Opgelicht!! :(

Opgelicht!! :(

  • Jammer, weg poen.. Helaas pindakaas

    Stemmen: 7 11,9%
  • Aangifte doen, je weet maar nooit

    Stemmen: 14 23,7%
  • Koop nooit iets via internet

    Stemmen: 4 6,8%
  • Ik zou langsgaan...

    Stemmen: 16 27,1%
  • Je hebt nu een goede les geleerd, wees maar blij dat het niet om 1000 Euro ging.

    Stemmen: 15 25,4%
  • Weet ik veel?!

    Stemmen: 3 5,1%

  • Totaal aantal stemmers
    59
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Het was juist heel netjes verpakt. In zo'n plastic computerzakje. Die zat in een lege CD met daaromheen van dat bubbeltjesplastic. En de CD was niet beschadigd (niet eens een krasje, laat staan een scheur.)

En ik heb het op dezelfde manier teruggezonden.


Waarschijnlijk ben je het slachtoffer geworden van of gewoon slecht geheugen of een defect aan het geheugen veroorzaakt door ESD, met andere woorden een elektrostatische ontlading. Geheugenchips en ook andere computerchips zijn zeer gevoelig voor elektrostatische ontladingen. Als je bijvoorbeeld lekker op het tapijt loopt, dan wordt je opgeladen met statische elektriciteit en als je dan een chip aanraakt, dan ontlaadt die elektriciteit zich via je lichaam naar de chip. Deze elektriciteit kan een behoorlijke schade aanrichten aan de chip en kan ervoor zorgen dat de chip meteen stuk is of na een zekere tijd ermee ophoudt.

Hoe het beste met ESD om te gaan:

- Vermijd tapijt en koele, droge ruimtes
- Laat PC kaarten en geheugenmodules in de anti-statische verpakking totdat ze geinstalleerd kunnen worden
- Ontlaad jezelf van statische elektriciteit voordat je PC kaarten of geheugenmodules daadwerkelijk gaat installeren. Dit kun je doen door het aanraken van een geaard apparaat of bijvoorbeeld de verwarming.
- Gebruik zo mogelijk een polsband en sluit deze aan op een blank metalen gedeelte van de PC waar je iets in gaat installeren. Hierbij dient je PC wel op een geaard stopkontakt te zijn aangesloten.
- Vermijd het aanraken van de kontakten en componenten van PC kaarten en geheugenchips door deze bij de randen vast te pakken.

Dus om even op jouw verhaal terug te komen: waarschijnlijk is het geheugen kapot gegaan door een elektrostatische ontlading. Dit zou veroorzaakt kunnen zijn door degene van wie jij het geheugen hebt gekocht, maar het zou dus ook door jezelf veroorzaakt kunnen zijn... Er is hier niet meteen duidelijk wie er schuldig aan het probleem is. Dus voordat je een hysterische heksenjacht ontketent op de verkoper zou ik even rustig wat gaan lezen over ESD (Google) en voortaan tot 10 tellen voordat je je conclusies gaat trekken! :)
 
Zelf koop ik ook weinig computeronderdelen tweedehands, omdat de gemiddelde verkoper simpelweg nog nooit van ESD gehoord heeft en dus niet weet hoe hij met deze onderdelen om moet gaan.

En ach ja, zelfs in een winkel kan het misgaan. Zo kreeg ik vorig jaar van een winkel 128 MB geheugen mee i.p.v. 256 MB. Na wat heen en weer gepraat heb ik dan toch m'n 256 MB meegekregen. ;)
 
ik werk zelf in een computerzaak op de technische dienst. daar kennen we de afkorting ESD wel maar we doen er niks mee. er liggen wel ergens van die polsbandjes. maar niemand weet meer waar.
ESD is waarschijnlijk niet het probleem geweest. tegen woordig zijn de componenten lang niet meer zo gevoelig daar voor als vroeger.

de enige bedrijven die daar nog gebruik van maken zijn mensen die op de computer afdelingen van grote bedrijven en banken werken zoals ing en interpay. Daar moet gewoon elk risico worden uitgesloten(want het kan nog wel)

ik denk zelf dat je bent opgelicht. Want ik begreep dat het compaq spul was. aangezien compaq geheugen veel duurder is dan normaal geheugen denk ik dat het gaat om iemand die afgedankt spul verkoopt.

daarbij komt ook dat het niet erg waarschijnlijk is dat iemand 20 tot 30 van die dimmetjes heeft omdat die dingen altijd special bij compaq besteld moeten worden

mijn tip: (heb ik ook gedaan toen ik met iemand problemen had)

zoek iemand op die veel verstand heeft van computers(lees:hacken) en maak die gast helemaal gek:

verstuur vanuit zijn mailbox emails naar zijn vrienden waarin je bijvoorbeeld zegt dat je geslachtgemeenschap wilt met zijn of haar vader. (dat had ik gedaan)

zet als walpaper een of andere bejaarde in een erotische positie.

laat allerlei op internet gekochtspul op zijn adres bezorgen:

bijvoorbeeld: babykamers, glijbanen(bartsmit.nl), alerlei erotische hulpstukken. tot aan geheel verzorgde vliegvakanties

creditcard nummers zijn te vinden op het internet.

laat dit wel doen door iemand die er verstand van heeft anders weten ze je zo te traceren via je IP adres.

ik zou zeggen leef je uit en pak die h*m*
 
is dat hackverhaal niet heel erg lullig als de persoon in kwestie je toch NIET heeft opgelicht?

hacken is geen geintje hoor..met alleen een vermoeden zou ik zulke acties zeker niet ondernemen....als je nou een baksteen in de post had gekregen zodat je zeker wist dat je opgelicht was, ok, maar nu...

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
is dat hackverhaal niet heel erg lullig als de persoon in kwestie je toch NIET heeft opgelicht?

hacken is geen geintje hoor..met alleen een vermoeden zou ik zulke acties zeker niet ondernemen....als je nou een baksteen in de post had gekregen zodat je zeker wist dat je opgelicht was, ok, maar nu...

Olaf

we idd als het echt overmacht is. in mijn geval had ik alle reden om het te doen ik ben namelijk vals beschuldigd van brandstichting en het leegroven van een kassa van de AH waar ikwerkte. Door twee andere medewerkers...:(

maar goed het verhaal klinkt ook niet helemaal eerlijk. Daarbij het gebeurt wel vaker dat mensen op deze manier worden opgelicht..
en als je zeker weet dat het niet jouw schuld is dan is het dus de schuld van de verzender..
 
Origineel geplaatst door EDP
en als je zeker weet dat het niet jouw schuld is dan is het dus de schuld van de verzender..

wat een BullShit! ooit van de postbode gehoord? die willen ook nog wel eens wat kapot maken (en dan druk ik me zacht uit)..

het recht in eigen hand nemen, dat is wat je propageert..dat lijkt me niet echt de bedoeling.....

stel je eens voor dat jij bv een sh101 verkoopt, goed inpakt in een stevige doos, en vervolgens onder rembours verstuurd, en je wordt opgebeld door de koper, en die verteld je dat de sh101 niet werkt omdat ie in 2 stukken in de doos zat met alle knoppen los......wat zeg je dan? als jij blijft beweren dat je het wel normaal had opgestuurd en die gozer staat ineens met 3 vriendjes en een pitbull op je stoep, dan wordt je niet blij lijkt me...

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol


wat een BullShit! ooit van de postbode gehoord? die willen ook nog wel eens wat kapot maken (en dan druk ik me zacht uit)..

het recht in eigen hand nemen, dat is wat je propageert..dat lijkt me niet echt de bedoeling.....

stel je eens voor dat jij bv een sh101 verkoopt, goed inpakt in een stevige doos, en vervolgens onder rembours verstuurd, en je wordt opgebeld door de koper, en die verteld je dat de sh101 niet werkt omdat ie in 2 stukken in de doos zat met alle knoppen los......wat zeg je dan? als jij blijft beweren dat je het wel normaal had opgestuurd en die gozer staat ineens met 3 vriendjes en een pitbull op je stoep, dan wordt je niet blij lijkt me...

Olaf

ja dat is ook zo maar in dit geval zat het in een jewel case netjes verpakt in plastic. en ik ga er van uit dat de doos niet open was bij aankomst. en dan nog bij dimmetjes kan wanneer goed verpakt weinig fout gaan...
 
Ik blijf erbij: je hebt geen poot om op te staan. Al helemaal niet als je hem op z'n bek timmert (bijvoorbeeld) en waarna HIJ aangifte doet.. Dan ben JIJ dus heel erg zuur.. punt



Arv
 
Het vervolg:

Mailtje las ik vanmorgen :

Dennis

Als eerste laat ik mij zeker niet bedreigen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ben daar zeker niet bang voor, ik stel voor dat je het nu normaal
beantwoord..............
Ik test het vanavond nog eens (voor de zekerheid) en mail je op een nette
manier terug
dit verwacht ik van jou ook

wat de aangifte betreft moet jezelf weten ik ben niet in gebreken gebleven,
dus maakt mij niets uit
en voor het langs komen heb ik ook geen problemen mee, als je me ziet ga je
gelijk weer weg
1.95 m 110 kilo dus succes wat dat betreft

maar nu even op een normale manier over het probleem onderhandelen ik test
het vanavond nog eens
als het zo is wat jij zegt dat het bij het fonts probleem crashed, stuur ik
een nieuwe op.
Is het kapot gaan we kijken wat we kunnen doen.

En mail me normaal terug op een normale niet stinkende manier, want ik ben
niet te beroerd om het
naar jou te komen brengen, hoor is ook geen dreigement.

BEN

----------------------------------------------------------------------------------

Vreemd geval, hij wil het nog steeds netjes oplossen...

Dus heb ik een hele nette mail teruggestuurd :

Ben,


Zoals ik al aangaf is het geen dreigement wat ik je mailde. Wat zou jij doen
als je 90 Euro had betaald en in dezelfde situatie als ik terecht kwam?

Je zegt dat je 30 van die dingen hebt verkocht en je vind jezelf geen
handelaar? Dat is toch op z'n minst vreemd?!
Ik vertrouw de mensen met wie ik zaken doe. Ik koop (en verkoop) nu al 5
jaar spullen via het internet en ik heb nog NOOIT gehad dat ik
dergelijke problemen had. Misschien reageerde ik wat fel, maar het is erg
frustrerend als je in eerste instantie iets koopt wat maar voor 20% werkt,
het dan terugstuurd en dan hoort dat het het helemaal niet meer doet!!

Ik wil dit ook op een nette manier oplossen, maar klinkt het jou zo vreemd
dat als je 30 van die dingen hebt verkocht, dat er dan eentje tussen zit die
defect is? Ik zou echt niet al die moeite hebben gedaan om het geheugen van
jou te kopen om vervolgens een mail-oorlog te beginnen. Dat is helemaal niet
mijn opzet geweest. Dit is alleen allemaal erg frustrerend, ik hoop dat je
dat begrijpt.

Nogmaals excuus als mijn vorige mail wat verkeerd overkwam, maar hopelijk
begrijp jij mijn positie ook in deze.

Ik hoor graag van je,

Groet,

Dennis

----------------------------------------------------------------------------

Ik verwacht er niet al te veel meer van....
 
oh ik heb juist het idee dat het allemaal weer een beetje goed begint te komen tussen jullie 2 ;)

het rare is dat ie eerst zei dat nu alles kapot was, maar in onderstaand mailtje zegt ie dat ie het nog een keer gaat testen om te kijken of het kapot is....naja.....hij lijkt in te schikken..

tip: probeer het nu gewoon vriendelijk en ook zakelijk te houden....en veel reflectie: toon begrip voor zijn situatie....

Olaf
 
Ik heb het al heel netjes gehouden vind ik zelf... meer kon ik echt niet over mijn strot krijgen. Eerst zien, dan geloven of hij het echt wel zo graag op wil lossen.:confused:
 
Origineel geplaatst door EDP
ik denk zelf dat je bent opgelicht. Want ik begreep dat het compaq spul was. aangezien compaq geheugen veel duurder is dan normaal geheugen denk ik dat het gaat om iemand die afgedankt spul verkoopt.

Voor zover ik weet is compaq geheugen gewoon kingston geheugen dus zo speciaal is dat niet. Als je voor je compaq gewoon kingston dimmetjes koopt scheelt dat ook veel geld.
 
Hmmm, als ik alles zo lees wat jullie tot nu toe hebben gecommuniceerd, weet ik bijna zeker dat het verder goed zal komen

Jullie hebben beiden een beetje fel op elkaar gereageerd, maar hee, hij heeft nog steeds het fatsoen om jou een antwoord te sturen!
En jij hebt meteen je excuses aangeboden, dus dat komt allemaal wel goed :)
 
druk blijven oefenen

druk blijven oefenen

Origineel geplaatst door Synic
Hmmm, als ik alles zo lees wat jullie tot nu toe hebben gecommuniceerd, weet ik bijna zeker dat het verder goed zal komen

Jullie hebben beiden een beetje fel op elkaar gereageerd, maar hee, hij heeft nog steeds het fatsoen om jou een antwoord te sturen!
En jij hebt meteen je excuses aangeboden, dus dat komt allemaal wel goed :)

mmm ik zou iig het niet laten rusten.
He is jammer dat de tread/poll een beetje raar is opgezet !
Ik kon dus niet hetantwoord vinden waar ik me in kon vinden.

Confronteren via de mail is het beste !
en niet laten verslonzen
Als het een echte fucker is dan vertypt ie zich wel een keer.

Veel success
 
Origineel geplaatst door Synic

En jij hebt meteen je excuses aangeboden, dus dat komt allemaal wel goed :)

Dat was min of meer een wanhoopsdaad... Maar we zien het wel... ik ben i.i.g. benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte!
 
Ach, ik licht zelf vaak genoeg mensen op via internet, dus ik moet wel een beetje mijn handel beschermen

8o)

(just kidding 8D )
 
Origineel geplaatst door DJ41


Dat was min of meer een wanhoopsdaad!


Ben je je hier nou aan het verontschuldigen dat je je excuses hebt aangeboden (wat sowieso op zijn plaats was, naar mijn idee)?
 
Origineel geplaatst door leo
(wat sowieso op zijn plaats was, naar mijn idee)?

Wat was op z'n plaats? Dat hij z'n verontschuldiging had aangeboden of dat hij z'n excuses aanbiedt, omdat hij z'n verontschuldiging had aangeboden? ;)

Edit; sorry voor m'n gedachtekronkel, maar ik denk dat je bedoelt dat ie z'n excuses had aangeboden.
 
Laatst gewijzigd:
ik denk het ook, maar zoals jij het zegt weet ik het niet zeker meer, wat ik bedoelde.

als je je excuses aanbiedt, maar het eigenlijk niet meent, dan ben je dus ook een beeetje iemand aan het oplichten, toch?!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top