80s funk trackje

Gabbertime

Stamgast
Lid sinds
22 september 2014
Berichten
205
Locatie
Ergens in Nederland.
Hallo iedereen,

Ik heb weer wat nieuwe ervaringen op gedaan dan alleen maar Gabber muziek. Ben een hele andere kant opgegaan. Ik heb geprobeerd om een funk/80s nummer te maken.

En ik vind het voor de eerste keer best aardig gelukt. Maar ik zou jullie mening eens willen horen! :P

Groeten Anton :)

 
Ik ben niet echt fan van de phase-achtige drums. Voor de rest is het een erg mooi nummer maar dat komt omdat ik hier van houd.

Where's Chaka Khan?
 
Geweldig zeg ik, luisterend vanaf mijn laptop idie is voorzien van een ultrabrakke ingebouwde geluidskaart en minstens net zo beroerde ingebouwde speakertjes. Met het volume zacht omdat het niets anders kan op dit moment. Ik ga dit zeker nog een keer rustig terugluisteren over mijn studiomonitors.
 
Je idee vind ik best geinig! Dat basje is natuurlijk leading, maar ik zou toch even kijken of ik wat laag uit de reverb zou kunnen halen. Geeft het geheel iets meer ruimte. Eventueel kun je de bass op momenten dubbelen, oktaaf lager. Die ritme synth vind ik echt cheesy :D. Zou niet mijn keuze geweest zijn.

Als die synt dat akkoordje speelt aan het eind van een rondje van 4 maten, verwacht ik eigenlijk dat de track even een andere kant opgaat maar dat doet ie dan niet. Een wisseling der akkoorden zo nu en dan, zou wellicht nog iets kunnen toevoegen.

Tot slot, ik snap dat je met timing speelt in een track als deze, zeker voor het funky effect. Maar het lijkt ook alsof je op sommige sporen swing gebruikt hebt en andere niet. Kan dat kloppen?

All in all prima trackje, lekkere funky feel, goede basis, beetje uitwerken nog.
 
Haha dankje wel voor je feedback!

Ik neem je tips mee in me volgende track als die ooit nog eens komt. Het is natuurlijk ook persoonlijke smaak, dat speelt ook een grote rol. En ik zou het zonder vinden om de track helemaal te verbouwen.

En het kan zeker kloppen dat het niet op alle momenten swingt.
Maar zoals ik al zei, ik neem je tips mee voor me volgende track.
Bedankt :)
 
Geweldig zeg ik, luisterend vanaf mijn laptop idie is voorzien van een ultrabrakke ingebouwde geluidskaart en minstens net zo beroerde ingebouwde speakertjes. Met het volume zacht omdat het niets anders kan op dit moment. Ik ga dit zeker nog een keer rustig terugluisteren over mijn studiomonitors.

Nu op mijn werk met de koptelefoon op nogmaals geluisterd, vindt het echt een leuke track maar ben het met Pablo eens dat de drums beter zouden klinken zonder het phaser effect. En met Fatclap ben ik het eens dat vocalen een mooie aanvulling zouden zijn.

Verder goed werk, en erg grappig dat dit door iemand is gemaakt die normaliter gabber/hardcore maakt! heb je die gitaartjes zelf ingespeeld?
 
Nu op mijn werk met de koptelefoon op nogmaals geluisterd, vindt het echt een leuke track maar ben het met Pablo eens dat de drums beter zouden klinken zonder het phaser effect. En met Fatclap ben ik het eens dat vocalen een mooie aanvulling zouden zijn.

Verder goed werk, en erg grappig dat dit door iemand is gemaakt die normaliter gabber/hardcore maakt! heb je die gitaartjes zelf ingespeeld?

Ja, absoluut. Vraag McGyverGear of hij hiermee iets wil doen :okdan:
 
Ik heb de gitaar zeker zelf ingespeeld :D Naast gabber heb ik natuurlijk meer liefde voor andere stijlen. Best veel, veel genres kunnen er bij mij wel in. Gabber, Funk, Disco, House, Soul, Jazz, Licht klassiek, Punk, Rock, etc. :P

Het phaser effect heb ik alleen op de closed hihat gedaan. Ik vind het wel mooizo, dus ik laat het lekker erop. Smaken verschillen natuurlijk. Ik vind het wel wat hebben.

Voor een vocal daar wacht ik nog even mee. Misschien over een paar jaar ga ik hem wel zelf inzingen. Ik zie het wel. :)
 
Erg blank en recht. Meer een soort Italo-track qua vierkante kneuterigheid (Italo moét kneuterig zijn).
 
Rond 0:50 komen er van die brassy akkoorden in. Niet funky. Met die claps krijg je dat vierkante Italiaanse.

Die slaggitaar is ook meer Another Brick in the Wall dan Nile Rogers. Mag wel iets meer wokkie wokkie snelle achtervolgingsstijl. Nu maakt hij het ritme langzamer. Alsof alles helemaal opnieuw begint na vier tellen in plaats met een extra beuk op de één doorrolt.

De drums kunnen op zich wel, doet me in de verte denken aan Dance Electric:



Goed voorbeeld van hoe je met een rammende 4/4 toch super funky kunt zijn.
 
Rond 0:50 komen er van die brassy akkoorden in. Niet funky. Met die claps krijg je dat vierkante Italiaanse.

Die slaggitaar is ook meer Another Brick in the Wall dan Nile Rogers. Mag wel iets meer wokkie wokkie snelle achtervolgingsstijl. Nu maakt hij het ritme langzamer. Alsof alles helemaal opnieuw begint na vier tellen in plaats met een extra beuk op de één doorrolt.

De drums kunnen op zich wel, doet me in de verte denken aan Dance Electric:

http://www.youtube.com/watch?v=RK1VXPqxuAM

Goed voorbeeld van hoe je met een rammende 4/4 toch super funky kunt zijn.

Naja ik wou ook een soort van combi maken :) Tis niet dat ik gelijk Nile Rodgers na wil doen :P

Maar vind hem voor de rest wel mooi zo 8)
 
Best een leuk nummer :-). Sommige geluiden zouden wat meer staccato mogen van mij....
Of wat minder galm/release...
 
Back
Top