Arturia beatstep pro

Op ongeveer 2.00 minuut van het filmpje erboven hebben ze nu een speciaal kabeltje daartegen lijkt het.
 
Maar hoe is de firmware? Blijft hij in sync als je de pattern lengte aanpast? Moet je veertig keer aan de knoppen draaien voordat je van 0 tot 127 bent. Gezien m'n ervaring met de beatstep, software van Arturia en product ondersteuning blijf ik voorlopig ver van hun producten vandaan....

Naar de sync ben ik ook wel benieuwd!
Heb dacht ik ergens gelezen dat de encoders ook een fijn-instelling hebben, en wat ik gezien heb van de filmpjes gaat het op normale stand best snel maar dat weet je natuurlijk pas zeker als je hem voor je hebt liggen..
 
De softwarematige encoder resolutie van de beatstep slaat nergens op, is niet normaal mee te werken als "normale" controller. Begrijp niet wie dat heeft kunnen bedenken.
 
Hij heeft maar 1 midi out, die wil ik gebruiken om te syncen met mijn Elektron.

Kan je dan ook nog andere synths via midi aansturen?
Tuurlijk, met een Midi Splitter, Thru, of Patchbay.
Je kan dan in principe een héle hoop synths aansluiten - Maar natuurlijk maar 4 verschillende sequences tegelijk.
 
Is de time signature global op de BSP?
Of kan je (hoop ik) op bv seq1 driekwarts zetten en op seq2 vier?
 
Heb hem net binnen. Een korte review. Alles is meer dan prima in orde. Build quality, packaging, cables. echt top. Timing klinkt prima. Heel straight forward. Direct aan de slag. Mooi design.

Echter...

Ik wil hem voornamelijk in gaan zetten om Drumracks mee te sequencen. Dit gaat uitstekend en binnen 1 seconde aan de slag. Zei het niet dat ik tegen een probleem aanloop dat ik had kunnen verwachten:

LATENCY...

De Beatstep pro speelt namelijk zijn eigen sequence af en triggered de drumrack. Hierdoor krijg je zelfs op hele lage buffersizes (die je performance van je cpu sterk onder druk zetten) te maken met ietsje latency t.o.v. je Ableton project. Nou kun je dit op 1/32 quantize wel weer even rechttrekken als je het hebt opgenomen en zodoende de swing en feel redelijk behouden, maar toch net niet helemaal. Dit is toch net niet lekker. Zelfde natuurlijk met een live scenario waarin de beatstep pro als drum sequencer voor drumracks wordt gebruikt..

Ik ben bang dat ik voor mijn scenario dan toch beter Spark, Maschine of Ableton Push kan gaan gebruiken.
De beatsteppro is alleen zo lekker simpel...Het ligt ook helemaal niet aan het apparaat zelf. Dat is top. En om bijv een Akai sampler oid mee aan te sturen..Geweldig.

In een hw setup een onwijs dikke tool voor een zachte prijs..
 
In een hw setup een onwijs dikke tool voor een zachte prijs..

eindelijk
meestal is de situatie tegenovergesteld :P


ja, latency ga je altijd hebben als je via externe midi iets aanstuurt in je computer, je hebt allereerst je midi interface latency en dan nog je soundcard van de audio die uit je computer moet komen.. meestal zit je dan boven de 10ms.. onwerkbaar vind ik
indien je al de "non computer" tracks 10ms zou kunnen vertragen is je probleem opgelost ;)
 
Waar hebben jullie hem gehaald dan, want de importeur schijnt failliet te zijn.
 
Je kunt in Ableotn trouwens wel een latent offert geven aan de midiclock out.
Zodoende krijg je de Beatstep Pro in sync.
Naar meerdere malen proberen prima voor een live situatie.
Echter als hij de midinoten instuurt in ableton heb je toch te maken met 0.x ms verschuiving.
Zodra je quantized in Ableton veranderd de feel natuurlijk...
Ach..ik gebruik de BS Pro gewoon verkeerd. Het scenario wat ik zoek past bij Ableton Push..
Blijft een heel mooi ding. Aanrader!
 
Bax heeft em in elk geval op voorraad

Ja dat zag ik, maar dat zou dan grijze import moeten zijn of zo ? Hoe komen ze er anders aan.. Zou een bedrijf als bax zoiets doen ?
 
Ja dat zag ik, maar dat zou dan grijze import moeten zijn of zo ? Hoe komen ze er anders aan.. Zou een bedrijf als bax zoiets doen ?

vermoedelijk omdat ze er een hele berg besteld hebben en dus putten uit bestaande stock?
 
Is het niet vreemd dat ze, in geval ze failliet zouden zijn, zelf nog spullen kunnen verkopen? Op marktplaats bieden ze wat 'demo' spullen aan "Wegens beëindiging importeurschap".

Merkwaardig dat een importeur/ distributeur spullen direct aan eindafnemers te koop aanbiedt. Dat M Works verdwijnt vind ik persoonlijk geenszins een verlies. Een paar keer zelf mee te maken gehad, verbijsterend slecht bedrijf. Clavia vertrok er al eerder, net als Kurzweil e.a.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top