Musikmesse Frankfurt 2015 show

Omni2 in hardware vorm zou ik ook best lusten al zie ik het niet gebeuren helaas. U-he zou ook met hardware komen maar is er helaas nog niet.

Waarom toch die allergie voor software champie?
 
Waarom toch die allergie voor software champie?

Heb persoonlijk nog niet het gevoel gehad dat de midi controllers op de markt (of simpelweg de muis) fijner is dan met hardware pielen. Dat is echter niet in elk geval zo, soms vind ik software wel handiger dan hardware. Ben zeer benieuwd hoe het werken met grote touchscreens gaat zijn en hoe developers daarop zullen inspelen.
 
Ergens vind het onverantwoord van jullie om eerst zoveel km in een auto naar Duitsland te rijden, daarna zoveel km op een beurs te slenteren en dan nog eens zoveel km naar huis karren.
Daarom rijd ik ook niet in m'n uppie :)

Get a freaking hotel dudes! 2 sec je ogen dicht en de kids thuis zitten zonder papa. Of erger iemand komt om het leven door jou schuld. ;)

Of je rijdt verantwoordelijk en niet zoals een idioot omdat je toevallig denkt dat snelwegen in Duitsland == 160 en karruh.
 
Heb persoonlijk nog niet het gevoel gehad dat de midi controllers op de markt (of simpelweg de muis) fijner is dan met hardware pielen. Dat is echter niet in elk geval zo, soms vind ik software wel handiger dan hardware.

dat kan inderdaad, hardware is in praktisch alle gevallen een uitgeklede versie kwa mogelijkheden van wat er in de geavanceerde software synths mogelijk is. Ook niet vreemd natuurlijk, want de hardware interface biedt simpelweg de mogelijkheden niet die je in een gui computer interface wel hebt. Bijvoorbeeld het volledig vrij tekenen van je step envelopes of met behulp van voorgedefinieerde patronen kan simpelweg niet op een hardware interface. Tenzij je in hardware een touchscreen gaat stoppen (zoals bijvoorbeeld in de kronos), maar dan heb je gewoon een computer met een toetsenbord eraan, dus dan zit je nog steeds niet op echte synth hardware.

Als je echt iets wilt in hardware vorm zoals omnisphere, dan is het dichtste bij dat je kunt komen het gebruik van een hardware controller die de parameter namen overneemt in combinatie met een touchscreen en de omniapp op de iPad plus een keyboard om op te spelen. Deze 4 gecombineerd geven je min of meer een hardware ervaring waarbij wel de volledige functionaliteit behouden blijft van wat er mogelijk is. In een hardware behuizing zoals bijvoorbeeld de virus ti of andromeda zal dit nooit van zijn leven gaan lukken.

Eigenlijk zijn synths als omnisphere puur een gevolg van de extra mogelijkheden die computers bieden. Zelfs bepaalde features zijn naar mijn mening alleen mogelijk omdat je ze in de gui handling aan kunt bieden. Wat ze overigens in omnisphere geweldig gedaan hebben is de basis interface heel simpel gehouden, waardoor iedereen er direct mee kan werken. De echte diepe lagen liggen verstopt onder vervolg menus voor de mensen die er echt in willen duiken. Dat merk je overigens ook aan veel opmerkingen van mensen op forums (ook hier), veel mensen denken dat het alleen een simpele rom player is waar je 2 samples kunt kiezen en die dan kunt gebruiken. Die weten totaal niet dat er zoveel meer in zit.
 
Ergens vind het onverantwoord van jullie om eerst zoveel km in een auto naar Duitsland te rijden, daarna zoveel km op een beurs te slenteren en dan nog eens zoveel km naar huis karren.

Get a freaking hotel dudes! 2 sec je ogen dicht en de kids thuis zitten zonder papa. Of erger iemand komt om het leven door jou schuld. ;)

Frankfurt is toch maar net iets meer dan 400km, da's 4 uurtjes max (of je moet file hebben).
En als je hard genoeg rijd doe je je ogen echt niet dicht hoor! :D En je kunt op de terugweg bijvoorbeeld nog even rustig stoppen om te eten.
 
En ik altijd maar denken dat de Musikmesse een muziekbeurs was, Blijkt het over verkeersveiligheid te gaan, heb ik mij toch altijd vergist ;)
 
Omnisphere trekt voor het eerst mijn aandacht overigens. Ik vond het altijd een pakket met een draak van een interface maar voor complexe sounds lijkt het toch wel het summon onder de software oplossingen te zijn.....toch maar eens bekijken.

Jammer dat er geen demo versie is!
 
Zo'n ritje heen en weer naar Frankfurt is wel een eind, maar op zich wel goed te doen hoor. Heb het al een aantal keer gedaan. Zeker als je onderweg een of twee keer stopt voor een Bratwurst, colaatje en een moment van rust is het heus wel verantwoord.

En Acid, misschien demo'en ze Omnisphere wel op de Messe. Ik heb ze in het verleden wel eens gezien daar met een stand ;) En anders kom je hier een keertje kijken/pielen.
 
Zo'n ritje heen en weer naar Frankfurt is wel een eind, maar op zich wel goed te doen hoor. Heb het al een aantal keer gedaan. Zeker als je onderweg een of twee keer stopt voor een Bratwurst, colaatje en een moment van rust is het heus wel verantwoord.

En Acid, misschien demo'en ze Omnisphere wel op de Messe. Ik heb ze in het verleden wel eens gezien daar met een stand ;) En anders kom je hier een keertje kijken/pielen.

gaat het nog steeds over die onzin of iemand lang kan autorijden ? dat gaat echt nergens over die discussie.

Maar goed, de omnisphere demo op de frankfurter messe heb ik een aantal jaren geleden daar gezien. Ik vond het totaal niet overkomen op de beursvloer (dat is overigens bij bijna alle demos zo). De demo is net zo goed op internet te kijken. Ik denk dat Acid er inderdaad meer aan heeft als die eens met jou door omnisphere heen wandelt en dan zelf kan proberen hoe diep die engine gaat, daar haal je veel meer info uit. Het is inderdaad jammer dat er geen demo van is, maar ja, die library is ook huge.

Ook staan er een paar goede tutorials van derden online, sommigen duren meer dan een uur en gaan redelijk de diepte in en geven een goed overzicht van wat er mogelijk is.
 
10252037_10153138484868459_6108147625865953016_n.jpg
 
Bovenstaande foto is weer een typisch voorbeeld van die gewelddadige synth cult. Ik heb gehoord dat er ook een Nederlandstalig forum is waar dit gespuis zich verzameld. :D
 
Snap ik wel met die 1 OSC synth van ze, en die schrale LFO eroverheen is echt drie keer niks. Kan ie wel analoog zijn, maar als je elke keer weer bij moet betalen voor "updates" is het snel over. Waardeloos bedrijf dat Politie!
 
Ben je 12 want alleen dan is dat kinderachtige gedrag van je nog te tolereren. (gelukkig mag men op die leeftijd geen auto rijden)
Het gaat er niet om hoeveel mensen per dag in de auto zitten het gaat erom dat je niet moe achter het stuur moet gaan kruipen. Doe je dat wel dan vergroot de kans op ongelukken gigantisch. Als jij het daar niet mee eens bent lever dan aub zo snel mogelijk je rijbewijs in. Bij voorbaat dank.

Misschien rijden ze wel met zijn 3-en en dan om en om. Het is vooral kinderachtig om met weinig info meteen hard te oordelen.

Maar soit genoeg gezever.

Wat ik mis is een tape delay! Ja een echte. Iemand die weet of die nieuwe gemaakt worden?

Dank!
 
Ik ben er woensdag en donderdag. Als iemand wil meeten en greeten, hoor ik het wel. Doe verder ook niet ingewikkeld over een knuffel of een bak koffie.
 
Misschien rijden ze wel met zijn 3-en en dan om en om. Het is vooral kinderachtig om met weinig info meteen hard te oordelen.

Maar soit genoeg gezever.

Wat ik mis is een tape delay! Ja een echte. Iemand die weet of die nieuwe gemaakt worden?

Dank!

Onrealistisch..
De investering voor een bedrijf om dat te (her)ontwikkelen is vast gigantisch.
Denk dat je niet meer zo makkelijk een productielijn opnamekoppen en andere tape gerelateerde zaken kan starten als je bedenkt er nooit heel erg veel zal verkopen.
Alles wat mechanisch moet gebeuren kost klauwen met geld. Daarom zie je ook al die kleine
bedrijfjes van die OEM onderdelen/doosjes/knoppen/schermpjes enz enz gebruiken.

Ik zou het ook fantastisch vinden, maar het zal niet gebeuren ben ik bang.
 
Onrealistisch..
De investering voor een bedrijf om dat te (her)ontwikkelen is vast gigantisch.
Denk dat je niet meer zo makkelijk een productielijn opnamekoppen en andere tape gerelateerde zaken kan starten als je bedenkt er nooit heel erg veel zal verkopen.
Alles wat mechanisch moet gebeuren kost klauwen met geld. Daarom zie je ook al die kleine
bedrijfjes van die OEM onderdelen/doosjes/knoppen/schermpjes enz enz gebruiken.

Ik zou het ook fantastisch vinden, maar het zal niet gebeuren ben ik bang.

Heb er wel 1 gevonden

https://www.youtube.com/watch?v=BfNiExbvfbs

800 dollar. Duits bedrijf. Met tap tempo.

En volgens mij gebruiken ze een vrij smalle tape zoals cassettes

Eind 2015 leverbaar
 
Back
Top