SH-5....

Neem nou de Korg MS-20 op marktplaats voor 1500 euro en de Roland TB-303 op kazapa.be voor 2899 euro.
Maar daar hoor ik nooit iemand over
Het wemelt hier anders wel van de draadjes over exact dit soort excessen...
 
een zwaar onderschatte synth en ik denk dat dat komt omdat hij (als module) er niet indrukwekkend genoeg uit ziet?
Ik denk niet dat hij zwaar onderschat is hoor. Maar de hands-on van de JP8 heeft ie niet, zelfs niet met programmer.
 
Ik vond het systeem met patch en voice dermate ingewikkeld dat ik desondanks dat ik het eigenlijk al van de MKS-50 kende én de manual er bij had het toch niet voor elkaar kreeg om een sound fatsoenlijk op te slaan.

Tot drie keer toe :frons:




.....maar hij klonk wel erg goed :luv:
 
Volgens sommigen (niet mijn woorden) is het the beste (MKS-80) synth ooit!
Uiteraard met de programmer.
Elke respectabele studio heeft er wel één staan, is in vele (80 & 90) top hits gebruikt.
Vooral al je een p.c. gebruikt is hij beter inzetbaar (registratie tweaken knoppen) dan z'n rivaal de JP-8.
Ieder z'n eigen meug.
 
mwa, de beste.....

het is wel een leuke polybak.....

maar een sh-5 is toch niet te vergelijken met een polysynth?
 
Write knopje?

Ik weet het niet meer. Ik weet wel dat ik op mijn MKS-50 wel eens vaker geluiden kwijt was omdat het ding niet echt handig werkt. Bijvoorbeeld na het opstarten standaard in 'WRITE OFF' staan kan een goede zijn.
 
Ik weet het niet meer. Ik weet wel dat ik op mijn MKS-50 wel eens vaker geluiden kwijt was omdat het ding niet echt handig werkt. Bijvoorbeeld na het opstarten standaard in 'WRITE OFF' staan kan een goede zijn.
Oja, daar liep ik pas ook tegenaan maar als je tegen die melding aanloopt zet je natuurlijk write mode op ON.
 
mwa, de beste.....

het is wel een leuke polybak.....

maar een sh-5 is toch niet te vergelijken met een polysynth?
+1, hou me verder maar buiten de discussie, het is me wel duidelijk inmiddels, succes met de koop/ verkoop !, vr.gr.
 
Tuurlijk zijn de SH-5 en de MKS-80 niet (geheel) met elkaar te vergelijken, zelfs als je de polyfonie buiten beschouwing laat.
Maar ik heb beide staan (MKS-80 helaas zonder de zo noodzakelijke programmer) en zodra ik de programmer heb kunnen bemachtigen mag de SH-5 voor het juiste bedrag naar een nieuwe eigenaar.
 
mwa, de beste.....

het is wel een leuke polybak.....

maar een sh-5 is toch niet te vergelijken met een polysynth?

mee eens
de sh5 is de top vd analoge discrete sh line
heel anders wordt t aswe praten over bv een cem based poly synth
sommige zweren by een mks 80 andere weer by een jp8 er zijn sound verschillen


en bv weer andere by een p5/ of een obie [x] a [12/ matrix ..
om maar wat te noemen
ask een dikke analoge poly wil ...neemk egt denkik een oberheim
[ sh 5 is zekers egt apart te noemen ]
 
Oei oei, er zit toch echt wel een wezenlijk klankverschil tussen de SH-5 en de MKS-80 zeg... :erm:
 
Oei oei, er zit toch echt wel een wezenlijk klankverschil tussen de SH-5 en de MKS-80 zeg... :erm:

Hij maakt ook geen directe vergelijking. Hij zegt alleen dat de SH-5 de top is van de analoge discrete synths maar dat dat bij polyphone cem based synths anders is (waarbij de top dus of mks-80 of JP8 is (volgens sommigen)).
 
Sorry, ik was kennelijk niet helemaal duidelijk, maar ik doelde op de opmerking van analogica dat ze soundwise gezien "dubbel" zijn.
 
Nou nee, zo bedoel ik het niet geheel.
Ik bedoelde eigenlijk dat de MKS-80 alles kan wat de SH-5 ook kan alleen dan nog veel meer?
Maar als het niet alleen op de sound aankomt, en ik moet een keuze maken (wat ik ook ga doen) dan blijft de MKS-80 mijn voorkeur hebben.
Als je de MKS-80 monofoon bespeelt (in unison dus) met de unison detune vol aan, dan weet je niet wat je mee maakt.
Zoals ik al eerder vermeld had, heb ik gewoonweg te veel synths en ik heb niet de tijd om aan elke synth de volledige aandacht te besteden om het onderste uit de kan te kunnen halen?
 
unison :(

maar die is op de mks super breed idd, ideale trancesynth of voor andere tapijtjes.
 
Hij maakt ook geen directe vergelijking. Hij zegt alleen dat de SH-5 de top is van de analoge discrete synths maar dat dat bij polyphone cem based synths anders is (waarbij de top dus of mks-80 of JP8 is (volgens sommigen)).


totaal verschillende apparaten
naast elkaar denkik erg goed
:engel:
doe mij toch maar de sh5
en bv een vx600 en polris ernaast :halleluja
 
klinkt alsof er dadelijk een mks80 te koop gaat staan
vind de vergelijking sh5 /mks80 vreemd, klankmatig verschillen ze nogal, gewoon twee verschillende synth's die allebei roland heten.
tav de vergelijking jp8/ mks80 verschillen de meningen in de tijd. was eerst de mks80 "de studiostandaard" , nu zie je dat de jp8 toch gewilder is ( vergelijk de prijzen op ebay ).
en waarom?
ik ga voor de jp8 : bedieningsgemak, sound, en verder zal de mks80 ook best goed zijn. ieder z'n meug
 
Back
Top