Soort van Grandmix maken.

En nog een vraagje. Ben Liebrand hield het toch ook in de zelfde toonsoort? Hoe deed hij dat precies. Was het zeg maar als de plaat niet de zelfde toonsoort was dat hij hem niet kon gebruiken of dat hij een truc had om hem in key te brengen.

Ben daar wel benieuwd na :)
 
Toonsoort en soort van plaat is iets wat je moet weten/horen en iedere "vroegere" dj deed dit (bewust/onbewust) We noemen dit ook wel platenkennis.
Bij het aanschaffen van platen (in de platenzaak) wist je al meteen welke plaat bij welke plaat zou horen )ook al heb je er een paar duizend)

Ga er 100% van uit dat hij dit op dezelfde manier deed
 
Zit nu te luisteren en de eerste overgangen zijn lekker :mega:.. En heerlijk lijstje idd. :)

Verder ben ik het met Benno eens.. dit verwacht je niet echt bij een Nickname als dees :D

Heb zelf ook nog bakken vol met ouwe 12 inchen uit de soulshow tijd en vroegah ook e.e.a geprobeerd..
Het meest vervelend om strak te houden waren die platen met echte drums.. maar met huidige DAW's kun je e.e.a. manipuleren :)

btw.. weet iemand nog waar die mix te vinden is van B. Liebrand met die speciale versie van 7779311 van The Time.. Is ooit uitgezonden in de Soulshow ook..
Bandje waar ie ooit opgenomen was aan gort gedraaid.. en die mix die hij gebruikte van die track heb ook nooit ergens gevonden.

Edit: Volgens mij zat Skyy met Call me er voor gemixed. :)
Degene die de audio nog ergens heeft of weet waar ik em kan beluisteren krijgt de hardware versie van dit softijsje met discodip opgestuurd :D

softijs-met-spikkels-softijsje-softijs-met-disco-dip.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Er is wel een systeem voor (en een database met de toonsoort van nummers) maar je zult er nog steeds muziek theorie kennis (of een absoluut gehoor) voor moeten hebben.
Echter, aan je mix te horen heb jij dit al door je ervaring onbewust goed voor elkaar. Ik hoorde in ieder geval geen valse overgangen.

Meer info:
http://www.mixedinkey.com/HowTo
 
Volgens mij deed Liebrand het syncen van niet strak gedrumde nummers met de hand in de MPC-60 (dus de drum loops aanpassen aan het onregelmatige tempo).

Het tegenovergestelde (dus de onregelmatig gedrumde track aanpassen aan je strakke sequencer loop) kun je volgens mij tegenwoordig heel eenvoudig doen in Ableton met de warp markers. Ik heb hier echter zelf geen ervaring mee dus ik kan het mis hebben
 
Ja klopt, ik probeer nu een andere mix ook in Ableton te maken. Handig programma! :okdan:

Als jij zegt dat de overgangen van mij perfect zijn geloof ik je. Maar er zit dan toch in me dat ik twijfel, dan klinkt het bij niet echt. Misschien te oplettend. Ik zou het niet weten 8o)
 
Zit nu te luisteren en de eerste overgangen zijn lekker :mega:.. En heerlijk lijstje idd. :)

Verder ben ik het met Benno eens.. dit verwacht je niet echt bij een Nickname als dees :D

Heb zelf ook nog bakken vol met ouwe 12 inchen uit de soulshow tijd en vroegah ook e.e.a geprobeerd..
Het meest vervelend om strak te houden waren die platen met echte drums.. maar met huidige DAW's kun je e.e.a. manipuleren :)

btw.. weet iemand nog waar die mix te vinden is van B. Liebrand met die speciale versie van 7779311 van The Time.. Is ooit uitgezonden in de Soulshow ook..
Bandje waar ie ooit opgenomen was aan gort gedraaid.. en die mix die hij gebruikte van die track heb ook nooit ergens gevonden.

Edit: Volgens mij zat Skyy met Call me er voor gemixed. :)
Degene die de audio nog ergens heeft of weet waar ik em kan beluisteren krijgt de hardware versie van dit softijsje met discodip opgestuurd :D

softijs-met-spikkels-softijsje-softijs-met-disco-dip.jpg


Had je al op Discogs gekeken Pat? http://www.discogs.com/Time-777-9311/master/27145 of was dit een Liebrand mix/edit? wellicht kan je het dan op zijn website vinden. Newyork Skyy :okdan: .... mini mixen volgens mij ook via zijn website te krijgen zijn denk ik
 
Zo, ik ben sinds zaterdag begonnen aan een nieuwe mix! Ik heb hem nu wel afgerond. De eerste mix die ik in Ableton maak, super fijn programma. Beter dan FL Studio! :)

Mix:
https://soundcloud.com/unkownunkown/mix-of-disco-2

En een tracklist voor de liefhebbers ;)
1. September - Are You Free Tonight ('Frankie Rodriquez' Free Nighttime Lovers Re-Edit)
2. Class Action - Weekend
3. Con Funk Shun - If You're In Need Love
4. Dayton - The Sound of Music (X-Tended Remix)
5. D Train - Keep On
6. American Gypsy - The Champ
7. Network - I Need You
8. Dimples D - Sucker DJ (Acapella)
9. Chic - I Want Your Love
10. Billy Ocean - Nights (Feel Like Getting Down)
11. Deco - Fresh Idea
12. First Light - Daybreak
13. Gary's Gang - Makin' Music
14. Jimmy Ross - First True Love Affair
15. Melba Moore - Love's Comin' At Ya
16. Rose Royce - Best Love (Long Version)

Tips zijn graag welkom! :D
 
Lekkere tracks weer maar deze is erg rommelig en 'zenuwachtig' vergeleken met je eerste mix.
Het loopt allemaal niet niet heb ik het gevoel (de eerst drie, vier tracks dan toch).
Alles lijkt ook veel te snel te lopen.
 
Dankje voor je tips Benno!

Ik zou eens kijken wat ik aan die drukte kan doen, kan ook liggen dat ik in een track meerdere percussie loops heb gebruikt.
Voor mijn gevoel loopt trouwens het wel allemaal goed, maar ik denk dat het door de drukte komt in de mix.

Voor de snelheid zal ik wel even kijken ;)

Nogmaals dankje voor je tips :D
 
Na een paar keer luisteren moet ik zeggen dat het toch wel weer heel leuk gedaan is. Nu staat de mix aan als achtergrond. Gisteren was ik er wat aandachtiger naar aan het luisteren, dan vallen kleine dingen meer op.

Ik luister echt met veel plezier naar deze mixen, voornamelijk vanwege de platenkeuze, dus ga er vooral mee door!

Luister ook eens hier naar ter inspiratie:
https://www.mixcloud.com/DeedzRemix/yearmix-of-1982-deedz-remix-jaarmix-1982/
 
Laatst gewijzigd:
Dankje :D

Ik vind het zelf ook wel haha. Maar ik vind het inderdaad te druk. Het moet niet continu heel erg druk zijn. Sommige stukjes wel. Zoals bij die acapella Dimples D - Sucker DJ. Geweldige acapella trouwens :P

En heb je nog steeds het gevoel dat het te snel is of vind je het nu gewoon weer normaal. Ik heb de mix op 122 bpm gemaakt. dat tracks van 124 er ook nog net bij kunnen. En de meeste tracks zijn 116/117 bpm. Als je het nog te snel vind moet je het zeggen ;)

Dankje voor de link, ik ga hem binnenkort luisteren, zag in zijn beschrijving ook al dat het geïnspireerd is door Ben Liebrand. Leuk! :)

Ik maak deze mixen echt met plezier, is denk ik ook te horen. En ik heb geen lijstje ofzo van welke plaat zou ik nu doen. Dat komt allemaal onverwachts in me op. Als ik een plaat hoor denk ik van die ene plaat kan er ook wel onder. En zo kom ik dan steeds een stapje verder.
Ik vind het ook leuk dat ik gelijk goede reacties op mijn mixen krijg, had meer kritiek verwacht. Omdat het toch mijn eerste mixen zijn. :P

Maar ik ga zeker nog wat veranderingen toevoegen, ik wil hem perfect hebben! :D
 
Naast de Mixen maak ik natuurlijk ook edits van nummer. Niet zo zeer zeg maar dat je het originele nummer verneukt maar wel in zijn waarde laat.

Ik heb er een van Toney Lee - Reach Up gemaakt.
https://soundcloud.com/unkownunkown/toney-lee-reach-up-master-edit

En ook een van D-Train - Walk On By
https://soundcloud.com/unkownunkown/d-train-walk-on-by-master-edit

En een van een nieuw goed nummer die gebaseerd is op de tracks van toen. Vind ik persoonlijk :D
Mark Ronson en Bruno Mars - Uptown Funk.
https://soundcloud.com/unkownunkown/mark-ronson-uptown-funk-ft-bruno-mars-master-edit

Ik dacht zovan: Naast de mixen kan ik natuurlijk ook leuke edits maken om later misschien in mijn mixen te doen. Dus ik prutste wat en kwam wel wat leuks uit. De inspiratie komt puur van de Mastermixes die Prelude Records heeft uitgebracht, volgens mij ook Rams Horn Records uit men hoofd :D Maar ik vond de meeste edits zo goed, en ik dacht dat wil ik ook eens proberen. 8)
 
Nu even die D train aan het luisteren (y)
Vocalen mogen wat mij betreft een klein tikje harder tegenover de rest. Dikke mix verder
 
Back
Top