SH-5....

Tsja, schrapers en krenten, dat gaat natuurlijk niet samen hè.

:doei:
 
heeft de sh5 iets van meer dan 1 cv in op t filter denkik wel ?
rest ?
dus bv system 100 achtige dingen kunne aleen verkregen worden met de
toch best leuke sequencer ernaast
[we hebben oooooit de " onze " verkocht grr ..]

begryp bets dat de sh5 veel switches heeft alle modulatie komt dan van env/ 2 [toch ? ] lfo
dat vindt ik ook bets jammer op mn cs30 zou der best meeeeer patchie points op willen hebben

ophouwen met dat gejammer
:doei:
 
enige kleine modificatie ( in/uit patchpoints) lijkt me niet zo'n grote operatie bij de sh5 , indien gewenst.
heb zelf wel wat ideen , bv verwerken van de contrajacks in het stroomkabelvakje om het uiterlijk niet aan te tasten) , maar het staat wat verder op m'n wensjeslijst. de sh5 voldoet prima qua orginele modulatiemogelijkheden voor mij.
de sys101 en 102 bieden wel meer modulatieroutings, echter die combinatie is 2 maal zo duur en live nogal omslachtig te tweaken vind ik. daarom voor mij sh5
 
enige kleine modificatie ( in/uit patchpoints) lijkt me niet zo'n grote operatie bij de sh5 , indien gewenst.
heb zelf wel wat ideen , bv verwerken van de contrajacks in het stroomkabelvakje om het uiterlijk niet aan te tasten) , maar het staat wat verder op m'n wensjeslijst. de sh5 voldoet prima qua orginele modulatiemogelijkheden voor mij.
de sys101 en 102 bieden wel meer modulatieroutings, echter die combinatie is 2 maal zo duur en live nogal omslachtig te tweaken vind ik. daarom voor mij sh5

see
een perfecte synth betsaat niet !
blijft compromisse :bekdicht: sluiten
 
omgaan met de beperktheden
 
Word je wel creatief van! (schijnt het).

Ik zou overigens graag omgaan met de beperktheden van de SH-5; mooie bak hoor. Maar voorlopig houd ik het even bij mijn SH-1 :dubbel:

kzou graag een beprking meer hebben en sh 5 thuis
dan al so beperkt kan wel wat by
leerje op een gegeven moment mee omgaan haha

sh1 heefttie nou 1 osc /1 lfo 2 env ja tochh ?
 
Ben je nou helemaal van de p........g...........
Wie gaat er nu in een zeldzame synth gaten boren om hem te modificeren.
Waarde vermindering, verkrachting, zouden ze de doodstraf voor moeten geven?
 
kan jou de waarde schelen, als je dat wilt....hehe het blijft een instrument

slopen is zonde, als je het netjes doet en als je het weer naar originele toestand kan brengen is het toch prima?
 
binnenin het stroomsnoercompartiment ?, kom nou , alleen een muggezifter die hem daarvoor laat liggen, zeker met alle extra modulaire opties die je erbij krijgt.
 
Ben je nou helemaal van de p........g...........
Wie gaat er nu in een zeldzame synth gaten boren om hem te modificeren.
Waarde vermindering, verkrachting, zouden ze de doodstraf voor moeten geven?

een synthesizer is een mu-ziek in-stru-ment,.............
als je die kan verbeteren door enorme gaten te boren en over te spuiten, gewoon doen..................

als je iets wilt sparen, neem dan postzegels ofzoiets......

en de doodstraf is niet erg fris, die wordt alleen nog in zeer onbeschaafde delen van de wereld gebruikt en geroepen, meestal op plaatsen waar de megafoon het enige muziekinstrument is.

:mega:
 
kastjes raak je kwijt.
het klepje is meestal gewoon dicht, zie je dus niets van, of je moet ernaar zoeken.
 
Bepaalde synths zijn voor mij de ''holy grail'' en zoals iedereen nu wel weet zal ik nooit een beschadigde synth kopen, bij mij wil het oog net zoveel als het oor.
EN DAAR WIL IK IN TEGENSTELLING TOT DE MEESTE ANDEREN, WEL WAT MEER VOOR BETALEN, IK BEN NIET ZO'N KRENT.
 
een synthesizer is een mu-ziek in-stru-ment,.............
als je die kan verbeteren door enorme gaten te boren en over te spuiten, gewoon doen..................

als je iets wilt sparen, neem dan postzegels ofzoiets......

en de doodstraf is niet erg fris, die wordt alleen nog in zeer onbeschaafde delen van de wereld gebruikt en geroepen, meestal op plaatsen waar de megafoon het enige muziekinstrument is.

:mega:


meestal op plaatsen waar de megafoon het enige muziekinstrument is.
:D:halleluja

zou kim young iel ook synths verbieden in n korea
:?
 
sh1 heefttie nou 1 osc /1 lfo 2 env ja tochh ?

Ja, klopt precies, al is de 2e envelope van het AR type. Het is de meest simpele uit de SH-reeks maar heeft voor een 1-osc. synth toch aardig wat aan boord nog. En hij klinkt super en ziet er mooi uit :)

Een belangrijke reden dat ik hem er bij hou is dat hij heel goed te combineren is met m'n M5. De tuning tussen beide bakken is 100% accuraat, de CV/gate is snel te patchen en de SH-1 heeft een uitgebreide audio mixer met een goed instelbare externe input. Ik zie hem dan ook meer als een extra oscillator en filter voor mijn bescheiden modulaire systeempje.
 
Back
Top