. De laatste minuut was idd nog een beetje raar en warrig/rommelig. Dat ook wat meer profi geprobeerd te maken. Alle tips die ik heb gekregen verwerkt. Kwalitatief hoogwaardige psytrance is niet makkelijk om te maken. Weet ook nog niet of het die kwalificatie nu al mag dragen. Ik hoop 't maar. Normaal gesproken zit ik natuurlijk wat meer in de downtempo hoek. Maar ben van plan de komende tijd nog veel meer uptempo psytrance te gaan maken. Ideeën zat.

Oh ja.. je vond de kick zo digitaal en scherp klinken? Hmmm als ik iets haat aan sommige psytrancekicks, vooral de vroegere producties... :P Ik hoop dat dat nu ook minder is? Al heb ik er niet veel aan veranderd.
 
foutje, wilde tekst wijzigen, maar citeerde mezelf*
 
gaaf, ik had vroeger een tijdje een psy periode waarbij ik niks anders luisterde en alleen maar naar goa en psy parties ging. Wat deze track betreft, die kick en bassline is echt good old psy, klinkt super, verder alle sounds zijn erg ruimtelijk en klinken helder, goeie sound design ook en die voices zijn ook top. er zit wel enorm veel in, voor mijn gevoel soms iets te veel en na een tijdje lijkt de track ook steeds een andere dimensie in te stappen, hoort denk ik ook een beetje bij deze stijl. Wel echt tof gemaakt en ook een behoorlijk lastige stijl dus petje af daarvoor.
 
Ik ben niet van de psytrance dus dat gezegd hebbende kan ik er geen heel goed oordeel over vellen. :engel: De mix klinkt breed en het nummer lijkt gevarieerd genoeg. Het segment vanaf 01:38 is mij te 'computer'-achtig/statisch.
Klote van je ransomware-aanval! Hoe is dat gebeurd? Verouded OS (Win7) of op een andere manier binnengedrongen? Ik heb inmiddels online (backblaze) en offline (nas) dagelijkse backups. Mosterd na de maaltijd maar wellicht ook iets voor jou...
 
Ik heb 'm nog een paar keer beluisterd en vind 'm toch wel heel vet hoor. De kick bevalt me nu beter. De hele opbouw is volgens mij nog hetzelfde maar op de een of andere manier klinkt het nu beter als één geheel met een lekkere opbouw.
Kwalitatief hoogwaardige psytrance is niet makkelijk om te maken. Weet ook nog niet of het die kwalificatie nu al mag dragen.
Tja, ik weet niet wat je referentiepunt is, maar hiervoor hoef je je zeker niet te schamen. Strik eromheen en door. :okdan:
 
Dank u allen! Zit ziek thuis nu, dus dat doet me goed. :P
Als ik weer iets meer energie heb reageer ik ff op wat vagen en opmerkingen nog. Ben echt nog zo verrot pff.
 
Ik heb ook een poging gedaan vandaag om 'm eens GOED te masteren in Ozone 11. Volgens mij wel aardig gelukt. Maar ik heb er wel weinig ervaring mee nog. Wel leuk om te doen.
Heb het idee dat ie nu wel een mooie profi klank heeft. Benieuwd hoe jullie het vinden klinken zo. En als er hier iemand tussen zit met veel ervaring met mastering zou dat natuurlijk helemaal mooi zijn. Dan val ik natuurlijk direct door de mand als het prutswerk is :D
 
Klote zeg die ransomware aanval, maar hopen dat je je oude werk nog een keer weer terugkrijgt, ik herinnenr me nog wel bijv Jolly scene of freakyness en Psychedelic Rebel dat waren hele goede tracks.
Ik vond die tracks bol staan van allerlei interessante "uitstapjes" en dat heeft deze track wat minder, sommige mensen vinden die uitstapjes wat moeilijk te verteren maar ik hou daar wel van.
Als ik jou was dan zou ik me niets aantrekken van allerlei regeltjes in de muziek want het is juist je gevoel en die creativiteit die jouw tracks vaak zo spannend maken.
 
Jolly scene of freakyness is wel een heel bijzondere :P Die kwam ook ineens out of the blue en eigenlijk nooit meer zo'n soort plaat gemaakt :D
 
Ok ik luister even extra kritisch omdat je net mijn trackje voorzag van commentaar over te sterke SSSS en. (wat totaal welkom is)
Ik merk op mijn adam a5jes al de hele tijd dat er iets van hoog in je mix zit dat me te flink aanwezig is. Dat zeg ik helemaal niet omdat jij me comment gaf, dat zou ik anders ook zeggen :)
Het klinkt eigenlijk alsof ik luister in n discotheek waar ze hoorns hebben als tops. Wat aggressief.

Geinige track wel!
Wat zeg ik, dikke track
 
Beetje veel om te verwerken op deze brakke zondagochtend. :)
Maar ik ben ook een tijdje into goatrance/psytrance geweest dus kan het zeker wel waarderen.
Ik mis misschien wat focus in de opbouw en melodieën. Verder heel tof gedaan. Zit productietechnisch knap in elkaar.
 
Ik ga er in dezer dagen nog eens voor zitten. Zo terug luisterend na een paar dagen 'm niet gehoord te hebben (pro-tip trouwens) herken ik wel wat jullie zeggen. Mis ook een beetje die focus hier en daar, en wellicht wat té breed en daardoor wat te chaotisch klinkend gemixt nu. Ff nog naar kijken als ik vrij ben morgen en overmogen!
 
Lekkere track. Goede energie.
Als ik kritischer luister, mis ik wat muzikaliteit om hem op te laten staan.
En daarmee bedoel ik dat ik wat lijnen die me boeien mis en het nu vooral mooie geluiden zijn, maar minder een muzikaal verhaal.
Als voorbeeld het stukje wat start bij 7:20, daar ga je ineens naar een ander thema, maar het voelt muzikaal niet logisch.
Dat komt vaker terug bij het luisteren voor mij (is persoonlijk natuurlijk)

Het tweede wat me opviel is dat het heel veel verschillende dingen door elkaar zijn. Effecten, wisselingen, geluiden, melodietjes van alles.
Less is (soms) more :)
 
Oh wauw. Totaal niet wat ik normaal luister, maar wat de fakking zoomer is dit joh.. heerlijk..!

Voor wat het waard is, mocht je er iets aan hebben.. die zestienden-bassline heeft volgens mij een (hele) korte attack, maar genoeg om voor m'n gevoel nét achter de groove aan te hobbelen.. 't is echt micro-level hoor, als ik überhaupt gelijk heb, 't is een gevoel.. op hoge bpm's valt 't wat sneller op, denk ik..
 
Back
Top