The NAMM Show 2015 geruchten.

Yamaha stelt wederom teleur. Echt jammer, want het is/was toch echt wel een topmerk met topspul vroeger :( De Motifs zijn te gek op zich maar ze mogen van mij wel weer wat meer de breedte in.
 
Ik had verwacht dat ze in ieder geval een nieuwe Motif zouden aankondigen, maar zelfs dat niet. De Motif XF is ook alweer van 2010.
 
Niet eens 4 in. 2 daarvan zijn phono ins.

Op zich vind ik het wel mooi ontworpen, en het hangt even af wat voor converter erin zit. Maar omg-omg revolutionair.. neen.

Valt inderdaad wel een beetje tegen, helemaal na die vooraankondiging van Arturia.
 
Lijkt me een leuk filter, jammer dat er geen midi opzit maakt het meteen eigenlijk onbruikbaar voor mij. Was niet van plan om tijdens maken van een track heel tijd cutt en reso te draaien. Gebruik eigenlijk een heleboel filters die ik ook weer allemaal automate. Een extra ander smaakje was leuk geweest.
 
Dat was natuurlijk nog mooier geweest ja. Ik vind wel dat ze bij Vermona dit gebrek mooi weten te verwoorden: "Action Filter demands and supports your intuition and creativity. Reign over frequencies and rhythm instead of being a victim of technique." Volgens mij ben je de 'victim of technique' waar ze op doelen, anoniempje ;)
 
Wat Yamaha betreft....ik houd nog hoop dat ze met iets heel tofs komen en daar nu heeeeeeeel hard aan werken. Ze zullen toch ook wel naar Korg en Roland kijken?
 
Ik speculeer er maar een beetje op los hoor, maar kan het niet zo zijn dat de synth club van Yamaha tot het
minimum is gekrompen? En ook, oude werknemers met de analoge kennis gaan ook met pensioen..
Het lijkt erop alsof ze weer (met nieuwe jonge werknemers) het (synth) wiel aan het uitvinden zijn...
 
Wat Yamaha betreft....ik houd nog hoop dat ze met iets heel tofs komen en daar nu heeeeeeeel hard aan werken. Ze zullen toch ook wel naar Korg en Roland kijken?
Heruitgaven van de analoge CS-reeks zou leuk zijn...:P
 
Allemaal overhypedte producten, die we eigenlijk niet nodig hebben, het wiel wordt opnieuw uitgevonden... :gaap: Maar eeeeeh, zo'n Prophet 6 lijkt me stiekem wel wat :walker:

Sssst niet verder vertellen.... :doei:
 
Ook Kurzweil stelt me teleur,ik hoopte op een aankondiging van een nieuw PC4 of een nieuwe K-serie,maar niets en Kurzweil kennende tussen aankondiging en het uitbrengen zit soms 2 jaar tussen;{
 
Toch denk ik dat deze NAMM de interessantste is in jaren die menig forumlid een acuut priapisme heeft bezorgd. ;)

Wat mezelf betreft.
De keuze voor mijn volgende synth is er door de komst van de Prophet 6 niet gemakkelijker op geworden.
De Aira MX-1 gaat hier gewoon komen.
Naar de JD-XA ben ik heel benieuwd, maar zal uiteindelijk voor mij niet zo heel interessant worden. Nog een instrument met Super Natural Synth naast mijn JP80 en FA-06 lijkt me een beetje overkill.
Voor de geplande aanschaf van een modulair systeem zijn de Boomstar modules en de wavetable module van Waldorf begerenswaardige zaken.
Overbridge vind ik een mooi extraatje bij mijn Analog Keys.

Voor de nieuwe Vermona ben ik niet de doelgroep, maar mooi vind ik het wel en hetzelfde geldt voor de Arp Odyssey
Die natte scheet emulator van Akai vind ik persoonlijk de grootste misser, maar het is wel leuk kijken naar demofilmpjes.

Ik had gehoopt op de aankondiging van een volgende uitbreiding voor de TR-8, maar dat zou misschien ook wel erg snel zijn.
Verder had ik een Volca MiniPops leuk gevonden en hoopte ik stiekem dat de renders van de Yamaha synths niet geheel fictief zouden zijn geweest.

Al met al gaat deze NAMM me geld kosten.
 
Back
Top