The NAMM Show 2015 geruchten.

VasC

Dat smurfen we...
Lid sinds
8 november 2003
Berichten
3.565
Locatie
Boven het Noordzeekanaal
Nog 1,5 maand (22-25 januari) en dan is het tijd voor The NAMM Show 2015.

Toch altijd leuk om te speculeren en vooral te hopen (tegen beter weten in?).

Zelf ben ik er benieuwd of Yamaha met iets spectaculairs komt, al neemt de hoop wel af....maar ze hebben natuurlijk wel het een en ander gedaan dit jaar om gebruikers te vragen naar hun sinten.

Daarnaast vraag ik mij af of Access met een nieuwe Synth komt, of Novation. Of Waldorf met de Pulse 2 Keyboard?
 
Als Yamaha nou is effe een keer een beetje meewerkt, komen ze met de opvolger van de RS7000. :)
Ik weet het, het zal niet gebeuren. Maar dromen kan je altijd.. Zelfs na 14 jaar. :frons:

Ik laat me verassen..
 
Tis inderdaad al jaren rustig bij de Yamaha synth afdeling :\...
Nogwel steeds nieuwe Motifs, maar veel meer dan updates van het vorige model zijn t niet.
Hopen op iets verrassends idd :D!

En ik hoop ook wel dat Korg wat van hun nieuwe ARP Odyssey gaat laten zien!
 
Clavia heeft dit mysterieuze filmpje online gezet t.b.v. de NAMM2015?



Wat zal het zijn? Knoppen lijken wel op een Stage of Electro. Wel een groot LCD scherm.
 
Nog 1,5 maand (22-25 januari) en dan is het tijd voor The NAMM Show 2015.

Toch altijd leuk om te speculeren en vooral te hopen (tegen beter weten in?).

Zelf ben ik erg benieuwd of Yamaha met iets spectaculairs komt.

Niet op het gebied van synths denk ik. Maar je weet het nooit..
Het zou wel leuk zijn als yamaha met een soort van Nuage Light komt. Gezien hoe nuage het doet en de Cubase 8 support niet eens heel ondenkbaar...
 

Attachments

  • Korg Odyssey.jpg
    Korg Odyssey.jpg
    23 KB · Bekeken: 127
Wat Yamaha betreft is de EX5 de laatste echte synth die ze gemaakt hebben. De huidige Motif serie is wat dat betreft eigenlijk niet meer dan een opgevoerde SY85 of korg M1 in een modern jasje. Zeker met het overnemen van Steinberg moeten ze toch onder hand met iets nieuws kunnen komen wat enigszins moet kunnen concurreren met een Korg Kronos zou je zeggen. Ik zou dan denken aan een EX5 waar alle synthesevormen polyfoon en tegelijkertijd te gebruiken zijn, en dat multitimbraal, toegevoegde FM synthese. Verder een op cubase gebaseerde midi en audio sequencer met mogelijkheid om VST's in te laden. Doe er een leuke userinterface omheen en breng het voor de verandering eens bug-vrij op de markt. Dit is voor een bedrijf als Yamaha meer dan te doen, maar zolang ze er commercieel geen brood in zien zal dit helaas niet gaan gebeuren. We blijven hopen.....
 
Clavia Nord Modular G3 (dit keer met ingebouwde patch editor en CV I/O)
Elektron Analog Keys mkII (nu met ook samples en externe midi tracks)
Korg MS20 mkII (met patch memory en extra voorzieningen voor circuit benders)
Waldorf Blofeld XT (dit maal met meer knoppen en rackmountable)
Yamaha AN2x (hoog tijd voor een remake...)
 
Wat al zeker is Arturia komt met een revolutionaire audio interface.
 

owowow. wat ... SPANNNEND... :Z

(afgezien dat ik kabeltjes overal wel leuk vind, ze gaan toch niet messen met mn kabels 8o))

Ik gok dat het is iets in de richting van de iconnectmidi wordt, daarmee kan je ook al via ethernet en dan wireless naar je wifi(router). Als ze serieus zijn over de 'geen latency' dan kan het bij voorbaat al geen usb zijn, en dat lijkt me sterk.
Enfijn, hoe 'revolutionair kan het verder zijn, het sginaal moet nog steeds naar digitaal en dan je computer in :)
 
Back
Top