The NAMM Show 2015 geruchten.

Ook Kurzweil stelt me teleur,ik hoopte op een aankondiging van een nieuw PC4 of een nieuwe K-serie,maar niets en Kurzweil kennende tussen aankondiging en het uitbrengen zit soms 2 jaar tussen;{
Kurzweil kwam vorig jaar met nieuwe stage piano's. Die hebben op SF geen aandacht gekregen. En de Kurzweil PC3A8 is volgens mij nieuw, want die stond een paar maanden geleden nog niet op de site. Toegegeven, deze bouwt door op een bestaand concept. De PC3A8 is een PC3 + Kore64 + de Artis German D Grand Piano.
 
Kurzweil kwam vorig jaar met nieuwe stage piano's. Die hebben op SF geen aandacht gekregen. En de Kurzweil PC3A8 is volgens mij nieuw, want die stond een paar maanden geleden nog niet op de site. Toegegeven, deze bouwt door op een bestaand concept. De PC3A8 is een PC3 + Kore64 + de Artis German D Grand Piano.
Onder de synth's is er niks nieuw ,de pc8 en de kore64 bestaan al jaren alleen German D grand piano is nieuw bij de pc 8.En een firma moet toch af en toe met iets nieuws komen om de verkopen wat aan te zwengelen en in leven te blijven.
 
komt aardig wat eurorack voor bij, en die overbridge voor elektron is ook super, geen problemen met je soundcard, kan roland nog iets van leren ;)

nahja, geen soundcard. De outputs van overbridge gaan dan wel over outputs van je kaart.

Wat ik wel zou willen weten of je EN de analoge outputs EN gelijktijdig overbridge kunt gebruiken.
 
Onder de synth's is er niks nieuw ,de pc8 en de kore64 bestaan al jaren alleen German D grand piano is nieuw bij de pc 8.En een firma moet toch af en toe met iets nieuws komen om de verkopen wat aan te zwengelen en in leven te blijven.
Met eerdere softwareupdates zijn er natuurlijk ook wel een paar nieuwe geluiden aan de PC3 reeks toegevoegd, maar ik begrijp wat je bedoeld. Bij deze is het display wel gekanteld en ik meen op de foto's ook een andere kleur (geel) te hebben gezien, i.p.v. blauw en wit, op het display. Oftewel: nieuwe synth met de bekende inhoud. Andere fabrikanten doen dat volgens mij ook wel eens.
 
Mijn lijstje voor NAMM 2015 wat ik graag zou willen zien.

- Access: Nieuwe Virus met wat analoogs erbij.
- Novation: 4 voice analog synth, Nieuwe SL serie.
- Arturia: Beatstep MKII.
- Nektar: MIDI controllers met hogere resolutie displays en meer gemak.
- Moog: 5U modules.
- Nord: Nord drum3.
- Teenage Engineering: Nieuwe bak ala OP-1 achtig, groter jasje, meer features, minder gepiel.
- Presonus: Studio One 3.0
- Apogee: Symphony Chassis MK2
- Strymon: 19" rack versies.

Access> Jammer maar helaas.
Novation> Launchpad Pro. MIDI IN/OUT ook goed. :okdan:
Arturia> Beatstep MK2 it is. :okdan:
Nektar> Wel een nieuwe controller maar dan zonder display. :(
Moog> Er is een begin, nu iets wat te betalen is. Dikke sub37 update.
Nord> Nee alleen dat orgel :(
TE> helaas
Presonus> jammer
Apogee> Nieuwe headphone preamp en partners met Sennheiser. Toch nice.:okdan:
Strymon> jammer, Musikmesse dan.

Onverwachts:

DSI: Prophet 6 DAMN!
Apple: Logic 10,1
Spectrasonics> Omnisphere 2
 
DAMN, ik wist dat ik deze thread (threat?) niet had moeten openen.
shiiiit, die Komplex, die Waldorf nw1 :{

Altijd spijt gehad van het verkopen van mijn microwave xt én al lang wil ik mijn analoge osc's uitbreiden. win win! De prijs valt me ook nog wel mee..

Nu nog die ellendige knoop. cyclebox, E350, NW1 pffff
 
Ik mis mien XT ook wel. Misschien die modulus 002 eens proberen aangezien Waldorf nooit meer de Stromberg zal releasen.
 
Wanneer maken ze bij Waldorf nu eindelijk eens gewoon een "Blofeld XT" ipv die sigarendoosjes of van die grootse projecten aan te kondigen?
 
Wanneer maken ze bij Waldorf nu eindelijk eens gewoon een "Blofeld XT" ipv die sigarendoosjes of van die grootse projecten aan te kondigen?

Te groot risico? er is momenteel meer markt voor kleinere betaalbare doosjes denk ik. (en je moet ook niet vergeten dat Waldorf al bijna kopje onder was een tijdje terug).
 
Waldorf is idd een tijdje geleden overkop gegaan en hebben een geweldige doorstart gemaakt dankzij de Blofeld (wat meer dan 5 jaar na datum nog altijd een geweldige synth is en prijs/kwaliteit goed in de markt ligt).

De enige opmerkingen die je vaak hoort is dat die matrix+submenus toch vaak te onhandig is, dat er te weinig controllers opzitten (en dat de controllers niet van goede kwaliteit zijn). Daarom dat er bvb nog altijd een (tweedehands) markt is voor de Waldorf XT.

Ik zou het idd enorm dom vinden om nu al een "flagship" Stromberg te bouwen, wat enorm veel zou kosten aan ontwikkel en marketing kosten... en dus duur verkocht moet worden...Als de verkoop zou tegenvallen, zouden ze idd terug overkop kunnen gaan.

Ik zou dus eerder de tekortkomingen van hun huidige synth aanpakken. De ontwikkelkosten zijn al grotendeels gedaan, gewoon de matrix wat uitdunnen, wat extra (stevige) controllers, geheugen en I/O toevoegen en klaar. Een straatwaarde van rond de 999€ en je hebt volgens mij een hit...
 
8o)8o)toch wel grappig dat het in hoofdlijnen niet veel nieuws doet als alle, in het verleden gecreëerde rommel, al kon. Nieuw jasje, nieuwe knoppen, nieuwe benadering van oude ideeën, marketing. Noem 'analog' in je product-oneliner en het is the next best thing.

Ga nog eens opzoek naar de mogelijkheden van de rommel die je al in je studio hebt staan... 8o) :koffie:
 
8o)8o)toch wel grappig dat het in hoofdlijnen niet veel nieuws doet als alle, in het verleden gecreëerde rommel, al kon. Nieuw jasje, nieuwe knoppen, nieuwe benadering van oude ideeën, marketing. Noem 'analog' in je product-oneliner en het is the next best thing.

Ga nog eens opzoek naar de mogelijkheden van de rommel die je al in je studio hebt staan... 8o) :koffie:

Een nieuwe jas is niet zo erg en zelfs heel welkom. Al die ouwe synths zijn te gek maar hoeveel kost dat in onderhoud en de onderdelen worden ook steeds schaarser.
 
8o)8o)toch wel grappig dat het in hoofdlijnen niet veel nieuws doet als alle, in het verleden gecreëerde rommel, al kon. Nieuw jasje, nieuwe knoppen, nieuwe benadering van oude ideeën, marketing. Noem 'analog' in je product-oneliner en het is the next best thing.

Ga nog eens opzoek naar de mogelijkheden van de rommel die je al in je studio hebt staan... 8o) :koffie:

Mee eens! Ik heb pas nog de geweldige filters van mijn DIGITALE Korg Trinity herontdekt! :halleluja Natuurlijk is al dat nieuwe spul ook wel mooi hoor, maar vaak overkill.
 
Back
Top