Step sequencing met Beatstep Pro, dat kan niet?

Jeemig..! Dat werkt inderdaad !

Oke, het is nog niet helemaal hoe ik het wilde hebben, maar dat je zo direct een noot aan een step kan toewijzen, dat is wel handig ja. :okdan:
Ja toch, ik vond het al zo vreemd dat het toch niet zo was. Want zo programmeerde ik em.
 
Een noot direct aan een step toewijzen blijkt dus op 2 manieren te kunnen, eerst noot aanslaan, dan step kiezen, maar andersom werkt dus ook, zoals jij het beschreef, eerst step kiezen, daarna noot aanslaan.
 
is zeker niet de enige "pro"-sequencer dat die feature niet heeft
Pyramid kan het ook niet bvb, en er zullen er nog veel zijn

wel verstaan de meeste mensen onder "step sequencing" iets anders dan jij, dus beetje misleidende titel/topic
Ja sorry, ik ben niet helemaal thuis in de terminologie wat het sequencen betreft, maar ik geloof dat ik dus step recording bedoelde.

Ik begreep van @krautrock1958 dat de Keystep Pro dat wel kan, maar de Beatstep Pro dus helaas niet.

(op zich niet heel erg overigens, het valt me toch aardig mee om leuke sequences te maken met de Beatstep Pro. Maar ondanks dat komt er toch een Keystep Pro mijn kant op, dat is voornamelijk vanwege het extra spoor wat er op zit.)
 
Wat ik wil is gewoon noot aanslaan om in te voeren en dat de sequencer dan automatisch naar de volgende step gaat en op invoer wacht. Dat kan dus wel? Hoe dan?
Ik heb nog de Twisted Electrons Crazy 8 te koop staan. Die doet precies dát.

Heeft een 1 octaafs toetsenbordje, is te transposen, supercompact, 4 kanalen cv en gate 4 kanalen MIDI (met chordmode), geheugen voor 16 patterns per track, met een druk op de knop tracks muten, pattern change, en pattern chain. En meer..en meer....
 
Dank je voor het aanbod, maar ik hou het even bij de Beatstep / Keystep.
 
Een td-3 kan dit...aantal steps invoeren, daarna notes invoeren... rests, ties, slides, oct up, down. Realtime transposen van een pattern is ook mogelijk... En kan hij patterns chainen dus je kan een sequence van 16 bars maken. Is dan wel geen dedicated sequencer maar hij stuurt wel midi out.. Is alleen monofoon dus je kan geen chords invoeren.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top