SH-5....

erg duur, ik heb ze al 3x voor 2500+ gezien, worden nooit verkocht.....
Oddy is bv nog steeds 1500
 
De helft is realistisch...

Analogica is de schreeuwerd die 6000 Euro voor z'n paarse Syrinx wilde hebben. Zakte na veel uitgelachen worden tot 3600. Daarna bleren -ie over verkopen op Vemia, ook niet verkocht, al heeft -ie daar wel zijn leugens over 'eerste eigenaar' moeten weghalen. Daarna Ebay: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180434626430&ssPageName=STRK:MEWAX:IT en hahaha, ook daar niet verkocht...

Was zelf ook op zoek, en ben nu in overleg over een mooie in de US voor $ 1.400 excl. en die was al driemaal aangeboden voor die prijs.

Die analogica reageerde ook toen ik op zoek was:

Ik heb je er een aangeboden in absolute nieuwstaat voor 2800 euro?
Als je dit te duur vind dan heb je totaal geen verstand van de waarde van vintage synths, vooral niet omdat de SH-5 behoorlijk zeldzaam is. Heb ook 2 jaar gezocht voor ik er één gevonden had, de laatste keer dat er één aangeboden werd in Nederland was in 2007. En naar mijn weten zijn er maar 5 stuks in ons land, waarvan ik er nog 2 weet te staan, omdat ik die destijds ook kon kopen voor 2800 euro, maar de verkopers trokken op het laatste moment de verkoop toch in, omdat ze er toch te gehecht aan waren.
Daar komt bij dat z'n grotere broer de SH-7 lang niet zo zeldzaam is en ook niet zo'n mooie sound heeft omdat hij alleen een HPF heeft en de SH-5 een LPF-BPF-HPF.
En zeer zeker niet zo veel waard is, een SH-7 gaat voor rond de 2000 euro. Wees realistisch, zelfs een Jupiter 8 kost tegenwoordig al rond de 4500 euro.
Als je op een koopje wacht (SH-5) dan kun je wachten tot dat je een ons weegt, kenners weten dat een nette en werkende SH-5 tussen de 2500 en 3000 euro kost.
Nou ik wens je veel geluk met je speurtocht, maar weet zeker dat je er geen zult aangeboden krijgen en als dat toch het geval mocht zijn zal dat tegen hetzelfde bedrag als ik je aanbied zijn.
 
1400-1600 is de prijs waarvoor ze verkocht worden. Sommigen vragen 2500 tot zelfs 3500, maar die worden niet verkocht.
 
hij is alweer verwijderd, wie verkocht wat en voor hoeveel ?

even terzijde:
niets ten voor of nadelen van analogica, maar z'n verhaal klopt wel zoals hierboven aangegeven: hij heeft mij 2800 geboden maar ik wilde m'n sh5 niet verkopen ( vreemd als hij hem nu, na alle zoeken, weer zou willen verkopen ) , de sh5 is ver boven de 1500 euro gestegen, 2000+ is niet vreemd. hij heeft z'n syrinx verkocht bij vemia ( kun je zo nakijken op de veilingsite) waarom de afhandeling verder stokte moet je hem zelf maar vragen.
en verder vind ik dat vuilspuien het forum onwaardig en eigenlijk waarschijnlijk meer bepaald door "incompatibilite des humeure", of te wel "lui die mekaar niet kunnen uitstaan "
kortom : laten we het feitelijk houden, roddelen doen we wel in de kleine uurtjes, zonder directe aanleiding
 
Laatst gewijzigd:
erg duur, ik heb ze al 3x voor 2500+ gezien, worden nooit verkocht.....
Oddy is bv nog steeds 1500

klopt die japanse winkel.
en

een of andere andere jap die veel over seas adverteerd
ook meestal 2500 $ eerdat t in je huis is kost t ook 2500 eu

dus
de sh5 is egt wel een vd heftigste synth van roland
system 100 style [hoef / moet k t nog een keertje uit leggen :? ]
zonder t 18 db filter
jaja,..:engel:sunny

en ik denk dat ie mooier / org / vetter is dan een sh7 ..met die champagne colors
dus 1250 a140 is op zn plek
vergis je niet op de nsystem 700 na wordt t niet vette met de rolands serie

wie heefter oooooit eentje gehad bv
geloof sunny
leo ?
sjoerd/ synthiaks ?

uhh mono uhhhhhhhhhhhhhh:doei:
 
De helft is realistisch...

Analogica is de schreeuwerd die 6000 Euro voor z'n paarse Syrinx wilde hebben. Zakte na veel uitgelachen worden tot 3600. Daarna bleren -ie over verkopen op Vemia, ook niet verkocht, al heeft -ie daar wel zijn leugens over 'eerste eigenaar' moeten weghalen. Daarna Ebay: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180434626430&ssPageName=STRK:MEWAX:IT en hahaha, ook daar niet verkocht...

Was zelf ook op zoek, en ben nu in overleg over een mooie in de US voor $ 1.400 excl. en die was al driemaal aangeboden voor die prijs.

Die analogica reageerde ook toen ik op zoek was:

Ik heb je er een aangeboden in absolute nieuwstaat voor 2800 euro?
Als je dit te duur vind dan heb je totaal geen verstand van de waarde van vintage synths, vooral niet omdat de SH-5 behoorlijk zeldzaam is. Heb ook 2 jaar gezocht voor ik er één gevonden had, de laatste keer dat er één aangeboden werd in Nederland was in 2007. En naar mijn weten zijn er maar 5 stuks in ons land, waarvan ik er nog 2 weet te staan, omdat ik die destijds ook kon kopen voor 2800 euro, maar de verkopers trokken op het laatste moment de verkoop toch in, omdat ze er toch te gehecht aan waren.
Daar komt bij dat z'n grotere broer de SH-7 lang niet zo zeldzaam is en ook niet zo'n mooie sound heeft omdat hij alleen een HPF heeft en de SH-5 een LPF-BPF-HPF.
En zeer zeker niet zo veel waard is, een SH-7 gaat voor rond de 2000 euro. Wees realistisch, zelfs een Jupiter 8 kost tegenwoordig al rond de 4500 euro.
Als je op een koopje wacht (SH-5) dan kun je wachten tot dat je een ons weegt, kenners weten dat een nette en werkende SH-5 tussen de 2500 en 3000 euro kost.
Nou ik wens je veel geluk met je speurtocht, maar weet zeker dat je er geen zult aangeboden krijgen en als dat toch het geval mocht zijn zal dat tegen hetzelfde bedrag als ik je aanbied zijn.


van de desbetereffende man hebk nog ...een " perssoonlijk mailtje " gehad ...
dat ik dat wel durfde zomaar wat te zeggen over zn " opaaltje " purple syrinx die was egt wel 6000+ eu
waard want ie wist waardie vandaan kwam

na bertje ..zou zich krom lachuh astie dit hoord

want vroegah werden juist meerde syrinx de deur uit gedaan vanwege t ...t wordt nog geld waard laterts ..maar dan in een een soort koffertje / case ..
hoeveel zijn die dan waard ???????
20.0000
gulden haaaaaaaaaaaaaha

syrinx is een mooi / byna perfect concept ; gelukkig van nederlandse bodem
..
de crumar spirit lijkt qa design er erg op
maar sound wise kunnen helaas hier maar denkik een paar mensen t navertellen ..
klinkt erg hey navertellen
:r:bekdicht:

net of synth klennis uit sterft met t virus/ nord tyd perk
:?
 
:doei:
hij is alweer verwijderd, wie verkocht wat en voor hoeveel ?

even terzijde:
niets ten voor of nadelen van analogica, maar z'n verhaal klopt wel zoals hierboven aangegeven: hij heeft mij 2800 geboden maar ik wilde m'n sh5 niet verkopen ( vreemd als hij hem nu, na alle zoeken, weer zou willen verkopen ) , de sh5 is ver boven de 1500 euro gestegen, 2000+ is niet vreemd. hij heeft z'n syrinx verkocht bij vemia ( kun je zo nakijken op de veilingsite) waarom de afhandeling verder stokte moet je hem zelf maar vragen.
en verder vind ik dat vuilspuien het forum onwaardig en eigenlijk waarschijnlijk meer bepaald door "incompatibilite des humeure", of te wel "lui die mekaar niet kunnen uitstaan "
kortom : laten we het feitelijk houden, roddelen doen we wel in de kleine uurtjes, zonder directe aanleiding


kweet zekers as ik mn tb hier neer zet voor 2500.-
en mn cs30 voor 2000.- en mn 808 + 909 + 606 voor 3500.
- eu
ik ook behoorlijk wordt uit gelacheh

ik hoop t ook dat ask naast mn schoenen ,..ga lopen mensen ,me recht zetten
zo werkt t sunny
 
Sunny geeft het al aan.

Waarom blijven we mensen een voedingsbodem bieden?
We weten inmiddels allemaal wel dat er mafkanen zijn die 303's verkopen voor 1 miljard keer de woordwaarde, de complete top40 coveren op een Tyros en geesteszieken die nummers posten met zulke provocerende teksten dat je je afvraagt of de Islam nu wel zo een dreigend gevaar is.

Laat ze allemaal lekker doodbloeden, vaak is hun actie een schreeuw om aandacht en wat gebeurt hier................................?

r09
ik heb nog niet gegeten moet happen dusjjjjjjjjjjjj

oven schotel stat an ..hehe
 
negeren die hap denk ik ook ( niet die ovenschotel ).
of hij verkoopt hem , of hij spendeert een goed deel van z'n leven met hem te verkopen, ieder z'n meug.
ik had geen interesse in een syrinx en was en ben blij met m'n sh5, die houdt me voldoende bezig. jammer dat deze soap blijft doorgaan, begrijp inmiddels wel dat er op menig teen gestaan is, tja tact en timing is ook een gave, evenals beperking en pauze.
kortom, ik ga maar eens kijken of er nieuwe "kut" muziek op de site staat. (evenveel letters als "sh5" , minder groen maar minstens evenveel "diepgang")
 
Waarom blijft iedereen continue in dezelfde discussie hangen?
Vraag -> aanbod, prijs te hoog koop je hem niet.
Ik begin me zelfs af te vragen of wij hier in NL eigenlijk niet te weinig vragen voor bepaalde apparatus in vergelijking met de rest van de planeet.....:engel:
 
als je het vergelijkt met gitaren, dan zeker wel.
enige verschil is daarbij de relatief grotere kwetsbaarheid, naar ik meen, van synthesizers.
het zijn muziekinstrumenten !
 
Ik begin me zelfs af te vragen of wij hier in NL eigenlijk niet te weinig vragen voor bepaalde apparatus in vergelijking met de rest van de planeet.....:engel:

Omdat we zuinig zijn, zelfs met de vraagprijs ;)
 
Die analogica reageerde ook toen ik op zoek was:

Ik heb je er een aangeboden in absolute nieuwstaat voor 2800 euro?
Als je dit te duur vind dan heb je totaal geen verstand van de waarde van vintage synths, vooral niet omdat de SH-5 behoorlijk zeldzaam is. Heb ook 2 jaar gezocht voor ik er één gevonden had, de laatste keer dat er één aangeboden werd in Nederland was in 2007. En naar mijn weten zijn er maar 5 stuks in ons land, waarvan ik er nog 2 weet te staan, omdat ik die destijds ook kon kopen voor 2800 euro, maar de verkopers trokken op het laatste moment de verkoop toch in, omdat ze er toch te gehecht aan waren.
Daar komt bij dat z'n grotere broer de SH-7 lang niet zo zeldzaam is en ook niet zo'n mooie sound heeft omdat hij alleen een HPF heeft en de SH-5 een LPF-BPF-HPF.
En zeer zeker niet zo veel waard is, een SH-7 gaat voor rond de 2000 euro. Wees realistisch, zelfs een Jupiter 8 kost tegenwoordig al rond de 4500 euro.
Als je op een koopje wacht (SH-5) dan kun je wachten tot dat je een ons weegt, kenners weten dat een nette en werkende SH-5 tussen de 2500 en 3000 euro kost.
Nou ik wens je veel geluk met je speurtocht, maar weet zeker dat je er geen zult aangeboden krijgen en als dat toch het geval mocht zijn zal dat tegen hetzelfde bedrag als ik je aanbied zijn.


De paus gelooft zichzelf ook na het vertellen van omslachtige verhalen aan zijn onderdanen.
 
als het zo staat , ben ik trouwens Niet degene die zich terugtrok, heb er nooit een aangeboden.
dat "wees realistisch" is wel sterk.

een sh7 is zeldzamer, en heeft , dacht ik een 24dbLPF filter ( ipv12db ), wat toch minder klinkt naar mijn smaak.
dat "zelfs een jupiter8 " steekt wel wat, maar och kom... it's partytime!
**veel geluk met de verkoop **
 
Laatst gewijzigd:
Wees realistisch!!...volgens mij had ie ook een Powertran trancedent voor 1250 te koop maar dat kan ook een ander zijn.
 
Nee Ralph ik had geen Powertran trancedent te koop.
Zal ook nooit een bouwpakket aanschaffen. of welke andere waardeloze synth.
Trouwens mijn syrinx gaat naar de U.S.A. daar had iemand het geld er wel voor over.
Bijna iedereen op dit forum kraakt de syrinx af (in het algemeen, dus ik bedoel niet alleen de mijne) dat hij maar magertjes klinkt etc etc, maar ondertussen wil wel iedereen er één hebben, snap ik geen drol van.
Hij heeft echt wel een aparte sound, heb genoeg synth gehad om een vergelijking te maken, maar voor mij was de sound te ''out standing'' vandaar de verkoop.
Met de prijzen van vintagesynths is het gewoon zo, wat heb je er voor over om hem te verkopen of te kopen.
Meestal bepaald het aanbod de prijs, dus wat zeldzaam is kost nu éénmaal wat.
Een zeldzame klassieke auto is ook meer waard dan een nieuwe.
Ga ook niet meer mee in deze eindeloze discussie, en als je er een (SH-5 of SYRINX)
elders goedkoper kunt krijgen en het risico wilt nemen om hem ongetest van ver weg te laten komen, moet je dat zeer zeker doen.
Ik heb geduld, en als er zich niemand aandient dan blijft hij gewoon staan, het is een fantastische synth en op het systeem 700 en de JP-8 na de beste klinkende synth die Roland ooit gemaakt heeft.
Veel beter en flexibeler dan z'n grote broer de SH-7, die in tegenstelling tot wat hier wordt beweerd niet zo zeldzaam is, en dunnetjes klinkt.
Vorig jaar stond er nog een SH-7 op marktplaats (niet zo'n mooie) verkocht voor 1850.
Ik vind dat als er voor de TB-303 al 1400 euro wordt gevraagd, wat in feite een speelgoedje was en nooit bedoeld als echt muziekinstrument, ik met mijn prijzen van zeldzame synth die als nieuw zijn niet echt duur ben.
Einde discussie.
 
:slotje:
 
Hoi...Dit is mijn thread.
 
Back
Top