SH-5....

Hoi...Dit is mijn thread.

Idd....maar elke thread die over de prijs van een synth gaat eindigt in een eindeloze lange discussie die op hetzelfde uitdraait en dan wordt gesloten door een moderator.

Misschien kunnen we elkaar er maar beter niet meer opwijzen dat er ergens een synth te koop staat voor een bepaald bedrag.
 
Zal ook nooit een bouwpakket aanschaffen. of welke andere waardeloze synth.

Als jij bouwpakketten waardeloos vindt, doe ik een gouden zaakje voor je: ik geef je 50€ voor elke Formant die je vindt! Ben jij er vanaf, en heb je nog meer dan zijn waarde ervoor gekregen ook. ;)
 
Veel beter en flexibeler dan z'n grote broer de SH-7, die in tegenstelling tot wat hier wordt beweerd niet zo zeldzaam is, en dunnetjes klinkt.

Ik vind dat als er voor de TB-303 al 1400 euro wordt gevraagd, wat in feite een speelgoedje was en nooit bedoeld als echt muziekinstrument, ik met mijn prijzen van zeldzame synth die als nieuw zijn niet echt duur ben.
Einde discussie.

De SH-7 is niet de grote broer van de SH-5, hooguit wat jonger en (dus) groen ipv grijs.

Mensen die vinden dat een 303 speelgoed is kunnen er niet mee omgaan. Ik mag 'm graag gebruiken als basgitaar (waar -ie ook voor gemaakt is).
 
Hoi...Dit is mijn thread.
klopt, excuses, ik sloot alleen aan bij persoon die mij voorging met verstandige opmerking, het leidend voorwerp oneerbiedig gezegd
 
het was een grap....:)
 
Wees realistisch!!...volgens mij had ie ook een Powertran trancedent voor 1250 te koop maar dat kan ook een ander zijn.

iig istr nu eentje met een trancendent voor 995.- eu
niet mis

steek post
 
het was een grap....:)
ja maar , nee hoor , je had gelijk hoor, terecht dat je opkomt voor je eigenste treat.
 
De SH-7 is wel degelijk de grotere broer en opvolger van de SH-5. omdat ze elkaar enkele productie jaren overlapten.
Echter een opvolger hoeft niet altijd beter te zijn, en in dit geval dus slechter.
De komt mede door de SH-7's zeer zwak klinkend filter, en het onbreken van de zeer uitgebreide routingsmogenlijkheden die de SH_5 zo uniek maakt.
Ook heeft de SH-7 maar één lfo en de SH-5 twee.
Smaken verschillen, maar de SH-5 klinkt gewoon oud, en niet zo clean als de SH-7.
Conclusie, voor elk wat wils.
 
(effe gechargeerd: )
smaak, smaak, veel mensen vinden de 12dbfilters van de sh5 gewoon Mooier klinken dan de 24dbfilter van de sh7, en idem dito voor de oscillatoren,cq de gehele synth tov de sh7.
sh7 was , als opvolger, klankmatig gewoon een beetje tegenvaller, geen verbetering.
op zich is het echter zeker een goede synth, de sh5 is beter
"oud" klinkt wat "muffig" vind ik, clean zijn ze alletwee

ps , mag ik vragen waarom je , na lang zoeken, hem nu toch wilt verkopen? ben je niet bang dat je er spijt van krijgt?
 
De SH-7 is wel degelijk de grotere broer en opvolger van de SH-5. omdat ze elkaar enkele productie jaren overlapten.
Echter een opvolger hoeft niet altijd beter te zijn, en in dit geval dus slechter.
De komt mede door de SH-7's zeer zwak klinkend filter, en het onbreken van de zeer uitgebreide routingsmogenlijkheden die de SH_5 zo uniek maakt.
Ook heeft de SH-7 maar één lfo en de SH-5 twee.
QUOTE]

Ah, daarom is -ie dus de grote broer van de SH-5.
 
grote broer, in de zin van big brother !
 
Dat ik er spijt van krijg, weet ik wel zeker.
Maar zo'n vaart zal het niet lopen, ik ben volgens vele gefrustreerde aspirant kopers veel te duur, maar ja voor niets gaat de zon op.
Ik hou mij aan de prijs van 2 (Nederlandse) verkopers die mij destijds een SH-5 voor 2800 en 3000 euro aanboden, toen ik nog zoekende was.
En voor minder dan 2800 gaat hij echt niet weg, heb ik geen enkele reden voor.
In tegenstelling tot mijn in den treure besproken syrinx, komt de SH-5 wel tot zijn recht waarvoor ik hem in gedachten had.
Laat lieden die graag een cheap deal zoeken er maar één over komen van de andere kant van de globe en dan tot de conclusie komen dat er iets misschien niet (naar behoren) werkt, verklaar mensen die ongetest een zeer (elektronisch) complex apparaat kopen waar van alles mis mee kan zijn sowieso voor gek.
Goedkoop is vaak duurkoop.
Dit nog even: in opzicht van de leeftijd en de functie mogenlijkheden is de SH-7 de kleinere broer, in opzichte waar Roland hem voor bedoeld had de grotere (opvolger) en duurdere (destijds).
Naar mijn weten is de SH-5 veel geliefder en willen mensen daar meer voor betalen dan voor een SH-7.
Ik ben niet zo krenterig, dus als iemand een OSCar met origineel midi en / of een Roland MPG-80 die aan mijn strenge voorwaarden voldoet heeft, en een goede deal wil maken (ben bereid daar wat meer dan de marktprijs voor te betalen) mag zich melden.
 
Laatst gewijzigd:
... dus als iemand een OSCar met origineel midi en / of een Roland MPG-80 die aan mijn strenge voorwaarden voldoet heeft, en een goede deal wil maken (ben bereid daar wat meer dan de marktprijs voor te betalen) mag zich melden.

Er staat nu een mooie MPG-80 te koop op eBay! :)
 

Attachments

  • DSC_7992.jpg
    DSC_7992.jpg
    107,3 KB · Bekeken: 42
Dat ik er spijt van krijg, weet ik wel zeker.
waarom iets verkopen , waarvan je weet dat je er spijt van gaat krijgen ?:?

( nav het ebay linkje van daarnet: ) geef mij maar een jp8, kleine schuifjes allemaal op die programmer en wat een roestbak trouwens
 
waarom iets verkopen , waarvan je weet dat je er spijt van gaat krijgen ?:?

( nav het ebay linkje van daarnet: ) geef mij maar een jp8, kleine schuifjes allemaal op die programmer en wat een roestbak trouwens

Ja het is wel erg doorzichtig hè, die verkooptechniek..

En wat die programmer betreft: is die bij het grofvuil gevonden ?? Sh*t zeg..
 
nou ja ik begrijp niet dat iemand allemaal dure vintage synth's zoekt, ze moeten in "nieuwstaat "zijn, vervolgens ze erg duur, na eigen zeggen , aanschaft om ze nauwelijks 1/2 jaar later weer te verkopen " tegen verlies" of in ieder geval tegen een erg hoge prijs met dus nauwelijks winstmarge.
als je ze wilt voor jezelf kan ik me voor stellen dat ze perfect moeten zijn, als je ze wilt voor de handel , koop ze dan wat goedkoper en dus minder perfect in, en/of knap ze zelf wat op , heb je meer winst.
het is verder mijn zaak niet, maar het verbaasd me ook omdat het overkwam dat de aanschaf van de sh5 iets was waar je , voor jezelf al lang naar op zoek was., ca enkele maanden geleden.
of valt ie zo tegen?
( ps heb deze vraag natuurlijk ook al meer persoonlijk gericht echter klaarblijkelijk is die ergens verloren gegaan..)
maar zoals gezegd : het is inderdaad mijn zaak niet
 
Deze MPG-80 voldoet dus niet aan m'n eisen, geef nog geen 50 euro voor die roestbak, kun je ook niets meer aan opknappen, bij overspuiten ben je de gehele lay out kwijt?
Heb wel 900 euro over voor een mooie, niet voor de handel maar voor mezelf.
Ben al 8 jaar in het bezit van een MKS-80 (rev 4) maar heb door het ontbreken van de programmer het volledig potentieel waar hij toe in staat is nog niet kunnen benutten.
Wat de SH-5 betreft, die bevalt me uitstekend, en als hij verkocht mocht worden mag ik dan niet zeggen dat ik er misschien wel spijt van ga krijgen?
Hij gaat ook zeker niet onder de 2800 euro weg, als ik hier al hoor dat bepaalde mensen
er niet meer dan 1500 euro voor over hebben heb ik er veel en veel meer voor betaald. Maar ja, vind maar eens een synth van 34 jaar oud in nieuwstaat, die kans is uiterst klein.
Dat anderen de uiterlijke staat van een synth niet belangrijk vinden moeten ze zelf weten, bij mij komt een beschadigde synth niet in aanmerking, dus ieder zijn eigen meug.
Verder ben ik geen handelaar, ik verkoop alleen als ik op iets uitgekeken ben en weer iets anders wil aanschaffenen.
En ik maak geen grote winsten, betaal zelf meestal de hoofdprijs, en in geval van de syrinx moet ik zelfs een behoorlijk verlies accepteren.
Dat sommige mensen geen geld hebben en daarom alles de grond inboren wat ze niet kunnen bekostigen maar wel graag willen hebben, kan er bij mij niet in.
Hou je dan stil en laat een ander in zijn waarde.
 
Laatst gewijzigd:
je hebt die sh5 toch pas aangeschaft, wat maakt dan toch , dat je zo snel op hem bent uitgekeken ? gewoon interesse
 
Ik denk dat als ik een MPG-80 heb, de SH-5 gewoon overbodig gaat worden.
De MKS-80 is tot veel meer in staat (cross modulation-16 VCO's in UNISON met DETUNE) en polyfoon, een zwaar onderschatte synth en ik denk dat dat komt omdat hij (als module) er niet indrukwekkend genoeg uit ziet?
Wil me gaan concentreren op nog maar een aantal synths, heb er gewoon te veel (14) en te weinig tijd om me echt in alle synths te verdiepen om het onderste uit de kan te kunnen halen.
De SH-5 en de SYRINX zijn prachtige en indrukwekkende uiterst zeldzame (vooral in de staat zoals mijne verkeren) synths en hebben allebei een ''eigen'' duidelijk herkenbare sound.
Maar voor mij eigenlijk overbodig, wat de SH-5 kan kan de MKS-80 ook en wat de SYRINX kan kan de OSCar (bijna) ook, dus waarom moet ik iets (soundwise gezien) dubbel hebben.
Dat neemt niet weg dat ik ze voor een appel en een ei ga weg doen, heb een bepaald bedrag in m'n hoofd en lager ga ik echt niet.
Ik heb de tijd en heb het geld (gelukkig) niet dringend nodig.
Diegene die geen waarde hecht aan vintagesynths in nieuwstaat, en er één wil kopen voor weinig, moet niet bij mij wezen.
Diegene die wel waarde hecht aan kwaliteit en ''looks'' en daarom wat meer wil betalen dan gangbaar is (net als ik) zal niet teleur gesteld worden.
Het blijft een discussie zonder eind, er blijken meer mensen astronomische bedragen te vragen voor minder indrukwekkende synths dan de SH-5 en de SYRINX.
Neem nou de Korg MS-20 op marktplaats voor 1500 euro en de Roland TB-303 op kazapa.be voor 2899 euro.
Maar daar hoor ik nooit iemand over, alleen dat ik te duur ben.
Ik denk dat dat nog reuze mee valt.
 
Ik wil ze wel voor een appel en een ei van je overnemen, wanneer schikt het?
 
Back
Top