Arturia beatstep pro

Kan je in die drum sequencer nou verschillende pattern lengths per part hebben of is de lengte bepaalt voor alle drumsounds tegelijk (global)?
 
wreed ding dit zeg!
 
Het is duidelijk dat Arturia voor de Pro wat langer bij de tekentafel heeft gezeten. Echt heel mooi gedaan en tegen die prijs een no brainer. Voor live ook heel erg cool!
 
Ter informatie: bij midi- amsterdam is de levering nog niet binnen en zal ong. 2 weken duren. Dat je niet voor niets naar Amsterdam afreist ( bestaat dat eigenlijk wel? voor niets naar Amsterdam ? ) nou ja dan weet je het even.

Daar heeft midi-amsterdam nogal een handje van.

De Dominion 1 staat op hun site al maanden als 'op voorraad'. Zelf enige tijd geleden voor niets voor langs gegaan.

Frappant: staat er ook al maanden voor de nieuwe, met € 200 verhoogde prijs, die pas voor bestellingen (gedaan bij fabrikant MFB) vanaf juli geldt.

Een goedkope, en kortzichtige, manier om potentiële klanten naar je winkel te lokken. Om de meeste daarvan vervolgens nog voor de eerste aankoop alweer voorgoed kwijt te zijn.
 
Daar heeft midi-amsterdam nogal een handje van.

De Dominion 1 staat op hun site al maanden als 'op voorraad'. Zelf enige tijd geleden voor niets voor langs gegaan.

Een goedkope, en kortzichtige, manier om potentiële klanten naar je winkel te lokken. Om de meeste daarvan vervolgens nog voor de eerste aankoop alweer voorgoed kwijt te zijn.

Klinkt als een winkel in Eindhoven. ;)
 
Bedankt, beetje raar dat ze hem dan al zogenaamd in voorraad hebben. Mij zullen ze daar niet snel zien stelletje lijers, puur om het voorverkoop geld maar alvast binnen te harken van degene die er wel in tuimelen door te bestellen.. Vervolgens niet op tijd leveren ook nog waarschijnlijk, daarom wou ik al langs gaan.
En inderdaad, voor niets naar Amsterdam bestaat niet echt imo, al is het alleen maar om even aan die boerse sleur hier te ontsnappen haha.
 
Ik ben nu twee keer een half uurtje bezig geweest met m'n beatstep pro. Alleen maar via ableton, want ik heb geen hardware hier. Ik heb ook nog geen tijd gehad om een manual te lezen en alle vragen hierboven uit te pluizen.

Mijn eerste indruk is in ieder geval heel erg positief. Wat een intuïtieve machine. Erg tof om korte ideeën te laten ontstaan. Ik weet nog niet wat de mogelijkheden zijn om ze volledig verder uit te werken, daarvoor moet ik misschien toch eens even de handleiding lezen. Daarnaast vind ik dat het ding er best stevig uitziet/aanvoelt voor z'n prijs en komt hij in een erg handige en stevige doos, hetgeen ook niet onbelangrijk is als je hem live wil gaan gebruiken. Lijkt hij me in ieder geval heel geschikt voor.

De Randomness en Probalibility knoppen zijn geweldig (vooral op de drums). Uiteindelijk werk je met (beperkte) sequences, dus is die variatie best handig. Daarenboven heb ik het gevoel dat je erg goed kan controleren hoe hard hij nu afwijkt van hetgene jij er hebt ingeklopt.

Ik moet toegeven dat ik gisteren al stiekem droomde van een beatstep pro kwadraat of zo. Moesten ze hem uitbrengen in een versie met vier sequencers, zou ik in ieder geval heel erg geïnteresseerd zijn. Al zou je er natuurlijk ook gewoon twee kunnen linken (ik weet nog niet wat de mogelijkheden zijn, maar al gewoon met de clock in/out kom je al ver).

Hij lijkt me op het eerste gezicht zijn geld helemaal waard. Hopelijk krijgen alle andere wachtenden hem ook gauw nu.
 
Daar heeft midi-amsterdam nogal een handje van.

De Dominion 1 staat op hun site al maanden als 'op voorraad'. Zelf enige tijd geleden voor niets voor langs gegaan.

Frappant: staat er ook al maanden voor de nieuwe, met € 200 verhoogde prijs, die pas voor bestellingen (gedaan bij fabrikant MFB) vanaf juli geldt.

Een goedkope, en kortzichtige, manier om potentiële klanten naar je winkel te lokken. Om de meeste daarvan vervolgens nog voor de eerste aankoop alweer voorgoed kwijt te zijn.


Volgens mij staat er niet op de website dat ze op voorraad zijn. Er is alleen een mogelijk tot bestellen.
En ze hebben inderdaad de prijs veranderd na de aankondiging en nog niet terug veranderd, maar als je even met ze belt krijg je echt wel de juiste info en de juiste prijs.

Ik ken Midi amsterdam als een zeer vakkundige, eerlijke en prettige winkel.
En daarbij zou ik gewoon eerst bellen als ik langs wil gaan.

Ik ageer tegen je opmerking dat hun handelswijze goedkoop en kortzichtig is. Midi amsterdam is een zaak waar vele ( zo niet de meeste ) muziekwinkels een voorbeeld aan kunnen nemen. Ook als ze hun website niet altijd even snel updaten.
 
Volgens mij staat er niet op de website dat ze op voorraad zijn. Er is alleen een mogelijk tot bestellen.
En ze hebben inderdaad de prijs veranderd na de aankondiging en nog niet terug veranderd, maar als je even met ze belt krijg je echt wel de juiste info en de juiste prijs.

Ik ken Midi amsterdam als een zeer vakkundige, eerlijke en prettige winkel.
En daarbij zou ik gewoon eerst bellen als ik langs wil gaan.

Ik ageer tegen je opmerking dat hun handelswijze goedkoop en kortzichtig is. Midi amsterdam is een zaak waar vele ( zo niet de meeste ) muziekwinkels een voorbeeld aan kunnen nemen. Ook als ze hun website niet altijd even snel updaten.

*

Jij bent zelf duidelijk erg tevreden met hun 'service'.

Zelf bedank ik er, net als mijn muziekmaatje grandaddy, ook voor om bij een winkel te moeten gaan melden dat de vermelde prijs te hoog is, en om aan te gaan geven dat hun voorraad info niet kan kloppen. 'Vakkundig', 'eerlijk' en een 'voorbeeldfunctie' ? :?

De prijs van de MFB staat er inderdaad al maanden € 200 te hoog vermeld. Dan heeft het niets meer met snelheid te maken. Wie bestelt mag 'm wel meteen betalen, krijgt 'm ondanks de 'in voorraad' status voorlopig niet geleverd, en betaalt € 200 meer dan nodig.

Ik heb net ook nog eens even op de site gekeken en het screenshot gemaakt. Bij zowel de MFB als de Beatstep Pro staat 'In voorraad'. Al maanden trouwens.
 

Attachments

  • In voorraad.jpg
    In voorraad.jpg
    38,8 KB · Bekeken: 81
Laatst gewijzigd:
*

Jij bent zelf duidelijk erg tevreden met hun 'service'.

Zelf bedank ik er, net als mijn muziekmaatje grandaddy, ook voor om bij een winkel te moeten gaan melden dat de vermelde prijs te hoog is, en om aan te gaan geven dat hun voorraad info niet kan kloppen. 'Vakkundig', 'eerlijk' en een 'voorbeeldfunctie' ? :?

De prijs van de MFB staat er inderdaad al maanden € 200 te hoog vermeld. Dan heeft het niets meer met snelheid te maken. Wie bestelt mag 'm wel meteen betalen, krijgt 'm ondanks de 'in voorraad' status voorlopig niet geleverd, en betaalt € 200 meer dan nodig.

Ik heb net ook nog eens even op de site gekeken en het screenshot gemaakt. Bij zowel de MFB als de Beatstep Pro staat 'In voorraad'. Al maanden trouwens.

Je hebt gelijk dat er bij staat 'in voorraad' , dat heb ik over het hoofd gezien blijkbaar. Was me niet opgevallen. En dat klopt inderdaad niet.
En de prijs van de dominion is niet bijgesteld. Die staat trouwens om precies te zijn van de eerste week mei op de nieuwe prijs. Dat weet ik omdat ik van MFB het nieuws van de prijsstijging vernam en daarna Midi amsterdam heb gewezen op de prijsstijging, en ik had er net één in bestelling staan en vroeg me af wat dat voor mij betekende. Ál maanden' is dus precies 2 maand. Evengoed te lang maar okee.

Waar het op neerkomt is dat je zegt dat het een slechte winkel is omdat ze hun website niet snel genoeg updaten.
Maar ik ken ook winkels waar de website helemaal spik en span is en waar je als vuil wordt behandeld, voorgelogen en afgezet als ze de kans krijgen ( ik noem geen namen, daar is weer een andere thread voor wellicht)
Dus als het om een slecht geupdate website gaat een hele winkel wegzetten als slecht of zoiets vind ik wel heel erg kort door de bocht.

Je kunt ook bellen. Ik weet dat het 2015 is, maar het kan nog steeds. En je weet dat er iets met die prijzen is van die dominion, dus als je dan nog niet gaat bellen begrijp ik het helemaal niet.


Voor de rest zijn we aardig van het onderwerp ( de arturia beatstep pro ) aan het afwijken.

Ik hoop in ieder geval voor je dat je vindt wat je zoekt, waar dan ook. Succes !
 
Mn GAS symptomen spelen weer op bij het zien van die video's. Snel wat medicatie nemen.
 
Maar hoe is de firmware? Blijft hij in sync als je de pattern lengte aanpast? Moet je veertig keer aan de knoppen draaien voordat je van 0 tot 127 bent. Gezien m'n ervaring met de beatstep, software van Arturia en product ondersteuning blijf ik voorlopig ver van hun producten vandaan....
 
Toffe functie vind ik dat je drumnotes individueel kunt 'nudgen' voor meer groove. Een mooi aanvulling voor een stepsequencer wat mij betreft.
Het lijkt allemaal wel erg intuitief te gaan met dat ding. Ik verheug me net zoveel op dit ding als op mijn dominion 1 toen ik er op wachtte .

En voor die prijs zeg... echt impressive :)
 
Nudgen. Dat klinkt zeker goed. Maar eens aanschaffen deze unit.
Heb trouwens met de beatstep dat als je hem als midi to cv gebruikt er gratis een waanzinnige piep meekomt. Kan iemand testen if dat bij de pro ook zo is aub?
 
Heb trouwens met de beatstep dat als je hem als midi to cv gebruikt er gratis een waanzinnige piep meekomt.

Komt dat door de beatstep of omdat ie aan een beetje brakke geschakelde voeding hangt?
 
Komt dat door de beatstep of omdat ie aan een beetje brakke geschakelde voeding hangt?


Uhm, denk dat ik de usb voeding gebruikte, zal t eens met de adapter proberen.
Bij jou dus geen piep als je hem midi to cv gebruikt?
 
Back
Top